Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linkbuilding

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg er helt ny med SEO, har jeg lige et spørgsmål vedr. linkbuilding, når jeg tilmelder mig et linkkatalog og skal skrive en tekst på  200-2500 tegn om min shop, må jeg så bruge den samme tekst i de forskellige kakaloger eller bliver jeg "straffet" pga. af teksten er ens?

På forhånd tak

Lars

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må ikke bruge samme tekst i de forskellige kataloger.

 

Se evt. denne video: http://www.youtube.com/watch?v=XgRaFytC3DA

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra København
Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 101
Fra  SMM Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Her vil jeg tillade mig at være uenig. I Thomas's video siger han ikke noget om at du ikke kan genbruge din beskrivelse i andre kataloger også, og jeg har aldrig haft problemer med det.

At lave unikke beskrivelser til 40-50 kataloger er et kæmpe arbejde, det er noget lettere med copy paste fra notepad til mange kataloger.

Nogle kataloger vil have max. 200 tegn, andre minimum 250, så du skal selvfølgelig følge disse retningslinier.

Fra København
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bliver jeg jo lidt i tvivl, det ville jo værer ufatteligt meget letter hvis jeg kunne genbruge beskrivelserne, istedet for at opfinde nye hver gang. Er der andre der har en ide om hvad er "rigtigt eller forkert"

Mvh

Lars

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SEO Cowboy:

Her vil jeg tillade mig at være uenig. I Thomas's video siger han ikke noget om at du ikke kan genbruge din beskrivelse i andre kataloger også, og jeg har aldrig haft problemer med det.

At lave unikke beskrivelser til 40-50 kataloger er et kæmpe arbejde, det er noget lettere med copy paste fra notepad til mange kataloger.

Nogle kataloger vil have max. 200 tegn, andre minimum 250, så du skal selvfølgelig følge disse retningslinier.

Det må du gerne være uenig i - men det ændrer ikke på, at varierende beskrivelser er bedre. Og det ændrer ikke på, at en del kataloger med samme administrator ikke godkender tilmeldinger til mere end ét af katalogerne, hvis beskrivelsen er éns. F.eks. gør jeg det med de kataloger, jeg administrerer ;-)

 

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO Cowboy:
At lave unikke beskrivelser til 40-50 kataloger er et kæmpe arbejde

Så skulle du prøve Power Article Rewriter, så går de som en leg.. :-)

/Grosen Friis

 

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Det må du gerne være uenig i - men det ændrer ikke på, at varierende beskrivelser er bedre. Og det ændrer ikke på, at en del kataloger med samme administrator ikke godkender tilmeldinger til mere end ét af katalogerne, hvis beskrivelsen er éns. F.eks. gør jeg det med de kataloger, jeg administrerer ;-)



Ditto :)

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad med at lave 5 - 10 foskellige beskrivelser og så skiftevis bruge dem til de forskellige link kataloger

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas, jeg gad godt se dig lave 250 helt unikke og gode beskrivelser á 200 tegn på nøjagtigt det samme website :)

Nej, i praksis er der ingen med bare den mindste smule respekt for egen tid, der gør det. Og det er der heller ingen grund til.

Skulle der så være et enkelt lille katalog ind imellem der ikke optager dit site, så er det fuldkommen ligegyldigt. Med al respekt for alle jer der administrerer de her små-kataloger, men værdien ER altså stærkt begrænset :)

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg melder mig til koret der TROR (nogle VED måske) at unikke tekster er bedst. (ligesom sidens titel bør være unik, da det ofte er selve hyperlinket)

Jeg har læst mig til, at Google også ser på i hvilken sammenhæng et givent link fremtræder. Groft sagt skulle det betyde, at en link til et site der omhandler f.eks. biler, har mere værdi hvis det kommer fra en webside der også omhandler biler (i denne sammenhæng er det så annonceteksten), end hvis det f.eks. kom fra en side der omhandler tøj.

Hvis det er korrekt, så må der da være værdi i, at skrive unikke beskrivelser, og i disse bruge nogle få primære søgeord og derudover veksle mellem en masse sekundære søgeord i de forskellige tekster.

Hvis man er bare nogenlunde god til at skrive og formulere sig, så tager det altså ikke forfærdelig lang tid, at skrive en masse tekster og variationer.

 

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)