Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på vores nye koncept Yagobii

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Kære aminoer.

 

Nu har vi så snart færdiggjort det meste inden vi søsætter Yagobii.

Men vi mangler at teste hvordan siden opfører sig for andre end os, derfor ville vi sætte stor pris på, hvis nogle af jer ville give noget feedback med jeres oplevelse af siden.

Kort om konceptet, der er delt op i 2:

 

Brugersiden er et spil opbygget af 4 stadier:

1. Personen vælger en søgemaskine han/hun vil bruge at søge med.

2. Han/hun får stillet et spørgsmål som "Hvor mange firmaer har MojoAdwords hjulpet gennem årene?"

3. Han/hun søger efter svaret i den søgemaskine han/hun har valgt, kommer ind på MoJoAdWords.com og finder svaret.

4. Enten har Han/hun svaret rigtigt, fundet forkert information eller også er tiden løbet ud.

 

Hvis personen svarer rigtigt, vinder han/hun en pengepræmie, og kan gå videre til næste spørgsmål eller få udbetalt de penge han/hun har vundet indtil videre.

 

Advertisersiden er ligeledes bygget op af 4 stadier:

1. Opret en annoncørbruger

2. Indsæt spørgsmål i puljen som brugerne modtager. Her kan annoncøren vælge at indsætte et banner med, som så bliver vist sammen med spørgsmålet.

3. Se den statistik der er til rådighed. Annoncøren kan se hvilke søgemaskiner brugerne har brugt, hvor mange gange spørgsmålet har været vist, hvor mange der har vundet på det osv.

4. Find ud af om dit spørgsmål er formuleret bedst muligt, og ret evt. dit spørgsmål direkte efter forskellige målgrupper.

 

Hvis i gad oprette en advertiser bruger, indsætte nogle spørgsmål og så spille spillet og se om jeres spørgsmål bliver vist, ville vi være jer evigt taknemmelige.

Siden er låst og kræver brugernavn og password.

Brugernavnet er: preproduction

Password er: planum

 

I kan komme ind og oprette en midlertidigt annoncørbruger her

I kan komme ind og spille som normale brugere her

 

Ved større fejl, må i gerne sende en beskrivelse af den til info@matisen.dk

 

En lang smøre, ja .. Vi håber, at der er nogle venlige sjæle derude.

Mvh Yagobii Teamet

Igen, tak !

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha det er en god ide du har fået dig der!

Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Tak Rasmus.

Vi håber, at konceptet ville være til at forstå uden en lang præsentation som her.

 

Mvh Jonas fra Yagobii

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg ser det, kommer jeres prissætningsstrategi til at gøre en verden til forskel her. 

Hvis i gør det for dyrt for annoncører, er der ingen der gider deltage. 

Gør i det for småt med jeres pengepræmier, er der ingen brugere der gider svare (eller i hvert fald ikke så mange)

En anden sten på vejen, som jeg ser den, er at jeg umiddelbart ikke ville tænke på trafikken som værdiskabende trafik, andet end i en lille afkrog af en branding strategi af følgende grunde:

  1. Søgeren er ikke ude på "normal" vis at finde informationer der interesserer dem, og derved forbindes værdien ikke på samme måde med annoncøren 
  2. Søgeren ønsker at svare rigtigt, for derved igen at forlade siden, der så overtages af endnu et spørgsmål og endnu en annoncør, hvorved min side, og mit budskab er i fare for at blive tabt i mængden. 
  3. Søgeren finder ikke svaret på den aftalte tid, og dermed skabes et negativt værdiforhold imellem min side og hvad søgeren i virkeligheden er motiveret af: YAGOBII jagten.  

Der er ingen koncepter der er perfekte, men er man opmærksom på sine svagheder, kan man gøre mere for at udvande dem. 

En anden ting jeg ser på fra et forretningsmæssig POV er at i har virkelig brug for at kaste en masse timer i at lave cases og statistikker på cost-benefit forholdet i jeres projekt. I er oppe imod andre reklameringsformer, og i skal finde jeres niche i forhold til pris og værdi. En balancegang. 

Hold tungen lige i munden, og FULD FART FREMAD!! :)

Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Lund:

En anden sten på vejen, som jeg ser den, er at jeg umiddelbart ikke ville tænke på trafikken som værdiskabende trafik, andet end i en lille afkrog af en branding strategi af følgende grunde:

 

  1. Søgeren er ikke ude på "normal" vis at finde informationer der interesserer dem, og derved forbindes værdien ikke på samme måde med annoncøren 
  2. Søgeren ønsker at svare rigtigt, for derved igen at forlade siden, der så overtages af endnu et spørgsmål og endnu en annoncør, hvorved min side, og mit budskab er i fare for at blive tabt i mængden. 
  3. Søgeren finder ikke svaret på den aftalte tid, og dermed skabes et negativt værdiforhold imellem min side og hvad søgeren i virkeligheden er motiveret af: YAGOBII jagten.

