Kære Aminoer, Jeg har et synspunkt som jeg gerne vil dele og debatere med jer. Jeg modtager mange henvendelser fra iværksættere med gode og spændende forretningskoncepter baseret på gode produkter og services. Til det skal de have en hjemmeside eller en Internetbutik - men det må ikke koste mere end nogle få hundrede kroner. I mine øjne svarer det til at D'angletere havde en håndskrevet skiltemand på fortorvet i stil med dem man ofte ser udenfor grillbarer og tobakskiosker og at portieren tog imod i hjemmedragt og sutsko. Det vil D'angletere næppe få succes med! I praksis kan man sagtens få en hjemmside eller en webbutik for småpenge. Men spørgsmålet er om de kan understøtte den målsætning man har for sin nye virksomhed. Hvis man starter en traditionel forretning vil man synes at det er naturligt at lægge sit primære fokus på de fysiske rammer og den oplevelse som man synes at kunden skal have, for at målsætningen kan blive indfriet.
Er det smykker eller byggevarer
Modetøj bør nok have en anden profil end frimærker Skal der ligge præservativer eller tyggegummi ved kassen.
Vi vil tilføre mest mulig værdi i processen
Vi vil maksimere kundens værdioplevelse
Vi vil aktivt sørge for at blive set Man forestiller sig ofte at meneskers adfærd er anderledes på nettet. Og at deres handlinger kun er styrret af den billigste pris. Sådan var det måske engang, men det er det ikke nu. Kunderne er kræsne og vil have en oplevelse på præcis samme måde som i den virkelige verden. Og det skal dem som vil bruge Internettet i deres markedføring tage alvorligt. Uanset om man vælger den billigste løsning eller ej, ligger der en ikke ubetydelig investering i at etablere en Internetløsning - i tid og penge. Derfor synes jeg at man skal være akkurat lige så kritisk med sin Internet baserede virksomhed som hvis det havde været en virksomhed med facade ud mod hovedvejen. Det er akkurat lige så vigtigt at du får din særegne profil til at skinne igennem og at du giver kunderne en god oplevelse. Derudover er jeg naturligvis overbevist om, at mange ville gøre sig selv en tjeneste ved at bruge sit eget krudt på selve forretningen og overlade teknikaliteterne til en specialist. Det er også svært at brænde igennem på Internettet. Men vores erfaringer er at dem der gør det, er dem der er ordentligt gennemarbejdet i forhold til forretningskonceptet og den oplevelse der møder kunden. Jeg glæder mig til et høre andre synspunkter
|
Hej Tim
Jeg kan kun give dig ret, når man er kommet ind i en fysisk butik, så tæller den personlige betjening også med, det har man ikke ved webshopping. Så derfor er selve shoppen ekstra vigtig. ¨(selv om vores egen shop godt kunne bruge en overhaling....)
mvh Thomas