Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklame Bureau

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:

Hvad jeg derimod har set adskillige eksempler på, er mennesker der for alt i verden vil være selvstændige uden at have gjort sig de helt store tanker om konceptet. Nogle få gange går det godt - rigtig godt endda. Men desværre er der flere eksempler på det modsatte.

100% enig. Det oplever jeg også. Jeg har sågar oplevet folk som har stiftet et selskab og nu skal de så finde ud af hvad de skal bruge det til. Den overvejelse at man skal starte ny virksomhed bare for at gøre det er for mig at se relevant hvis man har solgt en virksomhed og står med et større opsparet overskud som bare skal holdes i live. Så køber man en parkeringsplads til udlejning o.l. Men i alle andre situationer er det en forkert rækkefølge

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 88
Fra  POPUP-SHOP.DK Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Espresso:

Hvad jeg derimod har set adskillige eksempler på, er mennesker der for alt i verden vil være selvstændige uden at have gjort sig de helt store tanker om konceptet. Nogle få gange går det godt - rigtig godt endda. Men desværre er der flere eksempler på det modsatte.

 

100% enig. Det oplever jeg også. Jeg har sågar oplevet folk som har stiftet et selskab og nu skal de så finde ud af hvad de skal bruge det til. Den overvejelse at man skal starte ny virksomhed bare for at gøre det er for mig at se relevant hvis man har solgt en virksomhed og står med et større opsparet overskud som bare skal holdes i live. Så køber man en parkeringsplads til udlejning o.l. Men i alle andre situationer er det en forkert rækkefølge

 




Det er svært at være uenig med jer to :-)

Jeg føler selv jeg sidder med et konge idé der skal markedsføres og derfor har vi stiftet et moderselskab da vi ikke vil indskrænke os til et enkelt produkt.

Idéen er ikke reklame bureauet, men noget andet og derfor skal vi have et selskab bag til at støtte op om projektet, men samtidig skal vi kunne udvide og lave andre ting.

Arbejd, arbejd og atter arbejde. Derefter fortjeneste :)

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

... ja - eller stifter selskabet, for at være sikker på 3-årsreglen, hvis nu der skulle dukke ét eller andet op.

Men de forholdsregler vil vel ikke længere være nødvendige, hvis der bliver vedtaget skattefrihed ved salg af datterselskaber.

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon :




Idéen er ikke reklame bureauet, men noget andet og derfor skal vi have et selskab bag til at støtte op om projektet, men samtidig skal vi kunne udvide og lave andre ting. 

 

Hvis idéen ikke er reklamebureau og heller ikke dagligvareudbringning, så forstår jeg ikke dit spørgsmål med navngivning til et reklamebureau.

Det lyder som om, du er igang med en koncernopbygning med holdingselskab og datterselskaber. Jeg skal ikke kunne sige, om det er fornuftigt i dit tilfælde, eller om det er at skyde gråspurge med kanoner.

Men jeg læser også, at det måske har noget at gøre med flere produkter. Afhængig af hvad du er igang med, så behøver du ikke et selskab til hvert produkt. Du kan sagtens have flere forskellige aktiviteter i samme selskab.

På laaaang sigt kan det have visse fordele, hvis en aktivitet skal sælges fra, at denne ligger i et seperat selskab. Men det tror jeg, du vil have god tid til at planlægge. Først skal aktiviteten være overskudsgivende.

Men det vil under alle omstændigheder være nemmere at give dig sparring, hvis de facts du kommer med, er relevante i forhold til din ide, og ikke som nu, hvor vi har været inde på 2 forskellige brancher, som tilsyneladende ikke har noget at gøre med din 'konge idé'

Men lyt til Bent omkring 'koncernstrukturen'. Bent ved alt om det.

 

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 88
Fra  POPUP-SHOP.DK Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:

Simon :




Idéen er ikke reklame bureauet, men noget andet og derfor skal vi have et selskab bag til at støtte op om projektet, men samtidig skal vi kunne udvide og lave andre ting. 

 

 

Hvis idéen ikke er reklamebureau og heller ikke dagligvareudbringning, så forstår jeg ikke dit spørgsmål med navngivning til et reklamebureau.

Det lyder som om, du er igang med en koncernopbygning med holdingselskab og datterselskaber. Jeg skal ikke kunne sige, om det er fornuftigt i dit tilfælde, eller om det er at skyde gråspurge med kanoner.

Men jeg læser også, at det måske har noget at gøre med flere produkter. Afhængig af hvad du er igang med, så behøver du ikke et selskab til hvert produkt. Du kan sagtens have flere forskellige aktiviteter i samme selskab.

På laaaang sigt kan det have visse fordele, hvis en aktivitet skal sælges fra, at denne ligger i et seperat selskab. Men det tror jeg, du vil have god tid til at planlægge. Først skal aktiviteten være overskudsgivende.

Men det vil under alle omstændigheder være nemmere at give dig sparring, hvis de facts du kommer med, er relevante i forhold til din ide, og ikke som nu, hvor vi har været inde på 2 forskellige brancher, som tilsyneladende ikke har noget at gøre med din 'konge idé'

Men lyt til Bent omkring 'koncernstrukturen'. Bent ved alt om det.

 




Vi taler forbi hinanden, eller også kan jeg vidst ikke udtrykke mig rigtig i disse dage :D

Hvis jeg har en idé om at sælge jeans, og laver et firma med CVR nummer og det hele med navnet "Simon's Jeans" Så har jeg et problem den dag jeg gerne vil sælge sko.

Hovedfirmaet er et reklamebureau, med forskellige produkter og diverse navne. Pointbreak er selskabets navn, og derefter laver vi datter selskaber med de forskellige idéer vi har :-)

Håber det gav mere mening.

PS:

Dagligvare er en gammel idé jeg ville høre om hvad folk havde at sige til.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :


Så laver du et binavn til 'Simon's Jeans', der hedder 'Simon's Sko'.

 

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)