Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende vilje til at skabe et dynamisk iværsætter miljø

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 6. Aug 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er med stor undren hvorledes de folkevalgte tænker mht at skabe nye iværksættere, man vil hellere betale folk en bistandshjælp end at betale for at skabe nye virksomheder.

Jeg har gang på gang oplevet at der folk som er havnet i vores sociale system, som reelt står med brugbare ideer og motivation til at komme videre med deres liv, bliver bremset af en små kommunistisk tankegang som stadigvæk hersker i lille danmark.


Det kan da ikke gøre den store forskel økonomisk om folk får en bistandshjælp og  bliver sat ud i et eller andet beskæftigelsesprojekt eller om folk modtager den samme ydelse og så får muligheden for at etablerer sig som selvstændig,med mulighed for at blive selvforsørgende samt en udsigt til at kunne skabe flere arbejdspladser.

Sålænge der bliver lagt en fast plan med opfølgende tjek om folk nu overholder de indgået aftaler, så kan jeg ikke se nogle problemer i at støtte de folk på denne måde.


En anden ide som man også burde indfører herhjemme er som i England at i de første 18/24 mdr at helt skattefrie for nyopstartede virksomheder, dette har man valgt at gøre for at hjælpe til at skabe et fundament i netop denne svære periode for iværksætter.????

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan godt se dine synspunkter med hensyn til statsstøtten. Men det undrer mig kraftigt hvorfor du ønsker at fremtidige konkurrenter skal have skattefordele eller statstilskud der er med til at fjerne et fornuftigt forretningsgrundlag for de veletablerede virksomheder???

Som iværksættere er vores højeste mål at skabe fornuftige virksomheder som uafhægigt af størrelsen kan fungerere inden for de gældne regler for de enkelte lande. Jeg mener ikke at det er sundt for landets økonomi at vi basere vores fremtidige virksomheder på skattefordele og statstilskud.

Vi har aldrig haft så gode kår i landet for at starte op, og udbuddet af muligheder for at få hjælp boomer rundt omkring i landet, så tag nu chancen og hop ud i det.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi ville nu have haft langt bedre kår, med en liberal regering, men det er selvfølgelig et spm. om værdinormer.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Og hvor fungere der en sådanne en regering ???

Jeg er ikke sikker på at jeg kender noget menneske der er klar over hvad det vil sige hvis de frie markedskrafter kommer til at styre vores hverdag... Det er vores sikkerhed i DK for stor til ;)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 06-08-2006 11:22:17 Forfatter: Brian Knudsen Og hvor fungere der en sådanne en regering ???

Jeg er ikke sikker på at jeg kender noget menneske der er klar over hvad det vil sige hvis de frie markedskrafter kommer til at styre vores hverdag... Det er vores sikkerhed i DK for stor til ;)


Spm. er om man er tryghedsnarkoman, eller om man er villig til at arbejde for bedre vilkår..

En liberal regering er bedre end en venstresøgende V/K regering, eller en socialfupper regering, på dette punkt. Men som jeg skrev i første indlæg, er det et spm. om værdinormer

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
En anden mulighed end at støtte iværksættere er at reducere støtten ved inaktivitet.

Hernede i Grækenland får man som arbejdsløs støtte i 6-12 måneder efter opsigelse. (ca 300 Euro pr måned). Derefter får man ingenting.

Alligevel er der ikke mange sultende mennesker for hvor staten udebliver, må familie og venner træde til. Og det gør de.

Og familie og venner har råd til at træde til bla.a fordi de ikke betaler så meget i skat pga statens lave udgifter til understøttelse.

Der er til gængæld rigtigt mange små virksomheder i Grækenland og mange af dem overlever reelt mest fordi familie og venner støtter dem ved at lave deres indkøb dér.

