Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kurervirksomhed har i nogle erfaringer?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 28. Jun 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg overvejer seriøst at blive selvstændig vognmand og køre for et af de firmaer der udbyder kurerkørsel med mindre vogne, er der nogen af jer der har erfaringer med branchen? og som måske ved noget om indtjeningsmulighederne.

Jeg venter spændt på svar

 

Jens Justesen

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Så vidt jeg er orienteret, så tjenes der bedst uden for de normale
arbejdstider, så det vil være svært at have en god indkomst ved at køre
i normal kontortid fra 8 til 16 eller 9 til 17.
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,



Hvis man har det udstyr der skal til, så skulle det give ret godt at køre med asfalt.



Ved godt at det ikke lige er det en kurervirksomhed laver, men det var en mulighed.



Det skulle give godt om man ikke næsten kan sætte sin egen pris pga. mangel på disse vognmænd.



Det er i hvertfald de informationer jeg har hørt fra en bekendt i NCC,
der kan oplyse at de ofte må vente timer uden at kunne lave noget, når
en vognmand skal hente forsygninger, da de ikke har vognmænd nok.



Tilmeldt 23. Jul 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

jeg overvejede selv en gang men min bank ville ikke være med

jeg var ude at køre med en på hans sidste dag før ferien så han tullede bare derudaf stille og roligt vi kørte fra kl. 7 til 16 og han kørte 4000 ind det skal sige at han har mange faste kunder men det får alle jo og der er mangel på dem især hos mini trans så har du et udgangspunkt men du skal nok snarere regne med 3000 om dagen (jeg så en fakture på en der havde kørt 80000 ind på en måned men der var også for 10000 i brændstof så muligheden er der bestemt for den rette) men dette er ikke en anbefaling da jeg ikke selv har prøvet det

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
 

At starte op som lille selvstændig vognmandsfirma uden faste kunder er sgu tough !

 

Jeg kan dog varmt anbefale evt. interesserede, at søge ind til 3x34 - de har forrygende travlt og søger derfor flere folk. Hvis man vil have en omkostningsmæssig blid start, så kan man starte som chauffør og senere se om man har mod på at blive vognmand hos dem.

 

Indtjeningsmæssigt afhænger det jo af hvor meget der er at lave, men mindst ligeså meget af hvor meget man GIDER at lave ! Mellem 1.000 og 4.000 kr. om dagen er det muligt at køre ind - som oftest små 2.000 kr. skal man nok regne med...

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa alle

 

Nu kommer der så et indlæg fra en kurer der har brændt nallerene flere gange, uden at have gennemskuet de virksomheder som jeg kørte for.

 

Nu ved jeg ikke om man må hænge folk ud her inde ( nok ikke), men drop alt med away, landstrygeren m.m i kbh, hvis du f.eks skal køre der., der er simpelthen ikke penge i lortet..

 

Hvis du bor på sjælland vil jeg nok anbefale dig at tage kontakt til mig, jeg har en hel del kunder jeg siger nej til hverdag fordi vi har sq travlt..

 

Har du overvejet om du vil køre ren kurer kørsel, eller distribution, flytninger og andre transporter... jeg har valgt mig ind på hele markedet i sin tid,fordi der ikke var nok penge at tjene i kbh til en ny kurer virksomhed, derfor begyndte jeg med www.flyttetilbud.dk  , hvor jeg kunne byde ind på kunders flytninger ( kontakt mig før du starter op, der skal lige tænkes lidt der), men jeg har da haft en god og stabil omsætning derfra hver mdr.

 

Firmaer som efter min mening er fornuftige at arbejde med:

 

Danx

vest transport slagelse

Danske fragtmænd m.f , der er mange som ikke vil røvrende dig hvis du tænker alt igennem, men mindst lige så mange der vil gøre alt for at få alle dine penge, så pas på f.eks. gls ( stafetten ) m.f

 

Se evt www.kurerforum.dk hvor alt diskuteres inden for transport, jeg hedder wil derinde.

 

Jeg har idag mine egne kunder ( ikke fra en central), kører på timeløn, og skal ikke betale f.eks. leje af plads hos andere firmaer m.m, og kører desuden som underlevendør for mange kurer virksomheder.

