Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrenternes navne som søgeord

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Er moralen ikke, hvor langt vil du gå.

Har Jørgen og Mikkel ikke ret et langt stykke hen af vejen og hvor langt er det.?

Markedsføring er uden skrupler ellers kig i fjernsynet. Her er ingen hæmninger uanset hvad der er godt for dig eller din familie. Bare du køber....ik Producenterne har givet mange penge for det. De vil se resultater og trykker på alle knapper.

Du sætter selv grænsen for, hvad du vil som virksomsindehaver vil stå inde for og hvordan du vil brande din virksomhed.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke helt tilfældigt, at Al Ries og Jack Trout kalderes deres ekstremt anerkendte bog "Markting Warfare" - krig og markedsføring har mere til fælles en sådan en gammel pasifist som jeg er meget for at indrømme :)

Indenfor både krig og markedsføring gælder der love. Og de fleste er enige om at de skal overholdes - officielt. Men i praksis overholdes de bare ikke. Jeg vil påstå, at der aldrig nogensinde har været en eneste hær, der har udkæmpet en krig og overholdt alle Geneve konevntionerne. Særligt ikke dem der har vundet.

En ting er i hvert fald helt sikkert - både i krig og markedsføring taber man som regel, hvis man som den eneste part i "krigen" vælger at overholde de mest konservative fortolkninger af regler og love.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Moralen i hele dette virvar, må vel være, at man selv må bestemme, hvordan man markedsfører sit produkt, og at man hvis man overtræder etiske og/eller lovlige grænser må tage konsekvenserne af det valg. 
Den lovlige grænse er fast defineret, det er den etiske ikke. Det er op til det enkelte individ. 
Hvis jeg vælger at gå over den, for at tjene flere penge kan jeg grinende kigge mig tilbage over skulderen og kalde de andre, der ikke udnyttede markedet for idioter, mens de skuler til mig og kalder mig for én. 

Det er jo en smagssag, hvem der har ret. Om det eksempelvis er penge eller etik, man lader sig styre af.

Jeg kan vælge at betale mere for mit kakaopulver, fordi der ikke er brugt børnearbejdere til produktionen, fordi det er vigtigt for mig og du kan vælge at købe det billigeste, fordi det er prisen der er vigtigst for dig.  Så kan vi stå på hver sin side af disken og kalde hinanden for idioter.  Det kommer man jo ikke langt med.  Tag nu bare kakaoen ned i posen og skrid hjem og nyd dit personlige valg. (din idiot!) :-)

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo lige præcis derfor jeg har fundet på den her formel til risiko evaluering. Man bør ikke kaste sig ud i handlinger, hvor man ikke kan leve med konsekvensen af dem.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Øv, så blev en ellers udemærket tråd forplumret af person-angreb og mudderkast.

Det ville have klædt begge d'herrer at have undladt dette.

Mere er der ikke at sige om den sag.

Flemming

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg kan kun beklage at i andre skal belemres med at alle mine indlæg bliver smadret af en forsmået konkurrent.

Jeg har forsøgt at gøre Amino admin obs. på at jeg ikke blot kan lade usande påstande om mig og min kones forretning blive ved med at stå uimodsagte, da nogle jo i så fald vil opfatte dem for værende sande.

Forhåbentlig vil vi kunne få debatten på et sagligt niveau igen, for det fortjener emnet.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

I går kom der så endnu et godt eksempel på, hvordan store virksomheder håndterer det der med "etikken" ... Novo Nordisk - den velansete store Danske stolhed, har indrømmet at de i 11 tilfælde har bestukket diktatoren Sadam Husseis regime i Irak - og de har accepteret en bøde på 100 millioner kroner for det.

Det er sgu en seriøs risiko, at vælge at løbe! Men de vurderede åbenbart at det var det værd.

Alt imens sidder vi - små iværksættere, så her og diskutterer bagateller. Det er helt ude af proportioner! Novo, og tilsvarende virksomheder, tromler over slagmarket med "tanks og F16", mens vi andre sidder ovre i teltet og diskuterer om man må prutte. Kan I ikke godt se komikken?

Det "sjove" er så, at jeg er overbevist om, at Novo Nordisk ville have afvist, at implementere en smule cloaking, hvis en SEO'er havde foreslået det. Nej, det er ALT for farligt .... Det er OK at bestikke diktatorer, der torturerer sit folk for pengene - men at fucke lidt med Google? Nej, det er sgu for farligt....

Hvorfor er alt det der foregår online så meget mere farligt? Og er det? Jeg tror der er mange, som har brug for at give deres risikoberegner et "reality check"

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel.

Først og fremmest, synes jeg, du har rigtig gode indlæg. Grunden til, jeg tidligere kommenterede i tråden var, at du basalt set skrev, at hvis man ikke var enig med dig, så kunne man sætte sig over i et hjørne eller i kirken for at diskutere moral.

At et anset selskab som Novo Nordisk begår ulovligheder betyder vel ikke, at det er en blåstempling for alle andre virksomheder til også at gøre det samme? Og ja, jeg ved godt at deres handlinger er milevidt fra lidt online chikane/optimering.

Jeg skal heller ikke afvise, at jeg selv ville finde på samme tiltag, hvis jeg fandt det nødvendigt (altså bruge konkurrenters navne som søgeord - ikke handle med ledere af diktatur-stater). Med mindre det er cash up front, naturligvis Wink

Mvh,
Michael

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg har prøvet nogle gange, at kolleger/konkurrenter (det er nok mere rigtigt at kalde dem konkurrenter når de nedlader sig til den slags markedsføring) har benyttet MediaMouse's navn i deres AdWords.

Først og fremmest, så syntes jeg at det er tamt og ukreativt tænkt, når man forsøger at læne sig op af en konkurrents "street credit". Endvidere er der så lige den detalje at MediaMouse er et registreret varemærke - og lige præcis derfor har vi haft fat i kraven på dem som har set det som en fidus at benytte sig af navnet.

Uanset hvad så har jeg den holdning, at hvis man bruger sin energi på at gå i konkurrentens fodspor, så kommer man aldrig foran.... Tongue Tied

/Jesper

Fra Østjylland
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sagtens forstå, at man bliver irriteret over, at konkurrenten bruger ens firmanavn i sine søgeord på google.

Men den energi og de penge man skal lægge i, at få det fjernet kunne helt sikkert være anvendt bedre på, at drive sin forretning.

Min reaktion på sådan en opførsel fra en konkurrent ville derfor være enten at ignorere det, eller oprette hans firma som et af mine søgeord .

Så er der balance i tingene, og jeg ville kunne fokusere på at drive min forretning i stedet.

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)