Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linkbuilding

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser desværre mange, der prioriterer deres tid helt forkert. Dette er et godt eksempel på det fænomen.

Allan, du blander unikke titler, unikke beskrivelser, og relevante sites sammen på en måde der ingen mening giver :)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er med stor interesse, at jeg læser den her tråd.

Her er flere , som jeg anser for at være eksperter, åbenbart uenige.

Det gør det uendeligt svært for ikke-SEO eksperter at gennemskue, hvor de skal lægge deres penge, når der skal søges bistand til at løfte hjemmesider højere op på resultatlisterne.

Hvad gør man så? Smile
Er der SEO eksperter der arbejder efter "no cure no pay"? og kan man egentligt det med SEO?




OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Uenigheden er nok ikke så stor, når det kommer til stykket. Det handler om prioritering. Registrering i kataloger er så forholdsvist lille et element i din samlede søgemaskineoptimering, at det er totalt overkill at skrive hundredevis af unikke beskrivelser uanset om det er optimalt eller ej. Det ville svarer til at hyre 4 journlister og 8 bibliotekarer i 6 måneder for at lave perfekte META-keyword tags til alle dine sider. Ja, det ville sikkert blive bedre - men der ville bare også gå 1000 år før du har tjent omkostningerne hjem.

Jeg ser desværre rigtig meget - faktisk mest, at folk prioriterer helt forkert.

For eksempel er det fuldkommen grotesk idiotisk, at de fleste bruger 99% af deres budgetmarkedsføring - og under 1% på konverteringsoptimering. Det er penge lige ud ad vinduet.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

"Allan, du blander unikke titler, unikke beskrivelser, og relevante sites sammen på en måde der ingen mening giver "

Tak for feedback'en. Hvis det ikke giver mening, så er det altså dårlig formulering og ikke fordi jeg blander tingene sammen.

På forespørgsel skal jeg gerne uddybe hvad jeg mente, men da det ikke har den store relevans for tråden, vil jeg foreløbig lade den ligge :-)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Thomas, jeg gad godt se dig lave 250 helt unikke og gode beskrivelser á 200 tegn på nøjagtigt det samme website :)

Nej, i praksis er der ingen med bare den mindste smule respekt for egen tid, der gør det. Og det er der heller ingen grund til.

Skulle der så være et enkelt lille katalog ind imellem der ikke optager dit site, så er det fuldkommen ligegyldigt. Med al respekt for alle jer der administrerer de her små-kataloger, men værdien ER altså stærkt begrænset :)

Hej Mikkel

Med det rette værktøj er det intet problem. Nu ved du sikkert, at det ikke lige er mig personligt, der gør det. Men jo: Brug godt værktøj til det - så er det ingen sag. Så det er ikke rigtigt, at ingen med respekt for egen tid ikke gør det. Men skulle det gøres absolut manuelt, var det uoverskueligt. "Godt værktøj er det halve arbejde".

Jeg er enig i, at værdien af småkatalogerne isoleret set er begrænset - men til sammen batter de noget. Det må I jo også mene hos deMib.com - jeg godkender da en del tilmeldinger fra jer på jeres kunder ;-)

Men pyt nu med det. Det er altså helt fint med mig, at man tilmelder med samme ankertekst og beskrivelse i hundredvis af kataloger - bare man ikke arbejder for mig ;-)

 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

"Med det rette værktøj er det intet problem"

Findes der virkelig værktøjer der kan klare den slags med et godt resultat?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil til enhver tid hellere have nogle få, men rigtig gode håndlavede beskrivelser, som så genbruges over mange kataloger, end jeg vil have maskingenereret crap bare for at gøre dem forskellige. Skal jeg bruge crap links er det ikke respektable kataloger jeg bruger til det - det findes der andre og langt mere effektive metoder til.

> Det må I jo også mene hos deMib.com - jeg godkender da en del tilmeldinger fra jer på jeres kunder ;-)

Ja, der kan du bare se - du godkender dem jo alligevel - selv med vores strategier - so whats the fuzz hehe :)
- Og så giver det vores kunder mulighed, for at bruge en større del af deres budget på andre ting, der er vigtigere at få gjort

Jeg er på det strategiske punkt iskold og kynisk - jeg anbefaler, at man bruger sin tid og sparsomme resurser, der hvor det batter mest

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel: Dine medarbejdere er ret flinke til at variere både ankertekster og beskrivelser, når de tilmelder til kataloger - så derfor godkendes broderparten af dem.

Jeg har da vist ikke nævnt noget om crap-beskrivelser eller maskingenererde tekster? Med gode værktøjer mener jeg en software, der kan vælge mellem f.eks. 7-8 versioner af beskrivelsen og 7-10 ankertekster. Og det er faktisk et plugin til Firefox. Så der er intet maskingenereret der - alt er håndskrevet. Og det giver jo så en række kombinationsmuligheder. Jeg kunne ikke forestille mig at skrive f.eks. 250 unikke beskrivelser - det håber jeg ikke, mine ord læses som?

Jeg er helt enig i, at de sparsomme ressourcer skal bruges der, hvor det batter mest. Og som et generelt råd: Det er måske et ud af 10 linkkataloger derude, der virkelig giver noget. Resten er mere eller mindre ligegyldige. Ofte skal der måske 30 linkkataloger til for at ersatte et middelgodt link fra en "rigtig" hjemmeside. Men skal linkkatalogerne bruges, kan man lige så godt udnytte dem maksimalt.

Vi er nok ikke så uenige endda.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan.:

"Med det rette værktøj er det intet problem"

Findes der virkelig værktøjer der kan klare den slags med et godt resultat?

Masser! Men jeg vil ikke anbefale f.eks. maskingenereret tekst. Brug f.eks. InformEnter til Firefox - der kan du gemme dine titler, beskrivelser og meget mere - og så vælge forskellige kombinationer.

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

For eksempel er det fuldkommen grotesk idiotisk, at de fleste bruger 99% af deres budget på markedsføring - og under 1% på konverteringsoptimering. Det er penge lige ud ad vinduet.

Kunne ikke være mere enig Yes

Mvh,

Christian

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)