Hej Søren.
Min umiddelbare kommentar er: "Av av, du har brændt nallerne"...
Det lyder som om din leverandør har aktiveret Conversion Optimizer (CO) programmet, som er en integreret del af AdWords interfacen. CO programmet er automatisk budstyring af din søgeordskampagne og så snart jeg hører "automatiseret" får jeg underlige ticks i ansigtet.
Jeg har researchet en del omkring brugen af CO og udfra både amerikanske og danske cases er der en meget vigtig detalje ved programmet som 99% overser - Hvis man IKKE har omkring 100-150 konverteringer om dagen (ja - om dagen!!) er programmet nytteløst. Din klikpris stiger og din konverteringsgrad stiger ligeledes, men stigningen er ikke ligeligt fordelt, hvilket vil sige at din pris per konvertering bliver højere.... For virksomheder, der har et stort antal konverteringer er denne faktor ligegyldig, da deres samlede omsætning stiger. For virksomheder der har få konverteringer hvor man er mere afhængig af profitmargin frem for omsætning kan dette være ensbetydende med underskud.
Sekundært - 1.000 kr/måned???? Dvs. at der max. bruges 2 timer om måneden (hvis de er billige i drift vel og mærke) på optimering af din konto....
Mit bedste råd til dig er find et firma eller en person, der har fuldstændig gennemsigtighed med sine priser, samt en løbende dialog, hvor du får at vide hvad der er blevet gjort og hvorfor det er blevet gjort.
Hvis du evt. vil læse lidt om de forskellige betalingsmodeller, som bureauer benytter sig af så kig lidt på mit indlæg: SEM-bureau eller SEM-selv?
Her får du en total gennemgang af AdWords betalingsmodellerne, samt fordele og ulemper ved de enkelte modeller.
Og så lige en "far-kommentar": Pris og kvalitet hænger oftest sammen, så hvis det lyder for godt til at være sandt...
Ja og hvis du har brug for professionel assistance, så må du lige rive fat i mig.
God fornøjelse.
Søren J
www.sorenj.net