Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det virkelig være lovligt?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen hej igen

Jeg skrev jo også netop, at han skulle tage et møde eller en telefonsamtale med mekanikeren. Hvis det klares i al venskabelighed allerede hér, så er der jo ikke noget problem og alle er glade.
Mit forslag om at optage samtalen er udelukkende et spørgsmål om at have dokumentation for, hvad der rent faktisk er blevet talt om - det har da ikke noget med pistolpolitik eller at være aggressiv at gøre. Han skal da selvfølgelig ikke under samtalen sige, at han optager hvad der bliver sagt. MEN -dokumentation er åbenbart vigtig i forhold til denne mekaniker, der allerede har brudt én mundtlig aftale og udført arbejde på trods af at kunden udtrykkeligt havde bedt om et tilbud, før der blev udført arbejde på bilen. 

Når det så er sagt, så er jeg selvfølgelig fuldstændig enig i, at en bil skal kunne køre og at det ikke er værd at bruge oceaner af ressourcer på at slås med denne mekaniker, hvis reparationen i øvrigt var nødvendig og udført til en ordentlig pris :-)
Men det her tror jeg ikke, vi bliver enige om! Smile

God weekend 

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil tage ned efter bilen og køre hjem, uden at betale ham.

Hvorfor?

Simpelt der er IKKE aftalt rep. men en pris på et tilbud. At han har udført div. uden at få lov til det er hans problem ikke mit, det svare jo til et køkken firma komme og sættet et nye skabslåger op i mit køkken når jeg kun har bedt om tilbud på det. Det er mekanikeren der er forkert på den her.

Og ja jeg ved det giver en helveds bøvl, men sårn en fusker skal fanme ha en lærestreg.

Venligst

René Buch

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3339
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Buch:

Hej

Jeg vil tage ned efter bilen og køre hjem, uden at betale ham.

Hvorfor?

Simpelt der er IKKE aftalt rep. men en pris på et tilbud. At han har udført div. uden at få lov til det er hans problem ikke mit, det svare jo til et køkken firma komme og sættet et nye skabslåger op i mit køkken når jeg kun har bedt om tilbud på det. Det er mekanikeren der er forkert på den her.

Og ja jeg ved det giver en helveds bøvl, men sårn en fusker skal fanme ha en lærestreg.

Hej Hr. Buch.

Vil du så smadre ham for at få udleveret nøglen til bilen eller skal han beholde den ?

Ikke at jeg synes det er en dårlig ide - blot ren nysgerrighed.

VH Jørgen Olsen

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Hej Hr. Buch.

Vil du så smadre ham for at få udleveret nøglen til bilen eller skal han beholde den ?

Ikke at jeg synes det er en dårlig ide - blot ren nysgerrighed.

VH Jørgen Olsen

Hej Jørgen

Nej bestemt ikke, jeg går på ingen måder ind for vold, men har selv været offer for en mekaniker der, ikke har rent mel i posen, det er nok grunden til min lidt skarpe holdning på dette område. Jeg beklager vis det lød som om jeg ville gå til ekstreme yderligheder, det vil jeg bestemt ikke.

Jeg syntes bare det i den grad er at gøre grin med folks egen ret til at sige ja eller nej til en given pris - at udføre arbejde der IKKE er bestilt og derefter forlange kunden betaler for dette, i min bog - måske en ret simpel bog - der ligger den slags teknikker under fusk, svindel, bedrageri, og andet skid - jeg siger dog ikke denne mekaniker er det for det jeg har jeg ingen beviser for - jeg udtaler mig kun om medtoden med at lave rep. der ikke er aftalt.

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Forresten ved et retsligt efterspil skal mekanikeren, så ikke kunne bevise at det udførte arbejde ER bestilt af kunden?

Venligst

René Buch

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3339
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Buch:

Jørgen Olsen:

Hej Hr. Buch.

Vil du så smadre ham for at få udleveret nøglen til bilen eller skal han beholde den ?

Ikke at jeg synes det er en dårlig ide - blot ren nysgerrighed.

VH Jørgen Olsen

Hej Jørgen

Nej bestemt ikke, jeg går på ingen måder ind for vold, men har selv været offer for en mekaniker der, ikke har rent mel i posen, det er nok grunden til min lidt skarpe holdning på dette område. Jeg beklager vis det lød som om jeg ville gå til ekstreme yderligheder, det vil jeg bestemt ikke.

Jeg syntes bare det i den grad er at gøre grin med folks egen ret til at sige ja eller nej til en given pris - at udføre arbejde der IKKE er bestilt og derefter forlange kunden betaler for dette, i min bog - måske en ret simpel bog - der ligger den slags teknikker under fusk, svindel, bedrageri, og andet skid - jeg siger dog ikke denne mekaniker er det for det jeg har jeg ingen beviser for - jeg udtaler mig kun om medtoden med at lave rep. der ikke er aftalt.

Fint - hvordan vil du så få en svindler til at udlevere nøglerne uden at tæve ham først?

Det er min erfaring (uden at generalisere) at mekanikere kan være brutale og psykopatiske - og KOMPROMISLØSE ! Hvis han viser sig løgnagtig er det et tegn på at han kunne være en af de farlige mekanikere.

I så fald kan man altså ikke "bare" hente sin bil, så nemt er det sgu ikke hvis han har nøglerne.

VH Jørgen Olsen

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Griner de fleste har vel to nøgler til deres bil, men bare noget møj hvis den holder bag et hegn eller en bom  Wink

Edit:

Hvad er prisen så på en ny nøgle griner højt, aaaiiii det er ikke ment som det måske kan lyde, som om jeg benytter denne teknik hele tiden, men kommer jeg nogen side ud for en fup mekaniker igen i mit liv, så kan han roligt regne med jeg ikke bliver helt let at danse med smiler stort.

Venligst

René Buch

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3339
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Buch:

Griner de fleste har vel to nøgler til deres bil, men bare noget møj hvis den holder bag et hegn eller en bom  Wink

Og så er det altså ikke umuligt at mekanikeren kan finde frem til dig på en eller anden måde og negle bilen igen med den anden nøgle !

Indgår det så i din plan at man skal skifte låsene bagefter?

VH Jørgen Olsen

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Venlige Jørgen

Sådan er det nu heller ikke ment mit oplæg, ville sådan set bare give udtryk for at man skal passe på visse mekaniker, da mange udføre ekstra arbejde på en bil selv om det ikke er bestilt, om bilen er sikker eller ej at køre i er jo ifølge loven ejerens / brugerns ansvar, og en mekaniker er ikke bruger af bilen når han har den på sit værksted eller sin grund.

Jeg har efter min egen uheldige oplevelse bare svært ved, at finde mig i andre oplever samme slags gang efter gang, der findes jo 1.000 vis af klager på dette felt. Det er langt fra alle af dem mekanikeren vinder i retten, jeg vil helt sikkert være klar til et langt retsligt efterspil hvis det var udført på min bil.

Venligst

René Buch

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Bertil - Vi bliver nok ikke enige men det ville da også være kedeligt hvis alle var enige om alt. Mekanikeren har glemt at give kunden et tilbud inden han gav et tilbud. Det er naturligvis ikke ok og selvfølgelig er man også i sin gode ret til at påtale det overfor ham og indgå en aftale. Men derfra ogs å til at stemple ham som en "svindler". Er vi ikke nede i så små beløbsstørrelser at mekanikeren formentlig bare vil acceptere et forlig. Så har han ihvertfald fået en lærestreg og husker det næste gang.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)