Det er korrekt, forudsat at vi taler egentlig virksomhedsbrug og ikke lidt af hvert. Det at man har en erhvervsmæssigt anvendt computer stående i et opholdsrum gør ikke i sig selv rummet til et fradragsberettiget arbejdsværelse. Kan det også bruges til andet end det vil man normalt ikke kunne få fradrag. Her kigger man dog også på virksomhedens intensitet/omfang og boligarealet. Det er nemmere at få fradrag for arbejdsværelse i en bolig på 350 m2 - som jeg selv bor i - end i en 2 værelseslejlighed. Vær opmærksom på at når I driver virksomhed i egen bolig, ja så skal der en særskilt ejerboligfordeling på hvis den erhvervsmæssige anvendelse udgør 25% eller mere. Det gør at jeres bolig får status som blandet bolig og ved et senere salg ikke kan sælges fuldstændig skattefrit (den erhvervsmæssige del bliver skattepligtig). |
Sorry - jeg har formuleret mig uklart
Det var ikke et spørgsmål om hvad og hvordan det er muligt at gøre nævnte ting
Det var bare et surt opstød og nogle eksempler på hvad jeg i prencippet kunne gøre
Og mindst af alt ønsker jeg at snyde i skat!!!!
Jeg havde bare et surt opstød over "Den fantastiske service SKAT Levere" Når man ringer til dem
(det er sku nemmere at komme igennem til telefonselskabets kundeservice end at få kontakt med en medarbejder "Der faktisk ved noget" hos skat)
Undskyld til alle der arbejder eller har arbejdet ved Told og skat / Nu SKAT
- Det er ikke de ansatte der er problemet - det er systemet de arbejder i -
Jeg har ikke tænkt mig at trække 7000 fra på lager og betale 1000 kr i husleje
Jeg betaler 3000 kr i husleje og resten går til lageret - Det er udarbejdet med revisoren så der er ingen problemer og det er også en rimelig fordeling
Derud over var der en der nævnte noget om lagerets omsætning
Og selvføldig skal der være omsætning på lageret - ellers var det jo en dårlig ide? Der er jo kun en til at tjæne pengene - også selv om de bliver brugt i firmaet
Men jeg formulerede mig nok lidt forkert - Jeg var sur på skat (Det hænder)
Med Venlig hilsen Flyttemanden