 

kontakt mig for flere erfaringer på info (a) cwexpress.dk

 

 

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej



Jeg har også med interesse fuldt debatten om mulighederne for at starte op som vognmand og har da også lige et par enkelte kommentarer til dette. Navnlig da jeg til dagligt repræsentere et af de firmaer ( Landstrygeren ApS ) som CWexpress nævner i sit indlæg vedrørende erfaringer med tilknytning til centraler.



Vi har i dag tilknyttet 47 selvstændige vognmænd hvor af hovedparten har været "strygere" i mange år (nogle 15 år tilbage i tiden ) som alle har skabt deres levevej og deres virksomhed på baggrund af det kundegrundlag som Landstrygeren har opnået igennem 30 år.



Alle betaler den samme pladsleje året rundt for at tage del i de kørselsopgaver som tilgår Landtrygeren uanset hvor mange dage/timer den enklte tilmelder sig som værende tilrådighed. Ud over den faste pladsleje betaler den enkelte vognmand ikke andre tillæg og slet ikke som jeg ved sker andre steder evt. procentandele af den månedlige indkørsel. 



Når nye vognmand henvender sig til os for at undersøge mulighederne for at starte egen virksomhed tager vi altid en eller flere samtaler med den enkelte for at præsentere de muligheder men også faldgrupper man som ny vognmand kan komme ud for. Herunder også den meget store arbejdsindsats som er nødvendig for at få sin virksomhed startet op men også de økonomiske forpligtigelser og den risiko det indebærer.



 Vi har igennem årene samlet nogle samarbejdspartnere som vi henviser til og kan anbefale indenfor køb af varebil, diesel, forsikring og telefoni og har opnået rabatformer som kommer den enklte landstryger vognmand tilgode.  



 En af de væsentligste faktorer for en ny vognmand og som Jens nævner i sit indlæg er naturligvis indtjeningens mulighederne og her spiller mange faktorer ind så som :





 1) Erfaring - typisk tager det 2 - 6 måneder før man kender de fleste aspekter i sit nye job hvis man starter op helt på bar bund ( Det er ikke unden grund at Landstransportskolen udbyder uddannelser indenfor transportområdet ).





 2) Tidsforbrug - der skal investeres mange timer også på ubekvemme tidspunkter af dagen eller ugen herunder måske også nattetimer eller weekender og helligdage. Oftes skal man forvente at en opstart kan betyde lange arbejdsdage eller arbejdsuger og korte ferieperioder. Noget man skal have fuldstændigt afklaret med sig selv og sine omgivelser. 





 3) Personlighed - der vil fra første dag være en tæt kontakt til nye kunder som vil vurdere ens personlighed og ens evne til at imødekomme deres behov. Jo bedre man er på bølgelængde med den enkelte kunde - jo bedre er mulighederne for at de vil efterspørge netop dig.





 4) Planlægning - udbuddet af kureropgaver varierer hen over kalenderåret og typisk falder aktiviteterne i første kvartal og i sommerperioden. Derfor skal man være opmærksom på at indtjening fra de øvrige måneder skal gemmes til de måneder hvor opgaverne er lidt færre. Endelig kan der også være forskel på hvilke ugedage der er flere opgaver end andre f.eks. først og sidst på ugen. 



Alle disse faktorer (og sikkert flere jeg ikke har fået med) spiller ind på de samlede omsætningsmuligheder for en kommende vognmand og jeg har da også set mange få et forskelligt udbytte af sine anstrengelser. Oftest fordi den enkelte ikke har sat sig grundigt nok ind i hvordan opstarten af en ny vognmandsvirksomhed kan være. Men en månedlig indtjening mellem 38.000 - 55.000 alt efter den vognstørrelse (varevogn) man har valgt er ikke uanmindelig - nogle har bedre indtjening men har også været etableret i længere tid.



 I løbet af de sidste par år har vi også oplevet at transportområdet har udviklet sig positivt og
Fra ringsted
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christian.. mit spørgsmål til dig er:

 

hvor lang ventetid er der hos jer til at man kan starte op selv..

 

og kan i tilbyde hjælp til alt? (i opstarten)

 

og vil du forslå at man køber bil forsikrimger osv, gennem jer??

 

håber du kan hjælpe mig lidt, overvejer kraftigt og søge hos jer..   