Jeg kan personling ikke rigtigt beslutte mig for hvad jeg mener om sagen. Der er en lang række fordele og ulemper ved begge systemer. Dog er jeg helt overbevist om at man i danmark er gået for langt, når det bedre kan betale sig at gå hjemme og passe sit vuggestuebarn end det kan at gå på arbejde og betale vuggestuen passe barnet. (ikke fordi man ikke bør gå hjemme, hvis man vil, men fordi man bør spendere sin egen opsparing på den slags i stedet for statens penge)

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 06-08-2006 00:43:27 Forfatter:Sonni B Hansen

Det er med stor undren hvorledes de folkevalgte tænker mht at skabe nye iværksættere, man vil hellere betale folk en bistandshjælp end at betale for at skabe nye virksomheder.






 


Det har staten prøvet! Jeg kan ikke huske hvad ordningen hed, men det var en ordning hvor man kunne få tilskud svarende til bistandshjælp, så vidt jeg husker. Problemet var bare, at så snart den offentlige sut blev fjernet, så døde virksomhederne på stribe. Jeg tror ikke at man får flere iværksættere - netto - set over en periode, ved at tilbyde en offentlig sut. Dem der vil være iværksættere og skabe deres eget, bliver det alligevel.

Hvis man ser på hvor de fleste iværksættere kæmper en hånd kamp, så er det med finansieringen. Umiddelbart skulle statens Kom-i-gang-lån initiativ gøre det nemmere for iværksættere at finde finansieringen til opstarten. Problemet med den ordning er bare, at det er de banker der allerede har sagt nej, som er sat til at administrere denne ordning. Og selvom staten dækker 75% af et eventuelt tab, så er det business as usual hos bankerne. Hvorfor skulle de også give sig tid til iværksættere, når de kan låne penge ud til samtalekøkkener til deres kunder med fast indtægt og fast ejendom.

mvh Carsten
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Det skal lige tilføjes, at det ikke er alle nyopstartede virksomheder, som får 18/24 måneders skattefrit virke !

Jeg kender ikke den pågældende regel, men husker da tydeligt den anseelige skatteregning jeg lige har betalt efter første regnskabsår...

Tilmeldt 6. Aug 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er selv liberal og fuld tilhænger af de frie markedskrafter, men dette forhindre mig ikke i at se realiteterne i øjne og fornuften bag dette forslag Der kan gå så meget ideologi i en opfattelse om de metoder der skal bruges til at skabe et optimiske samt dynamisk marked, at man den vej igennem kommer til at fastlåse nye mulige og større indtæget og dermed en mindre skattebyrde.

Der handler i bund og grund om at turde træde ud af sine vanetænkende måder at tjene det frie markedet bedst,det gælder om at kaste gode penge efter gode investeringer og ikke at kaste gode penge efter dårlige investeringer, blot for at bevarer en ideologi der samlet set er tabsgivende forretning.

 

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er heldigvis fantastisk god opbakning til den danske og skandinaviske velfærdsmodel. Personligt gå jeg på ingen måder ind for en "minimalstat" (eller en associal stat) og jeg vil da også tror at det er derfor at selv Venstre (Danmarks liberale parti - som de kalder sig) er gået bort fra den tanke.

Jeg rejser meget rundt omkring i verden, bl.a. USA som er langt mere liberale end i Danmark, og det er BESTEMT ikke en model jeg ville bytte med. Der er så ufatteligt mange ulæmper ved det.

Men, det er jo heldigvis også en ret teoretisk snak. Der er nemlig intet der tyder på at de danske stemmeberettigede borgere ønsker en minimalstat, eller ekstrem liberalisme. Og det er jeg godt tilfreds med. På trods af at jeg, med min høje indtægt, kunne få meget mere til mig selv med en super-liberal stat så går jeg ikke ind for det. Jeg er glad for at min rigdom, kan være med til at sikre andre medborgere. Det kaldes solidaritet, og det har vist sig at være et rigtig godt grundlag, synes jeg, for et stabilt demokratisk land.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)