Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring ifm. konkursbo

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg står desværre i den situation at min virksomhed er gået konkurs.

Da konkursen er et resultat af køb af en virksomhed som var "katten i sækken", og da der var underskud fra dag 1, så har der ikke været penge til at lave regnskab og bogføring færdigt. Det sidste halve år har der heller ikke været overskud til at printe og kigge kasserapporter igennem og til at lægge bilag i orden.

Desuden er der enkelte bilag, som ikke kan findes frem.

Der er møde med kurator for konkursboet i morgen, og jeg har nu valget mellem at sidde oppe den halve nat for at forsøge at finde hoved og hale i bilag og få printet nogle kasserapporter eller at møde op til mødet i morgen med en ufuldendt bogføring.

Mit spørgsmål er nu, hvad konsekvenserne kan være, hvis jeg møder op til mødet med en ufuldendt bogføring? Det drejer sig om at anpartsselskab.

/Nielshg

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er faktisk dit ansvar, at tingene er på plads..................!

Men prøv at se, hvad der sker.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, nu har du jo så været til møde, og du har fundet ud af, at der ikke sker noget. Kurator vil tage stilling til, om der skal bruges midler i boet til at rekonstruere regnskaberne. Er der ingen penge, vil kurator undersøge så godt som muligt for omstødelige forhold, og så vil boet blive sluttet med dividende til kreditorerne, hvis der er lidt på kistebunden ... sådan meget kort fortalt.

Det bedste du overhovedet kan gøre er at medvirke loyalt til boets behandling, og stille alt materiale til rådighed for kurator.

Held og lykke i fremtiden

Mh Susanne

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)