Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Seo optimering af wordpress blog, duplicate content?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 26. Dec 08
Indlæg ialt: 141
Fra  Trendhim ApS Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kloge hoveder :)

 

Har lavet en blog, hvor jeg skriver lidt om min passion for sunde madvarer, smoothies mv. her : www.frugtvaner.dk

 

Har dog et spørgsmål, for jeg har installeret en tag cloud ude i menuen i højre side, og kan se på google at det er sygt effektivt, den indexerer siderne med tag cloud, fx tagget smoothies, så indexerer google frugtvaner.dk/smoothies, og så kommer alle artikler hvor jeg har tagget det keyword.

 

mit spørgsmål er så. Det er vel kæmpe duplicate content? Da artiklerne kommer på mange forskellige adresser lige pludselig.

 

Jeg har installeret all-in-one seo, og jeg har mulighederne for ikke at indexere nogle sider, men jeg ved ikke helt hvilke options jeg skal vælge, og det håber jeg der er nogle herinde der kan hjælpe med :)

 

Jeg har mulighed for følgende options:

I kan se hvordan jeg har krydset dem af, men er det rigtigt? Eller ska der også være noindex for tag archives?

Use Categories for META keywords:
Use noindex for Categories:
Use noindex for Archives:
Use noindex for Tag Archives:
Autogenerate Descriptions:

Stifter og medejer af Trendhim ApS & Lucléon ApS. - Læderarmbånd

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Dec 08
Indlæg ialt: 141
Fra  Trendhim ApS Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

så kan man selvfølgelig ikke se hvad jeg har krydset af :)

 

den øverste (meta)

og den anden nederste (tag)

de to er IKKE krydset af, resten er.

 

Hvis der forresten er nogle der har andre gode fif til seo optimering af en blog, så lytter jeg gerne med :)

Stifter og medejer af Trendhim ApS & Lucléon ApS. - Læderarmbånd

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

categories for meta keywords: X

use noindex for categories:

use noindex for archives: X

use noindex for tag archives: X

autogenerate descriptions: X

Tilmeldt 17. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige et spørgsmål med hensyn til all in one SEO.

Jeg synes at google bliver ved med at indeksere selve titlen på ens indlæg og ikke den title man kan give igennem All in one SEO

f.eks

titel på indlæg: mad er godt

all in one titel:

Mad anmeldelser og restaurant tips

Google indeksere: mad er godt...

Skal man slå nogle indstillinger til

Mvh Zullut


Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nok anbefale at du istedet for at bruge et plugin til at blokere alle den slags etc... så benytter du dig af "excerpt" funktionen istedet... så viser den kun lidt af indlæggets indhold, og du undgår derved alt duplicate content... 

bare et forslag - det har altid virket for mig :-) - men du skal selvfølgelig have all in one seo eller headspace2 til at klare resten af SEO funktionaliteterne...

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det nu også en klog ide at udelukke sine tags- og arkivsider fra google?

Hvis du bruger "læs mere" tagget, så indlæget ikke vises i fuld version sikre du at indlægets egen side altid er sikker, mens du på f.eks. kategori og arkiv sider kan lave unikke indledninger, (skrive en god lille tekst der passer til kategorien/arkivet) og derved skabe unikt indhold på siden.

Jeg ved ikke om man kan lave unikke sider i wordpress til tags-sider, men det burde vel være muligt. Så kan man opnå, at 20-25% af sidens indhold er helt unik, mens resten kan findes på andre sider, dog spredt ud over flere forskellige emner.

 

 

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)