Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kurervirksomhed har i nogle erfaringer?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
UPS
 

Glemte lige at fortælle om indtægterne og udgifter.

 

Dine udgifter vil støt vokse i takt med du får mere kørsel, diesel, vedligholdelse, visitkort, revisor, kontor hold, forsikringer som arbejdsgiver når du kommer der til.

 

En vogn den SKAL køre mindst 40.000 kr. ek. moms ind hver måned, for den i sig selv løber rundt, skal du tjene penge på en anden sidder i vognen end dig selv så skal den op på mellem 50.000 kr. og 60.000 kr ek. moms.

 

At sige en vogn køre 4.000 kr. ind pr. dag er et drømme mål for langt de fleste vognmænd, med vogne under 3500 kilo totalvægt.

 

4.000 kr. pr. dag svare til en omsætning (beregnet på 22 arbejdsdage) på 88.000 kr. ek. moms, hvilket er helt urealistisk for en 3500 kilos vogn.


Venligst

René Buch

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Lidt opfølgning på Renés post eller lidt uddybning til den lange liste af minuser ved at blive eller være vognmand...





Naturligvis er det ikke nogen dans på roser at starte op i en ny branche (det tror jeg gælder for alle for den sags skyld) og det er vigtigt at man på forhånd har gjort op med sig selv hvad man går ind til. Men når det er sagt kan jeg ikke sige at de oplevelser René har er det jeg oplever hos vores 55 vognmænd.





Når man starter op hos os har man naturligvis nogle omkostninger til det værktøj det er nødvendtigt at have for at kunne løse de arbejdsopgaver man bliver stillet overfor. Alt andet lige er det samme problemstilling som at skulle åbne en ny butik.Men jeg må protestere når det bliver nævnt at det er dyrt at starte op hos os og at vores pladsleje er høj.



 



Navnlig da vi bliver sammeligtnet med 2 andre selskaber hvor jeg ved at investeringen i anlæg, uddannelse og materialer på bil er meget højere end det vi kan tilbyde. Jeg vil vælge at tillægge det at ikke alle oplysninger/krav for at kunne starte op hos de pågældende selskaber er blevet indhentet.





Vi har valgt at have en fast pladsleje sådan at den enkelte kan se hvad det koster at være tilsluttet og ikke som det foregår andre steder at man betaler en fast % del af det man tjener. Derfor vil man også opleve hos os at jo mere man tjener eller kører ind jo mere har man til sig selv. Indeholdt i pladslejen er fakturering til kontokunder heraf ca. 70 % af omsætningen og dermed en garanti mod at kunden ikke betaler, døgnvagts disponering af erfarene disponenter alle årets 365 dage, et netværk til at hjælpe med egne private kunder ved sygdom/ferier eller værkstedsbesøg (er bilen på værksted prøver vi at finde en 2 mandstur som kun kræver en bil..), samlet markedsføring (internet,bannerreklamer, støtte til lokale initiativer), udvikling af nye serviceydelser, bud på licitationer over hele landet til offentlige og private myndigheder, indgåelse af rabataftaler herunder på brændstof og drivmidler, trykning af regningsmateriale m.m. - for blot at nævne nogle af de fordele vi kan tilbyde.  





Det vi oplever er at flere og flere transportkøbere vælger at henvende sig et sted frem for flere som så også kan magte at løse og forstå de behov den enkelte kunde har/får. Det kræver et godt netværk af samarbejdspartnere og en god organisation i stil med vores til at bakke sin egen forretning op og sikre at prisniveau og kvalitet i højere grad står mål med indsatsen.





F.eks. gør de offentlige myndigheder mere og mere brug af større landsdækkende distributionsaftaler som ingåes med en samarbejdspartner der forpligter den enkelte afdeling til at benytte den valgte samarbejdspartner.



