Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alias Vs. 301 redirect

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er der ikke...

En nem måde at se om det er redirect er, at der ikke må står forskellige adresser i adresselinien i din browser.

hvis du slå begge sider op, står der henh. terapeut-københavn.dk og www.terapi-kbh.dk.

Hvis du havde lavet en redirect, vil der stå www.terapi-kbh.dk, når du slår dem begge op.

Alt om både i Danmark

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen der er ingen side på tereapeut-københavn.dk - det ER en viderestilling :)

Det er en funktion hos webhosting - og det ser ud til at adressen så står i toppen som om det er den side man er inde på. Er det godt eller skidt? Som jeg har læst denne tråd, så er det ikke en 301?

Mette

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ingen redirect/viderestilling eller 301 i ordets forstand.

Du skal prøve at lave en fil på tereapeut-københavn.dk, med det indhold som Anders Saugstrup har beskrevet i et tidligere indlæg.

Alt om både i Danmark

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

nu syntes jeg at jeg bliver nød til at blande mig lidt, der er for mange gisninger og løse gæt på hvad et alias er og hvad et C-name er. Lige dette område er hvor Wikipedia er super sej. Der er en million hardcore nørdder som har skrevet nogle meget tekniske sider om dette emne. Jeg vil foreslå at læse det hvis man har interessen for det. http://en.wikipedia.org/wiki/CNAME_record

Quote: ... technically, a canonical name in the DNS is the primary name of a host (RFC 1035 section 3.6.2.) created by something other than a CNAME, or DNAME record. A CNAME record creates an alias with a name on the left which points to a canonical name specified on the right (the RDATA portion of the record).

Definition: Cname foretages i DNS-serverens zonefil for domænet, og CNAME bruges til at fortælle DNS-serveren at et givet subdomæne er et Alias for et andet subdomæne.

..Så til hvem end der sagde det, så ja et Cname er et andet ord for et Alias og visa verse. :)

Når det så er sagt så bliver jeg nød til at sige følgende: Hvis at din host laver aliaser på den rigtige måde og du tager dig de rigtige forholdsregler. (spørg SEO eksperterne, gerne dem af dem som også kan kode, om hvad du skal gøre, og send gerne svaret til mig, da jeg er nysgerrig :)
Så bør det være 100% lige så godt at lave en 301 redirect som et alias. Men der SKAL tilføjes noget kode for at Google ikke begynder at indekserer dublicate content.

Men gjort rigtigt er begge løsninger lige gode. Så meget er jeg sikker på.

Håber at det hjalp til at rode lidt ud i en meget forvirrende verden :)

mvh
/René Reinholdt
www.splash-it.dk

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg formulerede mig vidst forkert - jeg er interesseret i at vide om det jeg har lavet med terapeut-københavn.dk er godt nok ift Google eller om jeg får problemer med duplicate content? Det er jo siden fra terapi-kbh.dk der vises, eller måske er det terapi-kbh.dk der vises selvom url'en siger noget andet...?

Mette

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

MetteSkagen:

Jeg formulerede mig vidst forkert - jeg er interesseret i at vide om det jeg har lavet med terapeut-københavn.dk er godt nok ift Google eller om jeg får problemer med duplicate content? Det er jo siden fra terapi-kbh.dk der vises, eller måske er det terapi-kbh.dk der vises selvom url'en siger noget andet...?

Mette

Hej Mette

Det korte af det lange (og den spændende tekniske diskussion) er at du skal lave det som en 301 redirect via en .htaccess fil for at få det til at virke helt optimalt.

Det kræver at begge domæner er oprettet som webhoteller, eller at du har dit webhotel et sted hvor du kan hoste flere domæner samtidigt (med forskelligt indhold på dem)

Som Rosenstand skriver det, så er der pt ikke en 301-redirect fra terapeut-københavn.dk til terapi-kbh.dk Der er noget andet.

Du kan på denne adresse tjekke om der sker en 301-redirect: http://www.seoconsultants.com/tools/headers.asp

Prøv at taste http://koerselvferie.net ind der fx for at se hvordan det ser ud, når der faktisk er en 301 redirect sat op. Den adresse redirecter til http://kørselvferie.net (står som xn--krselvferie-ggb.net)

Det samme gør korselvferie.net og alle undersider til begge versioner, og det er et eksempel på hvad sådan en opsætning kan nytte. Uanset om folk staver et link til kørselvferie.net/et-eller-andet/ forkert på den ene eller den anden måde, virker linket alligevel for brugeren, og der kommer linkjuice til sitet i forhold til Google.

Ok, så prøv at tjekke terapeut-københavn.dk (xn--terapeut-kbenhavn-90b.dk) i det system også, og du kan se forskellen.

Noget helt andet er om det er vigtigt nok til at bruge en masse tid og penge på det, hvis terapeut-københavn.dk ikke har indgående links og hvis ingen kommer til at indtaste adressen direkte. Det er smag og behag. Men ingen tvivl om at sådan en 301-er er det bedste at gøre rent principielt i forhold til SEO.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Anders - det gjorde det jo helt kart :)

Og ja, spørgsmålet er måske om det er værd at bruge penge på, men jeg synes det er et endnu mere interessant spørgsmål om det er en service webhoteludbyderne burde have  automatisk - altså muligheden for liiige at generere den lille fil der skal ligge for at man har en 301.

Webhotel udbyderne er nok ikke lige glad med om deres kunder føler der bliver taget hånd om deres SEO =P

Mette

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Dette er lidt flovt men når man tager fejl så tager man fejl. Og jeg tog fejl :)

Jeg talte lige med super nørderne på mit arbejde og fandt så ud af at Cname og Alias ikke er det samme. Et alias tilføjes ganske rigtig i hostheaderen på serveren imens en Cname tilføjes på domænet.

Men uanset om du anvender alias eller ej så skal du bruge 301 redirect som i også skriver. Ellers bliver google en sur søgemaskine. :)

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)