Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giver hjemmesideadresse uden link seo-værdi

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

JanBalslev:

Nu skrev jeg jo ikke noget om at denne faktor var altafgørende - men blot at jeg tror at det er én udaf mange andre faktorer som kan have en vægt. Du postulerer derimod at det overhovdet ingen indflydelse har.

Hvis vi har 2 websites A og B som er identisker - med lige mange links, lige gode links, de er lige gamle websites osv.osv.osv.

Men website B er omtalt 10 gange med deres URL på CNN.com - dog uden et egentlig link.Website A er ikke omtalt på CNN.

Er det så ikke et klart tegn på at website B er flere klasser bedre end website A ? JO naturligvis er det det. Hvorfor skulle Google ikke bruge det som én faktor med en eller anden vægt.

Antal nofollow links er jo helt sikkert også en faktor - dens indvirkning på googles ranking af websites er bare forsvindende lille tror jeg.

Hvis det Matt Cutts siger i den video, som Rosenstand referer til, står til troende, så bruger Google pt. ikke omtaler uden links i deres ranking overhovedet. Ganske som jeg skrev i mit første indlæg.

For god ordens skyld har jeg netop lovet Janno at teste det, men jeg har en temmelig klar idé om udfaldet af testen.

Mht. nofollow, så udtaler samme Matt Cutts på"> denne video, at nofollow-links ikke har nogen indvirkning på Googles algoritmer. End ikke i tilfælde, hvor de kommer fra en så Google-populær side som Wikipedia.

Jeg ved godt, at jeg så sent som i forgårs oplevede, at man ikke skulle blindt på Googles udtalelser, men på nofollow-links tror jeg nu på dem. Hvorfor skulle de være så aktive for at promovere nofollow-links og presse sider til at bruge dem, hvis de så efterfølgende lader de links have en betydning alligevel?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har sammen med en kollega kør intense tests på nofollow under så kontrollerede forhold som muligt. Trods intens opbygning af indgående links med nofollow til nogle sider gennem lang tid, har Google aldrig crawlet en eneste af de sider. Så du har ganske ret, Frank.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Jeg har sammen med en kollega kør intense tests på nofollow under så kontrollerede forhold som muligt. Trods intens opbygning af indgående links med nofollow til nogle sider gennem lang tid, har Google aldrig crawlet en eneste af de sider. Så du har ganske ret, Frank.

nofollow = google følger ike linket.

Men derfor kan det jo stadig godt være en ranking-faktor som registreres af Google og som har en værdi (omend sikkert lille) når man har "opfyldt" andre faktorer, såsom at få nogle rigtige links.

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må tro, hvad du vil om det. Men det er det altså ikke. Medmindre både Adam og Matt er fyldt med løgn (to Googlere). Det plejer de ikke at være.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:

Du må tro, hvad du vil om det. Men det er det altså ikke. Medmindre både Adam og Matt er fyldt med løgn (to Googlere). Det plejer de ikke at være.

I må naturligvis også tro hvad i vil. Jeg kan ikke se at jeg er uenig med ret mange  eller postulerer at nogen er fulde af løgn.

Videoen starter netop med at google manden siger at han ikke er meget for at udelukke nogen faktor der kan hjælpe google med at vise de bedst mulige søgeresultater - hvorefter han så siger at det er særdeles problematisk at tillægge en reference til en URL værdi.

Hvis en URL er nævnt på en mængde store nyhedssites uden at være links... så kan det da formentligt bruges til at forbedre googles søgeresultater.

Ergo må det være en faktor som kan tænkes at have en betydning - nu eller i fremtiden.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rolig nu. Ingen siger, du lyver. Jeg siger bare, du tager fejl. Men hvad ved jeg? Pyt også med det.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Balslev

Der er ingen grund til at tage sådan på vej... er du overhovedet klar over hvem du diskuterer det her med?

Der er ikke mange i danmark der ved mere om emnet... men du lyder som om du vil sætte Thomas på plads...

Og så er emnet vel heller ikke vigtigere... håber ikke at jeg støder dig endnu mere end du er i forvejen, det er ihvertfald ikke min mening.

Mange hilsner
Janno

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Smile

Rolig nu. Ingen siger, du lyver. Jeg siger bare, du tager fejl. Men hvad ved jeg? Pyt også med det.

 

 

nej nej sådan forstod jeg det nu heller ikke overhovdet - jeg er skam helt rolig og værdsætter og respekterer din mening Smile

Jeg tror heller ikke Matt lyver - men derfor behøver han jo ikke rutte med sandheden. Stick out tongue

Jeg kan ikke afvise at jeg tager fejl -- slet ikke. Men at sige med 100% sikkerhed at en nævnt URL absolut ingen virkning har er jeg skeptisk overfor,

Min overordnede pointe er blot denne: Hvilke mange faktorer kan google tænkes at anvende nu og i fremtiden til at finde frem til de bedste websites?

Hvilke tegn kan der findes på at et website er godt?

Lige nu er det vigtigste links - links og links. Men der er jo også andre ting der kendetegner et fedt website.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg trækker lige min kommentar tilbage Balslev, jeg opfattede altså dit indlæg som lidt mavesurt opstød...

Jeg undskylder mange gange, dit  sidste indlæg giver det et helt andet lys, og jeg kan egentlig godt følge din  pointe så...

Janno

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Janno mv.  - vi diskuterer jo bare. 

Jeg er ikke ude på at fornærme nogen overhovdet, ej heller er det mit store mål at sætte nogen på plads, støde nogen eller noget negativt i den dur. Jeg vil gerne beklage hvis jeg er kommet til at fremstå som sådan. Jeg prøver bare at argumentere for min mening - en anden mening end flertallets. Jeg er enig i at emnet ikke er vigtigt. Jeg har meget stor respekt for jeres og i særdeleshed Thomas's mening - men der er jo ingen af os der har den store fasitbog til google og derfor er det jo interessant at diskutere tingende. Dette var mit mål og intet andet.

Lad os lade den ligge her - tak for snakken og fortsat rigtig god weekend til alle.

mvh

Jan

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)