Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Retssag om 500 kr

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jura-amino'er,

Jeg er ikke særlig stolt over at skulle skrirve det her indlæg, men nu ved jeg her er god hjælp at hente.

Det drejer sig faktisk om et meget lille problem, som åbenbart har udviklet sig til en princip sag.

 

Det er sådan at jeg er ved at lukke en virksomhed og min partner og jeg er lidt uenige for tiden. Det her spørgsmål jeg vil komme med er følgende:

 

For 2 måneder siden deltog jeg til et netværksevent hvor virksomheder blev coachet, da jeg følte det var nødvendigt for vores virksomhed, hvis vi ville gøre håb om at redde den eller få det bedste ud af det.

Det er også fair nok, og jeg bad min partner tage med men han var ikke interesseret men havde intet imod jeg deltog.

Jeg deltog så i virksomhedens navn, og det vi lavede og talte om var omkring vores virksomhed og omkring virksomhedens interesser.

Nu har jeg så fået en regning på 400kr ex moms, som jeg naturligvis har bedt vores fælles virksomhed om at betale.

Problemet er nu det, at min partner mener jeg personligt skal gå ind og betale for det event, og ikke virksomheden, og det synes jeg ikke passer sammen. Hans argument er, at han ikke har givet skriftlig tilladelse til at jeg kan tage afsted, da vi ejer 50/50. Men når jeg nu kigger på det, så har han eller jeg aldrig før givet hinanden skriftlig tilladelse til at bruge penge fra kontoen, som fx at sende pakker, købe kontorartikler og så videre..

Han er nu blevet så irriteret over, at jeg ikke vil indbetale de 500kr inkl. moms at det er udviklet sig til en princip sag, og han nu har været ved juridster og forsøger at skabe en retssag.... OM 400KR.

Jeg vil lige høre, hvad jeg bør gøre? Umiddelbart lader jeg som ingenting og prøver bare at snakke med ham, for mener ikke han overhovedet har en sag, eller det overhovedet kan betale sig at lave en sag ud af det.

Jeg ser frem til nogle gode svar, på forhånd tusinde tak.

Dbh. Yngvi

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Yngvi,

For det første gætter jeg på, at I har fælles prokura? For det andet har I ingen tradition for, at I skal godkende alle indkøb forud. For det tredie, så gjorde han ikke indsigelse mod, at du deltog i eventet.

Han har ingen sag og taber den med et brag, hvis det skulle komme for retten.

Med venlig hilsen

Flemming

PS: Mange jurister blæser på om der er en sag, men tager den fordi de tjener penge på timebasis uden at skelne til, om der vitterligt er en sag og om den kan vindes.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming1970:

Hej Yngvi,

For det første gætter jeg på, at I har fælles prokura? For det andet har I ingen tradition for, at I skal godkende alle indkøb forud. For det tredie, så gjorde han ikke indsigelse mod, at du deltog i eventet.

Han har ingen sag og taber den med et brag, hvis det skulle komme for retten.

Med venlig hilsen

Flemming

PS: Mange jurister blæser på om der er en sag, men tager den fordi de tjener penge på timebasis uden at skelne til, om der vitterligt er en sag og om den kan vindes.

Mange tak! :-) Du letter mit humør rigtigt meget. Jeg vil så se frem til at han skulle hive mig i retten for det beløb, og så selv ende med at betale sagens omkostninger hvis den går så langt. Men forhåbentligt er det bare en trusel fra ham.

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var dagens joke... hehe

Lad du bare din tidligere partner starte en retsag for 400 kr... Han finder vel hurtigt ud af hva det koster i oprettelsesgebyr + advokatens honora.

Mon ik han så vil skide 400 kr et stykke, ellers ville jeg tage det hele med oprejst pande og et smil ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Yngvi K.:

Hej Jura-amino'er,

Jeg er ikke særlig stolt over at skulle skrirve det her indlæg, men nu ved jeg her er god hjælp at hente.

Det drejer sig faktisk om et meget lille problem, som åbenbart har udviklet sig til en princip sag.

 

Det er sådan at jeg er ved at lukke en virksomhed og min partner og jeg er lidt uenige for tiden. Det her spørgsmål jeg vil komme med er følgende:

 

For 2 måneder siden deltog jeg til et netværksevent hvor virksomheder blev coachet, da jeg følte det var nødvendigt for vores virksomhed, hvis vi ville gøre håb om at redde den eller få det bedste ud af det.