 



Endelig vil jeg slutte af med at sige at vi har mange vognmænd som kan holde en god indtjening og som også giver dem mulighed for at holde ferie og fridage. Et par stykker er også alene forældre og har kunne afstemme deres familie forpligtelser med deres vognmandsjob og valgt at udbygge deres virksomhed med flere vogne. 



Med venlig hilsen



Christian Prip



Landstrygeren ApS



Hammerholmen 15



2650 Hvidovre    









Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Vel jeg er vist lige nød til at skære mine meninger ud i pap.

Jeg siger ikke på nogen måde, at det er billigt at komme ind ved 3x34 eller minitrans - jeg nævner ingen pris på opstart hos dem, dog ved jeg den ligger på den anden side af 50.000 kroner.

I mine øjne er AL PLADSLEJE rent tyveri fra vognmandens lomme, derfor jeg kun kørte, som ekstravogn for diverse centraler, større transport forretninger. Jeg kørt til MINE priser, der var bestemt ikke manglem på opgaver til mig og derfor, endte jeg med 11 vogne på gaden plus 2 i reserve, samlet set var der tilsluttet 75 chaufføre / vognmænd hos mig, UDEN at disse vognmænd skulle give mig noget for de opgaver der kom deres vej, men som ved alt godt samarbejde deler man ud, af for mange opgaver til den eller de der sender kørsel til en selv.

Jeg har været til 2 samtaler hos Landstrygeren for, at opbygge et samarbejde, men det var hurtigt klart at der ikke var den store interesse, for dette fra denne centrals side. Nej, jeg bære på ingen måde nag eller andet.

Jeg siger bare min mening om disse centraler og ved godt at jeg får på puklen for det, men det tager jeg helt roligt, da jeg ikke længer er i transport brachen, som rummer både gode og dårlige partner, dog langt de fleste i den sidste gruppe, dermed siger jeg ikke noget om at lige landstrygeren høre til den ene eller den anden gruppe.

I det jeg har været vognmand i 10 -12 år så ved jeg en hel del om denne branche og ved også at jeg ALDRIG vil sætte mine ben i den branche igen. Det er bare min ret så omkostrige erfaring, jeg vil give vidre til de nye og helt "grønne" vognmænd.

Derfor skal mine indlæg ikke opfattes som negative, (dog er det jo alt efter de øjne der læser), men ren information om hvordan livet er, for en ny vognmand der vil begynde for sig selv. Der findes da mange gode historier om vognmænd der har en god og blomsterne forretning, dissse finder man overalt, men det er desværre meget få, af de nye vognmænd der når, at køre i mere end 2 år. Netop fordi de ikke aner, hvad det er de er gået i gang med, men kun ser den frihed der ligger i, at være egen herre i egen vogn, det var i sin tid også derfor jeg begyndte at køre.

Jeg købte en vogn kontant, begyndte at køre aviser, brød, flytninger, distribution af alle typer på alle tider af døgnet, over hele landet. At komme op på 11 egne vogne, (alle købt kontant, så der ikke var afdrag der SKULLE falde), det kommer man kun, hvis man gør sit arbejde ordenligt og holder ALLE indgået aftaler med sine kunder.

Jeg har ret svært ved at tro på påstanden, om en alene forældre kan få alt til, at hænge sammen, under OPSTARTEN at en vognmandsforretning, dog kommer det jo i høj grand an på dennes omkostninger ved køslen, er det eks. i en lille vogn, med eks. post kørsel, så kan det måske lade sig gøre, dog vil det kræve en mega indsats i starten, at få disse postkunder, for der findes næppe nogen letter vej til egen forretning end, at gå ud og købe en gulpladevogn (under 3500 kg), få et CVR nummer og så kan man kalde sig vognmand.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror ikke vi er uenige i de oplevelser som man kan komme ud for som nystartet vognmand - vi har nok bare forskellig måde at anskue det på eller forskellige indgangs vinkler (se min gamle post om opstart som vognmand).



