Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med omsætning på e-butik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Vi har en eksistrende e-handel til vores engros kunder, Vil nu starte en e-handelsbutik op til slutbruger. Jeg skal prøve at regne omsætningen ud på denne butik. Har nogen, nogle erfaringer med hvor mange dage man kan regne pr. år. Kan jeg bare tro 365 dage x  Xkr. Eller er der nogen der har erfaring med at man køber altid i denne periode og aldrig i en anden periode. Vi handler med accessories  

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tido

Det er meget forskelligt, nogen sælger mest i hverdagene og andre oplever mest omsætning i weekenden. Du oplever nok at dine nuværende engros kunder især køber i hverdagene, men når du sælger til slut kunden kan du godt forvente salg i weekenden. Sommerferien betyder for de fleste nedgang i salget, mens andre måske netop henter deres omsætning her.

Det afhænger selvfølgelig også meget af din markedsføring, men i hvert fald julen og sommerferien er generelt stille perioder

Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad sælger du hvis man må være nysgerigSmile

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

"men i hvert fald julen og sommerferien er generelt stille perioder"

Det med julen kan vist ikke siges at være generelt, tværtimod. Sælger man varer der er velegnet til julegaver, vil mange opleve at julen er den travleste tid, på samme måde som i detailbutikker.

Hvis ens kunder er almindelige slutbrugere og det ikke er sommer sæsonvarer, så kan man godt regne med at sommeren er stille.

Det er nærmest umuligt at spå om din omsætning, så det må bero på et skøn.
Hvis en almindelig månedsomsætning er 100 %, vil jeg regne således, meget groft beregnet (baseret på min erfaring):

Maj: 70 %
Juni: 70 %
Juli: 70 %
Aug: 90 %
December: 150 % (Kan være meget højere i nogle brancher)
Andre måneder: 100 %

Det kan være sjovt at høre andres erfaring til sammenligning.

Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sælger accessories

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)