Det er også fair nok, og jeg bad min partner tage med men han var ikke interesseret men havde intet imod jeg deltog.

Jeg deltog så i virksomhedens navn, og det vi lavede og talte om var omkring vores virksomhed og omkring virksomhedens interesser.

Nu har jeg så fået en regning på 400kr ex moms, som jeg naturligvis har bedt vores fælles virksomhed om at betale.

Problemet er nu det, at min partner mener jeg personligt skal gå ind og betale for det event, og ikke virksomheden, og det synes jeg ikke passer sammen. Hans argument er, at han ikke har givet skriftlig tilladelse til at jeg kan tage afsted, da vi ejer 50/50. Men når jeg nu kigger på det, så har han eller jeg aldrig før givet hinanden skriftlig tilladelse til at bruge penge fra kontoen, som fx at sende pakker, købe kontorartikler og så videre..

Han er nu blevet så irriteret over, at jeg ikke vil indbetale de 500kr inkl. moms at det er udviklet sig til en princip sag, og han nu har været ved juridster og forsøger at skabe en retssag.... OM 400KR.

Jeg vil lige høre, hvad jeg bør gøre? Umiddelbart lader jeg som ingenting og prøver bare at snakke med ham, for mener ikke han overhovedet har en sag, eller det overhovedet kan betale sig at lave en sag ud af det.

Jeg ser frem til nogle gode svar, på forhånd tusinde tak.

Jeg ville betale ham, og komme videre. Giv ham pengene personligt, og fortæl ham du er uenig, samt det ikke lige er måden man skaber sig et godt renomé.

Det kan godt være du har ret i din sag, men 400 kr. for en masse bekymringer om hvor det fører hen.. osv. osv. er ikke det værd.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Har været inde på jeres side og det er et I/S. Så han kan ikke få ret meget ud af det.

Når i er ved at lukke skal i dele aktiver/passiver op 50/50, hvis der er flere passiver end aktiver, går retten efter den der kan betale.

Så at han vil rive dig i retten, er ikke en god ide for ham for som sagt af Flemming vil han tabe sagen. og han kan ikke føre sagen igemme virksomheden, da det også er din virksomhed.

Så skal han ind og lave et personligt sagsmål, og det vil koste ham flere penge end de 400kr der diskution om

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Yngvi,

Jeg læste lige i din anden tråd at det er et I/S.

Så har I begge automatisk prokura medmindre andet skriftligt er aftalt og I kan derfor begge skabe forpligtelser i hinandens navn. Han har derfor intet som helst at komme efter - specielt ikke, da der foreligger bilag på eventet.

Hvis du derimod havde været til møde på Seychellerne med din kæreste i fjorten dage til ialt 35.000, så havde sagen været lidt anderledes Cool

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

jeps, stædighed kan blive en dyr ting... lyder som om beløbet bare er udtryk for diverse andre problemer...

Jeg mener altid at kommunikation er vejen frem, men hvis I slet ikke kan snakke sammen, er det vist bedst at kommer hver til sit.. der er en grund til at mange virksomhedsrådgivere fraråder I/S.

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er samme fyr som du har problemer med i en anden tråd - så det virker det som tiden er moden til at sige tak for samarbejdet og komme videre....

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel K - Ja, det tænkte jeg også som det første. Men nu da det udvikler sig til en principsag og han ikke virker interesseret i andet end at få lov til at ødelægge mig så meget som muligt, så synes jeg ikke jeg vil lade mig gøre det.

Vi har aftalt et stille og roligt møde på mandag hvor vi snakker om det. Så det er rigtigt dejligt for migat læse alle disse indlæg.

Desirée - Personligt sagsmål er nemlig heller ikke så smertefrit for anklageren. Så med alle jeres indlæg bliver jeg mere og mere glad og sikker.


Flemming, ja, jeg mener nemlig også vi kan skabe forpligtelser i hinandens navn, og ja der er bilag på eventet. Så igen, tak!


Reklameshoppen.dk og Klovn - vi stopper også vores samarbejde nu, det har ikke fungeret og vi har ikke haft samme ambitioner. Vi blev venner på virksomheden, så vi slutter muligvis med hvad vi starter, desværre. Håber dog stadig vi kan beholde et venskab.

 

- Og ja, det er den samme som er i mit andet indlæg om at hæve moms. Klik her for at se det.

Dbh. Yngvi

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)