Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opdager Google links fra domæner på samme webhotel? - SEO spørgsmål

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa seo eksperter

Dette er måske nok et dummy spørgsmål, så i må lige tilgive mig, men det er vigtigt for mig at få svar på.

Baggrund:

Jeg ønsker at lave nogle wordpress blogs som skal "understøtte" en website med relevant indhold.

Jeg ønsker at lave et link eller 2 på hver blog til websitet.

samtidig tænker jeg på at bruge en webhotel løsning fra surftown, med plads til 10 domæner på samme webhotel til bloggene.

Spørgsmålet er:

Rent SEO mæssigt, er det så en dårlig idé at der laves linkbuilding fra domæner på det samme webhotel til én bestemt webside, eller lægger Google ikke vægt på dette?

Er bange for Google kan "aflæse" at her er der én og samme person som linker fra flere forskellige domæner til det samme website, og at de derfor ser det som "snyd" og straffer mig.

På forhånd tak.

Mvh
Jean

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener at google kan gå helt ind og se om det er den samme person som har registreret hvis de er på samme konto hos dk-hostmaster. Alternativt kan du oprette en blog hos blogger i stedet for som så linker til din side hos surftown

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange links fra samme server og IP har ikke så stor effekt. Så hvis det er en linkbuilding strategi er den ikke god :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar Nil og Mikkel!

Okay, kan så se det ikke er løsningen.

Men vil det sige at hvis jeg lægger én blog på et webhotel og en anden blog på et andet webhotel og bliver ved til jeg ikke kan finde flere webhoteller i DK, så vil der ikke være noget problem....eller?

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan vel også finde en hostingudbyder der tilbyder dig at tilkøbe flere IPér til et webhotel ;)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niklas

Kender du nogen webhoteller der gør det, som du kan henvise til?

Og er det så ikke et problem at serveren er den samme som Mikkel kom ind på?

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil nok altid være bedst om du holder webhotellerne helt adskilt. I teorien kunne google jo også tjekke om de forskellig IP'ere kom samme sted fra, altså samme webhotel.

Og med de priser der findes på blogs og webhoteller i dag burde det være til at overkomme økonomisk.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nil

Ok, det er forstået. Jeg må ud og lede efter webhoteller kan jeg se.

Fandt forresten denne diskussion om det samme emne.
Det ser ud til at der hersker en del forvirring om det. Der bliver ihvertfald prædiket både for og imod, uden der er nogle som kan sige med sikkerhed hvad som gælder...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du skal have fat i er seo-hosting (http://www.seohosting.com/) hvor du har x antal hoteller på samme server, men de kan have forskellige ip-adresser.

Du skal have forskellige c-klasser (en ip-adresse består af A.B.C.D hvor C skal være forskellig fra domæne til domæne).

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Tak fordi du byder ind i diskussionen. Okay, det lyder spændende, dem kendte jeg ikke!

Nu tænker jeg bare, om det ikke betyder noget at sitet, ip og serveren er udenlandsk (kan se den er fra USA) i forhold til at der skal linkes til en dansk side og jeg gerne vil have siden indexeret godt i DK med denne linkbuilding fra danske blogs.

Har hørt at webhotel/domæne helst skal ligge i DK for at ranke godt i Google.dk...!?

mvh
Jean

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)