Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giver hjemmesideadresse uden link seo-værdi

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har flere gange været beskrevet på flere store danske sider. Jeg kunne godt tænke mig at vide om det giver en seo værdi hvis de skriver ens url - men bare som tekst og ikke som link?

 

Mange hilsner

Emil

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil,

Det giver ikke værdi, som tingene er nu. Der skal det være et aktivt link, før du får glæde af det.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er det vist kun Google der kan svare på - og det vil de nok ikke af gode grunde.

Jeg tror helt sikkert det har en værdi.

Findes der er mere klart tegn på at din website er interessant - altså udover et rigtig link?  

Hvis jeg nu var Google's chef programmør ville jeg da sige at det er én udaf mange andre faktorer som peger på at dit website er et besøg værd.

Ovenstående er naturligvis rent gætteri fra min side.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

JanBalslev:

Findes der er mere klart tegn på at din website er interessant - altså udover et rigtig link?  

Hvis jeg nu var Google's chef programmør ville jeg da sige at det er én udaf mange andre faktorer som peger på at dit website er et besøg værd.

Ovenstående er naturligvis rent gætteri fra min side.


Hej Jan,

Hvis man skal følge ovenstående logik, skal det altså gavne, hvis jeg skriver et indlæg og advarer mod slemannoncehajogsvindler.dk, og ganske med vilje ikke linker til hjemmesiden.

Og endnu værre, så vil det gavne, hvis spammere skriver et væld af kommentarer på blogs, hvori en hjemmeside-adresse indgår. Når man tænker på, hvor meget indsats Google har lagt i at få folk og systemer til at bruge no-follow på kommentarer, tvivler jeg på, at de vil gå over til at bruge omtale af domæner i rankingen.

Man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig, og når nu f.eks. nyhedsmedier er notorisk dårlige til at linke ud, kan det godt være, at søgemaskinerne på et tidspunkt vil inkludere nævnelse af domæner fra populære nyhedsmedier i deres vurderinger.

(og pt. kan nævnelse vist allerede have en vis effekt på rækkefølgen af links på en indsat lokal Google-map visning af en søgning - men det er et område, jeg kun meget sparsomt har beskæftiget mig med).

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener med ret stor sikkerhed at jeg har bemærket at google crawler og ranker hvis linket er skrevet med prefix http:// dog uden at være linket op... Måske vi kunne lokke frank til at teste det, og blogge om resultatet?

dbh
Janno

 

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Janno Damgaard Lassen:

Jeg mener med ret stor sikkerhed at jeg har bemærket at google crawler og ranker hvis linket er skrevet med prefix http:// dog uden at være linket op... Måske vi kunne lokke frank til at teste det, og blogge om resultatet?

dbh
Janno

Hej Janno,

Jeg har vist på et tidspunkt skrevet på min blog, at jeg gerne tog mod input til nye tests. Jeg tager gerne den her op og gennemfører en lille test.

Mvh.

Frank

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

Hej Janno,

Jeg har vist på et tidspunkt skrevet på min blog, at jeg gerne tog mod input til nye tests. Jeg tager gerne den her op og gennemfører en lille test.

Mvh.

Frank

Det var jo lige det jog osse kunne huske, og det passer jo bedre til en af dine sider end en af mine, havde overvejet selv at teste det, men ville ikke gå dig bedene...

Spændende hvad resultatet blir

dbh
Janno

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Emil

Du er nød til at gå ud fra at det IKKE giver linkværdi (Frank argumenterede udmærket hvorfor). Du bør derfor kontakte de store sider og ydmygt bede dem om at ændre teksten til links til gavn både for dig og ikke mindst deres brugere, Undlad at slå på SEO effekten, men forklar hvor omstændeligt det er for brugerne at skulle kopiere teksten for at besøge din side, og at du derfor får færre besøgende end deres iøvrigt fremragende atikel burde gøre.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Flyfreak:

Hej

Jeg har flere gange været beskrevet på flere store danske sider. Jeg kunne godt tænke mig at vide om det giver en seo værdi hvis de skriver ens url - men bare som tekst og ikke som link?

 

Mange hilsner

Emil

Kort og kontant.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

JanBalslev:

Findes der er mere klart tegn på at din website er interessant - altså udover et rigtig link?  

Hvis jeg nu var Google's chef programmør ville jeg da sige at det er én udaf mange andre faktorer som peger på at dit website er et besøg værd.

Ovenstående er naturligvis rent gætteri fra min side.


Hej Jan,

Hvis man skal følge ovenstående logik, skal det altså gavne, hvis jeg skriver et indlæg og advarer mod slemannoncehajogsvindler.dk, og ganske med vilje ikke linker til hjemmesiden.

Og endnu værre, så vil det gavne, hvis spammere skriver et væld af kommentarer på blogs, hvori en hjemmeside-adresse indgår. Når man tænker på, hvor meget indsats Google har lagt i at få folk og systemer til at bruge no-follow på kommentarer, tvivler jeg på, at de vil gå over til at bruge omtale af domæner i rankingen.

Man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig, og når nu f.eks. nyhedsmedier er notorisk dårlige til at linke ud, kan det godt være, at søgemaskinerne på et tidspunkt vil inkludere nævnelse af domæner fra populære nyhedsmedier i deres vurderinger.

(og pt. kan nævnelse vist allerede have en vis effekt på rækkefølgen af links på en indsat lokal Google-map visning af en søgning - men det er et område, jeg kun meget sparsomt har beskæftiget mig med).

Nu skrev jeg jo ikke noget om at denne faktor var altafgørende - men blot at jeg tror at det er én udaf mange andre faktorer som kan have en vægt. Du postulerer derimod at det overhovdet ingen indflydelse har.

Jeg har ikke skrevet noget om hvor meget denne vægt er - det ved jeg ikke noget om. Den klart vigtigste faktor er naturligvis links.

Hvis vi har 2 websites A og B som er identisker - med lige mange links, lige gode links, de er lige gamle websites osv.osv.osv.

Men website B er omtalt 10 gange med deres URL på CNN.com - dog uden et egentlig link.Website A er ikke omtalt på CNN.

Er det så ikke et klart tegn på at website B er flere klasser bedre end website A ? JO naturligvis er det det. Hvorfor skulle Google ikke bruge det som én faktor med en eller anden vægt.

Antal nofollow links er jo helt sikkert også en faktor - dens indvirkning på googles ranking af websites er bare forsvindende lille tror jeg.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)