Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Effektiv aflønning af sælger - nogen der har et kvalificeret bud....

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Super AngryHej alle,

Jeg har et mindre problemos - Here goes:

En af mine 2 sælgere, der har været i min virksomhed i ca. 2 år - står overfor effektivisering. tsk-tsk

Han er kunsende dygtig, både teknisk såvel som i mere kommercielle henseender. Eneste problem er at han de seneste 6 måneder ikke har frembragt resultater af væsentlig krárakter.

Udeblivelsen af resultaterne skyldes (iflg. mine betragtninger) at han er blevet ugidelig, sjusket og jaaa... pissedoven.

Han arbejder udfra en grundløn på 32.000 med mulighed for opnåelse at 250.000 i årlig provision. Aftalegrundlaget er en arbejdsuge på minimum 45 timer. (pt. 32 erlagt) - dvs. hans økonomiske incitament muligvis ikke er helt til stede....

Han sælger med backoffice opbakning - tekniske og håndværksprægede løsninger til industrien i DK,NO og DE. Meget af salget er projektorienteret og ligger i størrelsesorden 50.000-600.000. Jeg har en årlig forventet oms. på ham på ca. + 5 mio. - han ligger på ca. 1,5 pt.

Jeg går i overvejelser om at fyre ham, men syntes han har for meget potentiale til bare at vælge den nemme løsning.

Mit spørgsmål går på: Er der nogle der sidder med en fornuftig fordelingsnøgle, fremgangsmetode mv. til at speede mere op for ham - og nej det er ikke helt så nemt, som man umiddelbart tror. - Forslag til Grundløn - provisionsafregning mv.

Jeg glæder mig til at høre nogle kvalificerede bud....

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Levede han op til forventningerne i de først 1½ år?

Har du talt med ham om de manglende resultater?  og hvad kom der ud af samtalen?

 

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej DEVO,

Det er en usædvanlig høj grundløn, må jeg sige. Langt de fleste jeg kender eller har hørt om, ligger på mellem 20 og 25.000 og så med en yderst attraktiv provisionsløn. Dette er jo netop for at opmuntre til meget stort salg.

Nu kender jeg ikke produktet eller avancen på det, men det er ikke usædvanligt med mellem 7 og 20 % i provision af omsætningen. Dette afhænger naturligvis af flere ting: Produktets pris (som er høj i dette tilfælde) og avancen på samme (som er ukendt)

Du skriver, at du kalkulerer med at hans årlige omsætning skal ligge over 5 mill og at han har nået 1,5. Som jeg ser det, så ender han da så langt over dit budget for ham i indeværende år? Han ser ud til at lande omkring 8 mill - er der noget sæsonudsving, som der skal tages hensyn til?

Held og lykke med at finde den rette løsning.

Flemming

PS: Hvorfor har han en arbejdsuge, der langt overgår alle andres? I det øjemed, så er 32.000 bestemt ikke en høj afregning.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)