Goddag Karsten Lund

Tusind tak for din tid til lige at kigge vores koncept igennem.

Du har helt ret i alt du skriver, og det er skam også noget vi har tænkt over længe, og har optimeret konceptet flere gange for at dække lignende huller mest muligt.

Men noget af det du nævner som svagheder, ser vi som konceptets styrker.

Vi står alle overfor visse problemstillinger som annoncører på nettet.

Forbrugerne er blevet mere resistente overfor reklamer. Jo dygtigere vi er blevet til at lave flotte og flashy bannere, des mere bevidste er forbrugeren blevet om, at han/hun er genstand for reklame, hvilket flere og flere finder forstyrrende i deres færd på nettet.

 

Derfor rører der sig nu en ny bølge på internettet og reklame/annoncering i det hele taget. I stedet for at lave de mest bemærkelsesværdige kampagner overhovedet, bliver det nu en kunst i sig selv at kunne pakke reklamerne ind, så forbrugeren næsten ikke bemærker dem.

Det er de problemstilinger vi har forsøgt at løse på Yagobii. Som du siger, er det svært at ligge værdi i selve trafikken, der har du helt ret. Men værdien kommer ikke fra trafikken, men fra spørgsmålet. Og det er i større grad spørgsmålet og svaret der skal overraske brugeren, fortælle ham/hende noget hun ikke vidste, eller få ham/hende til at stille flere spørgsmål selv. Deri ligger kunsten for annoncøren på Yagobii.

Forestil dig et spørgsmål som "Hvad er den billigste ting på www.SomeThing.com?" ...

Når brugeren ser det spørgsmål og går ind og søger på siden, vil brugeren få en opfattelse af et prisleje, på en side brugeren måske aldrig ville have kommet ind på uden spørgsmålet. Det prisleje forbinder spilleren mere eller mindre bevidst med den side brugeren har været inde på, og i denne kombination ligger værdien! Får brugeren lyst til med det samme, eller senere, at købe produkter som www.SomeThing.com handlede med, vil han/hun nu have en selverhvervet viden om siden, og derfor med større sandsynlighed vælge at besøge www.SomeThing.com i stedet for en anden side.

Det er der trafikken er lavet om til værdi.

Nøgleordet her er Selverhvervet viden om produktet. Folk vil ikke have smidt tilbud i hovedet mere, de vil selv finde dem.

Derudover vil der i den endelige version af Yagobii for brugeren blive vist alle de sider brugeren har været inde på, på skift, i brugerens konto når han/hun er logget ind. Herfor vil det være nemt for brugeren at komme ind på de sider han/hun nu ved en smule om.

 

Vi må alle tænkte nyt, for at kunne følge med den i stigende grad mere intelligente forbruger.

 

//Jonas

 

Fra Denmark
Tilmeldt 27. Jun 05
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

God idé, ser ud til at kunne blive et godt bæredygtigt koncept.

Har ikke lige tid til at kigge nærmere, men bemærker dog at yagobii.dk ikke er registreret, måske en meget god idé at nuppe det inden andre.

Held og lykke med det.

Hvorfor gå i andres fodspor når man kan gå foran.

Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

JonAle:

Hej

God idé, ser ud til at kunne blive et godt bæredygtigt koncept.

Har ikke lige tid til at kigge nærmere, men bemærker dog at yagobii.dk ikke er registreret, måske en meget god idé at nuppe det inden andre.

Held og lykke med det.

 

Tak ! ... og ja "nok en meget god idé" .. pinligt pinligt ..

Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 01:47
Hvor mange stjerner giver du? :

JonAle:
Har ikke lige tid til at kigge nærmere, men bemærker dog at yagobii.dk ikke er registreret, måske en meget god idé at nuppe det inden andre.

 

Done :)

Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Til jer der sender advertiserspørgsmål ind til moderation fra nu af og til kl. 07.00 i morgen tidlig, vil jeres spørgsmål først blive godkendt efter kl 07.00. ! :)

 

// Jonas 

Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Tak til jer der har indsat spørgsmål indtil videre. Det fungerer åbenbart fint nu, med omkring 20 spørgsmål inde på dansk/engelsk, siden der ikke er kommet nogen fejlmeldinger fra jer :)

 

 

//Jonas

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)