Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afdragsordnet hjemmeside?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/18/2006 2:10:54 PM
Forfatter: cygnet
Nicolai : Det er vel ikke hurtigt det kan blive - det er jo netop i længden at en permanent afdragsordning bliver dyr.



Jeg tror jeg holder varmefri resten af dagen.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/18/2006 2:21:42 PM Forfatter: Nicolai Lønne
Dato: 7/18/2006 2:10:54 PM Forfatter: cygnet Nicolai : Det er vel ikke hurtigt det kan blive - det er jo netop i længden at en permanent afdragsordning bliver dyr.


Jeg tror jeg holder varmefri resten af dagen.

Gør du det Nicolai..

 

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det som Kristian skriver, også er for selve hjemmesiden så kan jeg godt se en pointe i at tilbyde afdragsordning.
Jeg vil dog mene at man skyder sig selv i foden hvis man vælger
CMS/Shop løsninger som baserer sig på permanente afdragsordninger, det
kan hurtigt blive en dyr affærde

Det afhænger helt af, om du ser dit websted som en investering eller en udgift. Hvis webstedet er designet til målgruppen, så vil der på sigt også være et afkast, der retfærdiger en månedlig ydelse. Det bliver selvfølgelig dyrere end et fast indkøb, men du kan aldrig købe en løsning, der ikke skal ændres i fremtiden. Det troede mange virksomheder for 5 år siden, og se hvor de er i dag. Jeg er sikker på, at de fleste hellere ville have haft en abonnementsløsning, hvor drift, support og videreudvikling var garanteret.

I relation til trådens primære emne så skal man, som flere nævner, overveje faktureringsmuligheder. Du kan kigge på automatiseret Dankortbetaling (som mobiludbyderne anvender til genoptankning), du kan få andre til at varetage opgaven eller du kan benytte Betalingsservice. Sidstnævnte har jeg kun gode erfaringer med, men det afhænger naturligvis af produktets pris. Det kan koste op til ~5 kr. pr. opkrævning, og hvis der er tale om et billigt webhotel, så kan det hurtigt minimere din margin for meget.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa



Min ide går på at tage fx 2500-3000 i oprettelsesgebyr (inkl. køb af webhotel, domainenavn og opsætning af standard cms-system (selve hjemmesiden) samt finde den rette gratis template) og så pr mdr. tage et beløb på 250 kr for drift og support (12 mdr abonnement). Så kan man vælge at betale hele beløbet på én gang eller over 3 gange. Lyder det fornuftigt..eller er det helt hen i hegnet?

 



 



Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ved en søgning på Google kunne finde webhoteludbydere, der sælger Joomla for ned til 9 kr. månedligt. Derudover kræves der 99 kr. i oprettelse, så jeg mener, at din pris er noget dyr, hvis du bare tilbyder en skabelonsbaseret løsning (jeg ville som iværksætter heller ikke finde mig i, at min unikke idé skulle præsenteres i en skabelon, som andre også kunne benytte).

Prisfastsættelse har selvfølgelig en masse faktorer, og der er ingen tvivl om, at førnævnte udbyder ikke har den samme support, som du er villig til at give. Det er dog begrænset hvor meget support, der rent faktisk er nødvendigt med en CMS-løsning (medmindre du mener også tænker på support som udvidelser til systemet). Jeg tror dog, at du skal finde et område at specialisere dig på (søgemaskineoptimering, grafiske design eller tilpasninger til systemet), så du virkelig kan tilføre noget værdi, der retfærdiger den højere pris. Hvis du bare sælger en standardløsning, så er prisen nemlig det vigtigste konkurrenceparameter.

Du har dog en rigtig god idé mht. at opdele udgiften. Der er sikkert mange hobbyiværksættere, der gerne vil slippe for en stor udgift ved etablering, men som betaler af siden hen. Her skal du dog også tænke på risikoen, hvis kunden ikke betaler, lukke virksomheden og meget andet. Det er dog ikke begrænsninger, som du skal lade dig slå ud af. Du skal bare være forberedt på situationerne.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Acro

Tak for dit input..hvad ville du synes ville være en acceptabel ud fra det, jeg har skitseret ovenfor? Gad vide, om der ikke er plads til en som mig uden at skulle specialisere mig, som du nævner?

