Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverteringsrate??

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Skive
Tilmeldt 9. Nov 08
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Luise,

Jeg bliver nød til at give dig et rigtig kedeligt svar...

Men det er ikke til at sige.
Eller Jo, mellem 1-10% :).


Det afhænger af, udvalget, konkurrenter, priser og ikke mindst hjemmesiden.

En ting jeg ville gå i gang med før jeg fokuseret så voldsomt meget på Adwords/marketing, ville være at fremhæve de 2 gemte "indkøbskurve" på siden.

Men et slag på tasken ville være 100-300kr pr. konvertering, på ordet "børnetøj" - Og det er lavt sat!
Tilgengæld kan du vælge at fokusere på long tail søgninger, så som "hummel tøj til børn" og link til "hummel" selvfølgelig.

Trafikken vil ikke være voldsom, men konverteringsfrekvensen vil være meget højere.

Håber du kunne bruge mit svar til noget.

Med venlig hilsen,
Frederik Trovatten



Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Luise

For en shop, der ikke er optimeret er den normale konverteringsrate 1-2%.

Med en "normal" optimering kan man normalt komme op på 5%.

Hvis man tager utraditionelle midler i brug kan du forvente at komme op på 10-15%.

Jeg har her skrevet, hvad konverteringsraten betyder for en webshop.

Mvh,

Christian

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik og Christian

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad i baserer jeres svar på? Er det fra information indenfor børnetøjsbranchen online - eller fra egen erfaring? Eller er det i virkeligheden bare et »tjaaa - mellem 1-10% ca alt efter om du sælger cd'er eller andet....«....?

Mange hilsener Helle

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Det er baseret på egen erfaring på tværs af et meget stort antal brancher.

Nogle brancher er som udgangspunkt bedre til selv at konverteringsoptimere og derfor har de gjort mange af de rigtige ting  - andre er elendige til det.

Men taget over en bred kam er det mine tal.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på hvor lang tid du har eksisteret.

Tillid er vigtigt, og jo flere gode handler du har haft igennem tiden, jo højere vil din konverteringsrate også være.

Mange af mine projekter kan have en vanvittig dårlig konvertering op til ½-1 år før det begynder at få frem af.

Jeg har ingen erfaring fra tøjbranchen, men jeg vil gå ud fra det også forholder sig sådan der.

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:
Det er baseret på egen erfaring på tværs af et meget stort antal brancher.

Så det er derfor en generel betragtning - og ikke møntet på netop det spørgsmål som blev stillet: børnetøjsbranchen.

Mange hilsener Helle

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg syntes det er noget rent vås Christian skriver!

Start på 1-2 % -> 1. gang vås, tror de fleste som starter en børnetøjsbutik ville være vanvittig lykkelige hvis deres konvertering lå så højt.

Normal konverteringsoptimering 5% -> 2. gang vås, jeg gad godt se den børnetøjsbutik med en konvertering på 5 %? eller bare 3 eller 4 %. Jeg gad godt høre hvad det er Christian kalder en ren konverteringsoptimering. At øge sin konvertering til 5% kræver en MEGET specifik branche.

Hårde metoder 10-15% -> 3. gang vås, igen vil det kræve en meget specifik branche, samt selektere hvem man tæller med i sin statistik. Derudover vil det lyde som noget der kræver landingpages pr. produkt, ala microsites.

Det er ikke unormalt at dem som sælger disse ydelser putter lidt ekstra på, de skal jo lokke nogen til at føle at de gør noget helt forkert, og så ringer til dem. :/. Der mangler fuldstændig talen om længden på ROI. JO, det kan man godt tale om uden at vide omsætning, den kan jo bare sættet fiktivt

 

Jimmy

Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

Hej Luise

For en shop, der ikke er optimeret er den normale konverteringsrate 1-2%.

Med en "normal" optimering kan man normalt komme op på 5%.

Hvis man tager utraditionelle midler i brug kan du forvente at komme op på 10-15%.

Jeg har her skrevet, hvad konverteringsraten betyder for en webshop.

Mvh,

Christian

Christian, du er hyret!
Fuck du må være dygtig ;-)

Dbh Martin

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænkte at det kunne være sjovt at se hvor konverteringsraten egentlig ligger hos netbutikkerne selv:

Afstemning her

Mange hilsener Helle

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)