Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverteringsrate??

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et helt klassisk spørgsmål, som man ofte får når man er ude og holde præsentation. "ER DET EN GOD KONVERTERINGSRATE?".

Jeg vil nødigt sætte tal på generelle tendenser, da det afhænger af utrolig mange ting. Hvis man kører en rigtig stor omgang CPA banner annoncering, så vil der måske være en elendig konverteringsrate. Men hvad gør det, når man kun betaler for den trafik som konverterer? Ofte kan man øge sin konvertering ved at lukke for en trafikkanal (betalt), men så længe ROI på kanalen er god, så er der vel ingen grund til at stoppe trafikken?

Christians tal er ikke imponerende høje. Jeg har set mange gode webshops (typisk efter jeg har været forbi ;-) ), men det er meget brancheorienteret. Fx konverterer blomsterbutikker typisk rigtig godt fordi brugerne ikke har en lang beslutningsproces, modsat fx hårde hvidevarer.

Se fx denne liste over top 10 konverteringsrater: http://www.grokdotcom.com/2009/04/24/top-10-online-retailers-by-conversion-rate-march-2009/

Her ligger blomsterforretningerne højt.

En helt anden vinkel er at det kan være fornuftigt at udregne konverteringsraten på baggrund af unikke besøgende frem for besøg. Hvis brugerne aldrig køber i første besøg, da de først skal researche og høre konen (igen den famøse vaskemaskine), og vender tilbage inden for en uge, så kan det være mest retvisende at udregne på baggrund af de ugentlige unikke besøgende. På mit informationssite om webstatistik har jeg tidligere lavet et indlæg udregning af konverteringsraten som kan være relevant.

Hilsen webanalytikeren

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Webanalytiker :·)

Hvis jeg forstår top ti korrekt - så er det hvor mange procent af dem som ligger en vare i kurven, som ender med at ligge et salg. Prøv at læse de kommentarer folk har givet underneden. Men måske forstår jeg det ikke rigtigt - eller hvad?

Jeg har i hvert fald meget meget svært ved at tro på at 50% som lander på en madside, ender med at bestille mad.....! Derimod tror jeg gerne at 50% af dem som reelt ligger mad i deres kurv, er interesserede, og ender med at købe.

Mange hilsener Helle

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle, vanvittigt nok så lader det til at være den reele konverteringsrate - ifølge Nielsen, der laver listerne:
http://blog.nielsen.com/nielsenwire/consumer/nov-e-commerce-update-sites-with-highest-conversion-rates 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen - så tror jeg bare ikke på alt hvad jeg læser Wink medmindre der tages en masse forbehold, eks. at den der madshop er lokal og webadressen kun findes på et menukort man får når man er ekstremt sulten - ha ha ha..... men der er ingen tvivl om at vi nok har valgt den forkerte branche hvis vi snakker konverteringer på 50%.....

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

webanalytiker:

Christians tal er ikke imponerende høje. Jeg har set mange gode webshops (typisk efter jeg har været forbi ;-) ), men det er meget brancheorienteret. Fx konverterer blomsterbutikker typisk rigtig godt fordi brugerne ikke har en lang beslutningsproces, modsat fx hårde hvidevarer.

Tak for opbakningen.

Jeg har undladt at kommentere alle de, der har prøvet at gøre mine udtalelser til grin. Kan de ikke lide, at andre driver en forretning ved at hjælpe virksomheder med at tjene penge er det bare ærgerligt. Tror de ikke på potentialet er det bare ærgerligt.

Jeg blev kort efter mit indlæg ringet op af en Amino, der var rimelig aggressiv over for mit indlæg - så jo, talen om væsentlige stigninger i konverteringsraten kan åbentbart få følelserne i udbrud.

Han krævede garantier for, at jeg kunne fordoble hans konverteringsrate og han blev vred over, at jeg aldrig giver garantier.

Efter at have sundet mig over den aggressive tone fik jeg spurgt, om der var sæsonsvingninger på hans produkter - jo, det var der i høj grad. Så spurgte jeg, hvor han var i svingningen lig nu - den var for nedadgående.

