Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alias Vs. 301 redirect

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifølge det link så er Webhostings tilknytning af url'er SEO venlig - det er da fedt :)

Mette

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

MetteSkagen:

Ifølge det link så er Webhostings tilknytning af url'er SEO venlig - det er da fedt :)

Hej Mette

Jeg er ikke helt med på hvad du mener?

Alt om både i Danmark

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

BB:

Ronnikc:

Et alias er ikke et dns term.

Hej Ronnikc.

Det er forkert - google evt. cname (populært kaldet alias) eller se http://en.wikipedia.org/wiki/CNAME_record

Som tidligere skrevet, kan et alias vælges at defineres på mange måder.

Men resultatet i forhold til det oprindelig spørgsmål er stadig det samme.

Ja det hedder et CNAME ikke et alias.

Et alias er noget der sættes direkte i Apache configurationen for det enkelte webhotel på *nix maskiner og er den typiske metode til at sætte ekstra domæner op for stort set alle webhotel udbydere i verden.

Det er altså det der er kendt som et Alias og som også hedder et Alias - og det er ikke en god idé at bruge.

Istedet bør man lave et subhotel / hotel til domænet som om det var et rigtigt webhotel og smide en htaccess fil op med et par linjer kode i der laver en 301 redirect til det rigtige domæne (og webhotel).

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Ja det hedder et CNAME ikke et alias.

Som skrev populært (og meget brugt) kaldet et alias. Et alias er også et program ikon på en mac, samt sikkert den definition fra apachen, som du nævner. Som jeg tidligere har skrevet kan det definere flere forskellige ting.

I det konkrete tilfælde kan det definere både CNAME samt apachen.

Da mit eksempel ved UnoEuro var baseret på en .Net applikation (ikke apache iflg. unoeuro), vil jeg mener at det er et dns alias/cname.

Alt om både i Danmark

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

BB:

MetteSkagen:

Ifølge det link så er Webhostings tilknytning af url'er SEO venlig - det er da fedt :)

Hej Mette

Jeg er ikke helt med på hvad du mener?

 

Hos Webhosting kan man vælge at "tilknytte" et domæne til et andet - jeg har tilknyttet www.parterapilight.dk til www.parterapi-light.dk og ifølge dit link er løsningen SEO venlig :)

Mette

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Din url sendes videre med en 302 - (Moved Temporarily).

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det link jeg sendte var som en hjælp til at oprette et 301-redirect.

Hvad du ellers finder på det site, kender jeg ikke til.

Du kan checke hvordan dit site blive redirectet, ved at bruge denne:
http://www.seoconsultants.com/tools/headers.asp

Den siger at din redirect er en 302-redirect, som er defineret som en "midlertidig redirect".
Om dette er søgemaskine-venligt kan jeg ikke vurdere. Det kommer vel an på situationen.

Mit gæt er, at man skal bruge den type redirect som passer til situationen.

Dvs. om du virkelig mener at det kun er midlertidigt at www.parterapilight.dk skal pege på www.parterapi-light.dk

Er det en midlertidig redirect, og dit indhold flytter tilbage på parterapilight.dk, så brug 302
Hvis det er permanent, så brug 301. (som i denne tråd)

Måske er der nogen SEO eksperter, som kan be/afkræfte dette.

Du kan evt. læse lidt mere om 302 her: http://www.blog.concept-i.dk/302-redirect/

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du i tvivl om hvordan dine (eller andres) redirects er sat op. Kan du installere en http trafik debugger som f.eks. fiddler.

Så vil du let kunne se om dine redirects er 301, 302, 303 eller 304.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

MetteSkagen:

BB:

MetteSkagen:

Ifølge det link så er Webhostings tilknytning af url'er SEO venlig - det er da fedt :)

Hej Mette

Jeg er ikke helt med på hvad du mener?

 

 

Hos Webhosting kan man vælge at "tilknytte" et domæne til et andet - jeg har tilknyttet www.parterapilight.dk til www.parterapi-light.dk og ifølge dit link er løsningen SEO venlig :)

Mette

Hej Mette

Her er, hvad du risikerer med den løsning, du har: http://www.blog.concept-i.dk/302-redirect/

 

 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

MetteSkagen:

Hos Webhosting kan man vælge at "tilknytte" et domæne til et andet - jeg har tilknyttet www.parterapilight.dk til www.parterapi-light.dk og ifølge dit link er løsningen SEO venlig :)

Mette

Hej Mette

Som det står skrevet i tråden, skal du skifte din nuværende løsning ud med en bedre: En 301 Redirect. Det gør du helt konkret ved at få oprettet dit domæne uden bindestreg som et selvstændigt domæne på dit webhotel - med egen mappe. I den mappe lægger du en .htaccess fil med denne tekst inden i:

Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
RewriteRule (.*) http://parterapi-light.dk/$1 [R=301,L]

Så viderestilles parterapilight.dk korrekt til parterapi-light.dk - inkl udersider! :-)

Jeg ved godt at andre har linket til løsninger tidligere i tråden, men tænkte at jeg lige ville pege på den rigtige løsning i dit konkrete tilfælde.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)