 

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvfølgelig er der plads til dig. Det er bare en god idé, at du laver noget, som de billige udbydere ikke laver (og som de prismæssigt ikke kan konkurrere med), for indenfor webhoteller og rene standardsystemer er produkterne let sammenlignelige, og så er prisen afgørende for kunden (Joomla er jo Joomla uanset hvem, der installerer det).

Du skal måske bare fokusere mere på rådgivning og supporten. Du kunne f.eks. sætte dig ind i et par systemer mere, og så tale med kunden om, hvad der er bedst til det givne behov. Det kan også være, at jeg har misforstået dig mht. support. Hvad tænker du selv på? Telefonisk hjælp til systemet, udvidelse af det (hjælp med designændringer, installation af nye moduler o. lign), lægger du indhold på, opdaterer du til nye versioner eller tilbyder du måske endda undervisning og introduktion i anvendelse af systemet?

Hvis du fungerer som en sparringspartner, så er CMS'et blot et produkt af denne fase. På den måde slipper du for, at man kan åbne Google og finde andre udbydere af det samme. Rådgivningsfasen tilpasser nemlig dit produkt til kunden, og det vil man gerne betale for.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen Acro
Dato: 7/18/2006 4:15:24 PM Forfatter: Acro Selvfølgelig er der plads til dig. Det er bare en god idé (din ide er taget til efterretning), at du laver noget, som de billige udbydere ikke laver (og som de prismæssigt ikke kan konkurrere med), for indenfor webhoteller og rene standardsystemer er produkterne let sammenlignelige, og så er prisen afgørende for kunden.

Jeg er meget interesseret i at kunne tilbyde nogle ting, som de billigere udbydere ikke gør.

Du skal måske bare fokusere mere på rådgivning og supporten. Du kunne f.eks. sætte dig ind i et par systemer mere (god ide - nogen forslag???), og så tale med kunden om, hvad der er bedst til det givne behov. Det kan også være, at jeg har misforstået dig mht. support. Hvad tænker du selv på? Telefonisk understøttelse af systemet, udvidelse af det (hjælp med designændringer, installation af nye moduler o. lign) eller måske endda undervisning og introduktion i anvendelse af systemet?
Du har fat i nogle af de ting, jeg tænker på: hjælp til designændringer, installation af nye moduler, intro/undervisning til systemet, problemer med systemet etc..

Hvis du fungerer som en sparringspartner, så er CMS'et blot et produkt af denne fase.

Ja jeg tænker det som en slags sparringspartner.

På den måde slipper du for, at man kan åbne Google og finde andre udbydere af det samme. Rådgivningsfasen tilpasser nemlig dit produkt til kunden, og det vil man gerne betale for.


Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en meget broget branche, og det vil nok kræve en god tid, hvis du skal sætte dig ind i alle systemerne. Dog er der flere ting, som du skal tænke på:

  • kommunikationsformer (skal materialet være statisk eller dynamisk, og skal der være information eller interaktion - en blog som WordPress kunne sagtens anvendes til nogle virksomheder, så de kommunikerer med den besøgende)
  • teknologiske barrierer (du bør selv hoste systemerne eller nøjes med én underleverandør, så hold dig til én teknologisk platform - f.eks. PHP som Joomla er lavet i)
  • licenser (vil du satse op open source eller properitære systemer)
  • økonomiske aspekter (en god idé er også samarbejde med CMS-udbydere og implementeringspartnere, der kan hjælpe dig, hvor dine egne kompetencer ophører - forbliv dog upartisk og objektiv)

Derudover kan du som rådgiver have samarbejde med søgemaskineeksperter, tekstforfattere og webdesignere, der kan træde til at hjælpe dig med at tilpasse kundens produkt. Du kan sagtens få en henvendelse fra en kunde, der vil have et speciallavet design, og så vil det være træls at måtte afvise dem videre, når du nu har en masse anden erfaring, som de kan drage nytte af. Sørg derfor for at have kompetente personer i dit netværk, der kan supplere dig, hvis (når) det bliver nødvendigt.

Personligt søger jeg selv samarbejdspartnere til salg af det CMS, som min virksomhed udvikler. Du er meget velkommen til at skrive til mig, så skal jeg nok fortælle mere om det koncept.

Derudover er du helt på rette vej, så fortsæt tankestrømmen og få formuleret din idé! God fornøjelse..
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Acro

Tusind tak for dit input. Har du et msn id?

 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)