Havde jeg givet en garanti, kunne jeg risikere at  forbedre hans forretning med risiko for ikke at opfylde en garanti grundet udefra kommende omstændigheder eller omstændigheder/begrænsninger i gennemførslen der først viser sig efter at jeg kommer med diverse forslag.

Det må jeg indrømme, at jeg betragter min tid for dyrebar til når andre virksomheder har fanget ideen.

På mit forrige seminar spurgte jeg, hvor mange, der nogen sinde havde haft den tanke, at de kunne gøre noget for at få flere kunder ved at foretage ændringer på deres hjemmeside. 10% rakte hånden op. 10%. 10% havde på et tidspunkt i deres karriere overvejet, at de faktisk havde en handleparameter lige foran næsen som de ikke gjorde brug af.

Som vi alle ved, er der langt fra tanke til handling når alt er diffust og man ikke ved, hvordan man skal gribe fat i tingene. Så dette, at de på et tidspunkt havde tænkt tanken, var jo ikke det samme som, at de havde fået gjort noget ved det. 

Er det let? -Nej, ikke nødvendigvis.

Er det billigt? - Nej, ikke specielt.

Medfører det, at man må udvikle sig selv og sin virksomhed? - Ja, sikkert.

Kan det betale sig? - Helt klart. Jo større omsætning, jo mere interessant er konverteringsoptimering.

Er konverteringsoptimering det, der i sidste ende afgør om en virksomhed får succes - også i krisetider? YOU BET

Venlig hilsen,

Christian

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Jeg håber ikke at du så mine indlæg som at jeg ville gøre dig til grin - det var i hvert fald ikke meningen med det.

Nu er jeg jo selv i børnetøjsbranchen og har været det i 4 år. Vi har optimeret løbende og mangler stadig at gøre en masse. Vi skifter derfor til nyt shopsystem over efteråret, som helt sikkert kan give os de muligheder vi ønsker for at få konverteringen højere op. Standardsystemer forhindrer de ideer man har. Man kan altid gøre det bedre - men det er lidt sværere når man er låst fast og ikke har adgang til kildekoderne.

Grunden til at jeg skrev mine indlæg - er fordi at selvom vi har holdt det vildeste udsalg - så er børnetøjsbranchen bare sådan at der er mange om budet, konkurrencen er benhård, og jeg nægter at tro på at nogen kan få en børnetøjswebshop med almindeligt udvalg, til at konverterer de høje procenter som var nævnt. Ikke uden at butikken så må lukke fordi procenten bliver høj fordi varerne sælges til under indkøbspris - og så er levetiden og fornøjelsen jo rimelig kort :·)

Men der er da helt sikkert brancher hvor man kan få graden højt op - og måske børnetøjsmarkedet bliver bedre om et års tid når der ikke er så mange varer i omløb...

Mange hilsener Helle

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det nok mine udtalelser om at det er noget vås du skriver, så jeg beklager min meget udiplomatiske måde at skrive det på..

Nu kender jeg til konverteringsraten på flere tøjbutikker, og selv om de har arbejdet i flere år på på at øge deres konvertering, så er der langt op til 5 %.

Jeg har også set konverteringer over 10%, men fandme da ikke for en børnetøjsbutik

Må vi se nogle referencer på sådan en børnetøjsbutik som du har givet en normal konverteringsoptimering, og en med de der aggresive metoder?

 

Jimmy

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er givetvis mig, der ikke har været tydelig nok til at starte med.

Mine udtalelser om konverteringsoptimering er generelle. Der er endnu ikke en børnetøjsbutik, der har haft økonomi til at lade os gøre noget ved deres konverteringer, så hvordan det er lige inden for børnetøjsbranchen ved jeg ikke.

Mht. referencer, så kører vi desværre "Stealth Mode" - vi deler ikke disse referencer offentligt.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:
Der er endnu ikke en børnetøjsbutik, der har haft økonomi til at lade os gøre noget ved deres konverteringer,

Du kunne jo også have skrevet: Der er endnu ikke en børnetøjsbutik, der har »valgt« at lade os..... Smile

Mange hilsener Helle

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du helt ret i, Helle Smile

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)