Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget tjener mellemanden?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder med indtrykket af at Google, Tradedoubler m.fl. tjener langt størstedelen af den samlede omsætning når en annoncør vælger at køre en kampagne på deres netværk.

Mit spørgsmål til jer der leverer annonceplads til Google, Tradedoubler mm. er derfor følgende:

Hvor meget tjener I typisk pr. klik eller pr. "Ordre" via disse?.

 

Mit spørgsmål til jer der køber klik eller "Ordrer" gennem Google, Tradedoubler mm. er:

Hvor meget betaler I typisk pr. klik eller "Ordre" via disse?

 

Mvh Kim

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 03:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Nu kender jeg ikke rigtig Tradedubler - hovedsagelig fordi deres mails bliver kørt direkte ind i mit spamfilter fordi jeg skal logge ind med et password for at melde mig fra.

Men Google kender jeg - og her kan jeg sige, at der intet typisk er - det er afhængig af så mange ting, at jeg ikke orker at remse dem alle op.

Men et par af af de vigtigste er søgeordet og hvor mange annoncer man viser på sin hjemmeside.

Mvh,
Christian

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt er jo relativt... 

Hvilke produkter tænker du på?

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker ikke på et specifikt produkt.

Det jeg forsøger at finde ud af er, hvor stor en procentdel der ryger til mediet og hvor stor en procentdel Google, Tradedoubler mm tager.

Dvs, hvis jeg køber et klik til f.eks. 5 kr. via Google Adwords, hvor meget tjener den internetside der levere dette klik så? Er det 50 %  af de 5 kr. eller er det mere eller mindre?

Jeg ved godt at prisen på det enkelte klik afhænger meget af hvilket produkt man forsøger at sælge, men den procentmæssige fordelingen ml, Google, Tradedoubler mm og mediet må vel være den samme uafhængigt af klikprisen?

 

Mvh Kim

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Oct 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså man kan jo sige at ligeså snart en potentiel kunde går ind på google og søger på en af de ord man har valgt. Så trykker han/hun på det link man hver især har lagt ud.

Det koster så virksomheden CRC (den click-rate) som virksomheden har lagt ud.

Click-raten er afhængig af prisen, og her er det smarte.

Desto højere en pris du giver pr. clik, desto højere kommer du i søgemaskinen, det betyder google rent faktisk laver en auktion om hvem der gerne vil ligge i toppen. Derfor begynder virksomhederne at overbyde hinanden.

Det smarte for virksomheden er så at udnytte de potentielle kunder der komme ind på hjemmesiden via google. Hvis der ikke sker noget salg, så har virksomheden faktisk tabt de 5 kr. som du henviser til. Hvis der derimod sker salg, så lad os sige virksomheden har solgt en bamse til 150 kr. så har virksomheden jo tjent 145 kr. på det salg.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Jeg tror vi snakker forbi hinanden:-) eller at jeg ikke har formuleret mig godt nok.

Det jeg spørger ind til er de Google annoncer, der ligger på andre hjemmesider end på selve Google.com som f.eks. dem der er i toppen af denne side.

Når en bruger af Amino klikker på et af disse links får Amino en betaling fra Google for dette klik, men Google får en anden og større betaling fra selve Annoncøren. Mit spørgsmål går nu på:

Hvor stor en procendel af den samlede klikpris betalt af annoncøren lader Google gå videre til Amino og hvor meget beholder de selv?

Mvh Kim 

Fra København
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Lars Christensen:

Click-raten er afhængig af prisen, og her er det smarte.

Kunne du muligvis have forvekslet CTR med CPC? Clikraten er ikke prisen, men hvor mange der klikker på din annonce i forhold til hvor mange visninger du har fået. Altså, har du fået 100 visninger og 3 klik, har du CTR på 3%.

CPC - Cost per Click, er den klikpris du betaler og CPC'en bliver afgjort af hvor høj konkkurence der er på det enkelte søgeord og hvor høj en kvalitet din annonce har. Her har CTR'en en stor indflydelse, altså jo højere en CTR du har desto bedre er din kvaliteten. Kvaliteten afhænger dog også af din landingpage kvalitet.. osv.. Smile

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tror det du mener er hvor stor en procentdel af den pris annocøren har betalt kommer til udbetaling til ham der har siden hvor på reklamerne bliver vist?

Det er ikke udmiddelbart muligt at sige noget konkret omkring det da Google holder dette hemligt. Jeg har på udenlandske forums om enmet læst at det er omkring 50-60 oct. som google selv beholder som mellemmænd.

NIL

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej NIL

Mange tak for svaret. Det var lige nøjagtig det jeg ledte efter. Tak for svaret.  Har nemlig selv haft fornemmelsen af at langt størstedelen bliver liggende  i Googles lommer.

 

Mvh Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan give dig et svar mht TradeDoubler og andre affiliate netværk:

Hvad du betaler er forskelligt udfra hvad du sælger skal bruge leads til, eks hvis du har en webshop med tøj så er det typisk 8-10% af indkøbskurven du skal give til dine affiliates, udover det skal du typisk betale 30% override på de beløb som betales til dine affiliates til netværketæ;

 

Salg eksempel, 10% CPA:

Affiliate - 10% af 1000 DKK - 100 DKK

Override til netværk - 30% af 100 DKK - 30 DKK

Pris for dette salg: 130 DKK

 

Lead eksempel 10 DKK CPL:

Affiliate - 1 lead - 10 DKK

Override til netværk - 30% af 10 DKK - 3 DKK

Pris for dette salg: 13 DKK

Dog vil et netværk som TradeDoubler også tage et månedligt gebyr på omkring 2000 DKK og et oprettelsegebyr på 30-50.000 DKK.

Men det kan forhandles ned! Det laveste jeg har fået forhandlet gennem et netværk i UK er 15%, ingen oprettelse eller månedligt gebyr. Men det var også for en af de største banker i UK.

Så det kommer an på dit produkt og du bliver også nødt til at kigge på hvad dine konkurranter betaler og ligge dig i samme leje, ellers gider affiliates ikke at promovere dig.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)