 

Mvh Brian Mau

 

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian



 



Har sendt dig en PM men kan bare sige at vi har meget brug for nye vognmænd der har mod på at tage fat da vi desværre er i den situation dagligt at vi ikke kan efterkomme de mange forespørgsler vi får. Derfor starter vi blandt andet også en ny afdeling op i Århus indenfor de næste par måneder.



 



Mange hilsner



 



Christian 



Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Lidt dyrt købte erfaringer og gode råd.





1) Kør ALDRIG for GLS (tidliger A post - Pakketrans) Jeg har kørt for dem og må sige, at det var en skuffelse af de helt store.





2) Bliv chauffør hos en vognmand FØR du køber egen bil. Gerne hos en der køre som du godt selv vil det, distrubition, kurer kørsel, fragt, flytninger, ect. Jeg personligt finder det alt for hårdt at være flyttemand





3) Når du en dag så køber din egen vogn, så få lavet samarbejdsaftaler, med så mange centraler og selvstændige vognmænd, som muligt, det er meget ofte disse ikke kan løfte de opgaver der tilgår dem, og derfor giver den vidre MÅSKE til dig.





4) Hold FAST I DIN PRIS det kan jeg slet ikke understrege kraftigt nok, for det er din pris din forretning er bygget op over, gemmen dine velgennemtænkte budgetter, der findes idag mange tilbud til personer, som er på vej til, at åbne døren til deres egen forretning, BRUG DISSE LIGE SÅ MEGET, SOM DU KAN KOMME AFSTED MED. det kan give dig et lidt bedre indblik i hvad det er du er på vej ud i.





5) Du SKAL være klar til at arbejde / køre døgnet rundt den første tid (1 til 3 år). Få evt. en god ven eller en bror til, at hjælpe dig med to mands opgaver, eller brug denne person, som afløser så din vogn køre i så mange timer, som muligt i døgnet.





6) Glem alt om at holde ferie de første 2 til 5 år, det kan ikke anbefales, at du stifter famile med små børn mens du starter op som vognmand, for du vil ikke være ret meget hjemme de første par år.





7) Vær altid velplejet (du ved aldrig hvornår du kan få et bad igen), venlig og smilende, selv på de dumme dage som du uden tvivl vil møde en hel del af, sørg for du altid har dit pas med, så du kan sige ja til lange ture uden at skulle hjem først, det vil være en god ide at have lidt rent skifte tøj med i vognen altid.





8) Snak med de vognmænd du møder på din vej, om de har nogen gode råd til dig, måske et sted der har brug for flere vogne, husk nu at lave et netværk af vognmænd som du giver de opgaver du ik selv kan nå eller har plads til, det vil med tiden give mere kørsel tilbage til dig selv. Ja det er nævnt i punkt 3, men det er så vigtig du får lavet dette netværk at det ikke skader at sige det flere gange.





9) At køre for eks. Landstrygeren vil koste dig mellem 10.000 og 14.000 kr alene i taxameter og radioanlæg, her til skal lægges reklamer på din vogn så den opfylder centralens krav, samt en ret høj pladdsleje.





10) Brug heller dine penge på at komme ind hos en af de to store (3x34 eller Minitrans). Set alene på økonomien så kan jeg ik sige hvad for en af de to du skal søge ind hos, men jeg personligt vil nok vælge Minitrans.





Bare lidt info - brug det hvis du har lyst




Edit: Husk nu at få lavet nogen flotte og pæne visitkort som du naturligvis giver alle de steder du kan komme til det, men vær lige påmærksom på IKKE at give dit eget kort til eks. en centrals faste kunde, for gør du det så kommer du næppe til at køre for den central mere.



NB: Når du har 200.000 kr til opstarten, så laver du naturligvis et ApS, som din forrretning køres gennem, på den måde hæfter du ALDRIG for mere end ApS indskudddet. Tal med en revisor om dette via de nævnte gratis tilbud der findes for iværksætter med kurser og rådgivning. En ny vogn den laver du en Leasing aftale på naturligvis med fuld service aftale, på den måde har du ALTID en velkørene vogn eller en god erstatnings vogn når din egen er på værksted. Du skal lige huske at tegne en fragtføreforsikring, jeg kan ikke huske hvem der laver disse men tal med en forsikringsrådgiver.



Venligst

René Buch

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)