Og jeg er også enig med dig i at branchen som sådan er en noget blandet landhandel med både skidt og godt - kort sagt man skal undersøge makedet og branchen godt før man giver sig i kast med opgaven. Men sådan er det mig bekendt i mange andre brancher.



Når du taler om at pladsleje er tyveri fra den enkelte vognmand ser du fuldstændig bort fra de muligheder som den enkelte får stillet tilrådighed og de varrierede arbejdsopgaver et "central" samarbejde kan tilbyde. Vi stiller et færdigt koncept parat til den enkelte som kan hjælpe til en hurtigere igangsætning  og som kan gøre den første start mere smertefri. Og ja vi har vognmænd som er alene forældre og har været det fra første dag de begyndte. De har så kunne "knokle" i de uger hvor de havde andre forpligtelser for at kunne holde lavere profil i andre uger.



Og et sidste over and out fra mig skal være at over ½ delen af de nuværende Landstryger vognmænd har været "strygere" i 10 år eller mere. 



 



Tak for nu



 



Christian Prip



Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige et lille tillæg.

 

Hvis du ikke er ret god til at finde vej og huske ruter / adresser, var det nok en ret god ide at du begynder, at øve dig på dette så hurtig som muligt, ja GPS er en hjælp, men det vil IKKE hjælpe dig hvis du skal planlægge en leverings tur med eks. 37 stop, her skal du kunne bruge kort, slå hurtigt og let op i disse uden, at bruge mere end max 1 time på en ruteplan.

 

du kan tage det rimligt roligt, man lære det hurtigt, når man sidder med det gang på gang.

 

Det er nu fedt at se nye kaste sig ud i eventyret på landevejen, for der venter mange sjove oplevelser derude.

Venligst

René Buch

Fra Skive
Tilmeldt 26. Sep 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 02:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg er distributør for skagenfood.dk og torvet.dk samt en række mere, jeg dækker hele jylland og mangler vognmænd næsten hele tiden da tingene vokser meget hurtigt. ( Vokset med 300% siden jul )

vi køre 3 dage om ugen og jeg levere lister og GPS fil til hver kørselsdag, altså kunderne er lagt ind på kort. det gør at du bare henter fil ned fra mail og er klar til at køre på tur med det samme. Kunderne er abonnenter og ca 90 % er de samme uge efter uge.

mine vognmænd kan køre 100-150 stop i løbet af en aften/nat

arbejdstiden er 6-12 timer pr tur om arbejdstiden ligger mellem:

Tirsdag 1800-0700

onsdag 1800-0700

Torsdag 1800-0700

indtjening mellem 1500-3000 pr tur alt efter rute/område, der giver en kontrakt med en garanti på 6mrd frem hele tiden

SHT@sol.dk eller 23 46 07 44

Kim Petersen

 

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa..

KAn se ud fra et af dine indlæg at du har en del erfaring inden for vognmands branchen. Jeg og en ven/partner er ved at starte vores eget lile kurer/vognmands kørsel, via kassevogn(tænke MB Vito/Sprinter). Men hvordan vi får kontakten og samarbejdet etabliseret mellem os og eventuelle ognmænd ved vi ikke. Vi er ved at få skaffet os en transport forsikring og indtil videre er det kun codan der kan hjælpe os. indkøb af bilen er ikke sket endnu, da vi gerne vil have det hele klar, altså hvordan vi gør og hvordan vi skal køre det. Jeg håber du måske har overskud til at rådgive os lidt, kunne jo også ud fra teksten se du aldrig ville sætte dine ben i branchen igen.. :) Så håber på response..

Med Venlig Hilsen De 2 Vognmænd.. :)

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Fra vojens
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg kan se at i har brug for cmr forsikring i kan prøve transport mæglerne i haderslev.

Prisen er til at langt billiger og end de fleste og dækker det samme.

Mvh cmj.

 

Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil høre om der er nogen der ved noget om avis kørsel for kunne godt tænke mig og komme igang med noget avis kørsel som fuldtids job?????

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)