Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor(er) søges til Brint projekt

Side 8 ud af 11 (102 indlæg)
Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok Senna... Jeg HAR stortset allerede fortalt dig det hele, hvis du går tilbage og læser mine posts vil det egentlig ikke være svært for dig at stykke det sammen...

Strømmen henter jeg fra min motor som allerede kører (startet op på Benzin), en ekstra generator sørger for at levere den strøm jeg skal bruge til at køre min celle...

Jeg opbevarer IKKE min Brint, når den bliver lavet bliver den omgående suget ud af min celle og direkte ind i min kaburator! Vores første celle (der giver mig 50% bedre benzin økonomi, UDEN ekstra generator, KUN ved at bruge batteriet fra bilen) leverer omkring 2 liter på 3 minutter, og den celle jeg har i tankerne vil kunne levere langt mere...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

LaChrizz:

Strømmen henter jeg fra min motor som allerede kører (startet op på Benzin), en ekstra generator sørger for at levere den strøm jeg skal bruge til at køre min celle...

Jeg opbevarer IKKE min Brint, når den bliver lavet bliver den omgående suget ud af min celle og direkte ind i min kaburator! Vores første celle (der giver mig 50% bedre benzin økonomi, UDEN ekstra generator, KUN ved at bruge batteriet fra bilen) leverer omkring 2 liter på 3 minutter, og den celle jeg har i tankerne vil kunne levere langt mere...

Skal du bruge en bil til forsøg? Jeg kan godt li at spare ekstra på benzinen :)

Det lyder da som et godt produkt. Spørgsmålet er blot hvad det koster at producere kontra den besparelse man får på benzinen.

 

Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

LaChrizz:

Strømmen henter jeg fra min motor som allerede kører (startet op på Benzin), en ekstra generator sørger for at levere den strøm jeg skal bruge til at køre min celle...

Jeg opbevarer IKKE min Brint, når den bliver lavet bliver den omgående suget ud af min celle og direkte ind i min kaburator! Vores første celle (der giver mig 50% bedre benzin økonomi, UDEN ekstra generator, KUN ved at bruge batteriet fra bilen) leverer omkring 2 liter på 3 minutter, og den celle jeg har i tankerne vil kunne levere langt mere...

Skal du bruge en bil til forsøg? Jeg kan godt li at spare ekstra på benzinen :)

Det lyder da som et godt produkt. Spørgsmålet er blot hvad det koster at producere kontra den besparelse man får på benzinen.

 

 

Tak skal du ha :)

Hvilken bil har du, og er der eventuelt kaburator på?

Jeg er igang med min nye celle, og den ville jeg gerne se resultater med, også på andre biler end min egen, ingen tvivl om det. Men pengene er små, så der går desværre nok noget tid før det bliver aktuélt...

Jeg håber stadig på at der er nogen der tager sig sammen, og smider lidt kapital (eller et Osciloskop, eller noget andet brugbart) min vej så jeg kan komme videre hurtigt...

Jeg regner med at den færdige model vil komme til at koste mellem 3000 og 4000 kroner, solgt som samlesæt. Så det burde kunne være muligt hurtigt at spare de penge på Benzin, med de priser vi ser for tiden!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Vi er nu langt fra hvad du startede med at beskrive. Men vi har stadig et problem med strøm osv. Vil dog sige at der er et andet og større problem her. Brint og benzin skal køre med 2 forskellige stempel indstillinger. Hvilke effekt det vil have på din mortor at farvoriserer den ene af de to skal jeg ikke kunne sige.

En anden ting er du mener ?

ved at have en generator på din bil som laver strøm ud fra din fremdrift er det gratis energi ??? Det er det ikke. Den energi kommer jo fra bilen. Du kører det bare rundt i en cirkel. 

til at starte med godt. Men når dit batteri er fladt vil du begynde at skabe et tab ved at oplade batteri med den energi der kommer fra mortoren, dette er din onde cirkel. Selve ideen er Genial hvis du har et batteri der ikke skal oplades, og kan holde i lang tid. Og desuden ikke skader for meget på miljøet under fremstilling. Men du har ingen af disse.

Til sidst og VIGTIGTS, skal det siges at der er MANGE mennesker der benytter sig af denne teknologi, godt eller ondt. Det er ikke noget nyt. Og det er ret simpelt.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

LaChrizz:

Hvilken bil har du, og er der eventuelt kaburator på?

Det er en Ford Focus år 2000 Stationcar. Jeg har ingen forstand på indmaden i bilen (kan dog finde motoren) så det med den tekniske del lader jeg mekanikeren om. :)

 

 

Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Senna:

Vi er nu langt fra hvad du startede med at beskrive. Men vi har stadig et problem med strøm osv. Vil dog sige at der er et andet og større problem her. Brint og benzin skal køre med 2 forskellige stempel indstillinger. Hvilke effekt det vil have på din mortor at farvoriserer den ene af de to skal jeg ikke kunne sige.

En anden ting er du mener ?

ved at have en generator på din bil som laver strøm ud fra din fremdrift er det gratis energi ??? Det er det ikke. Den energi kommer jo fra bilen. Du kører det bare rundt i en cirkel. 

til at starte med godt. Men når dit batteri er fladt vil du begynde at skabe et tab ved at oplade batteri med den energi der kommer fra mortoren, dette er din onde cirkel. Selve ideen er Genial hvis du har et batteri der ikke skal oplades, og kan holde i lang tid. Og desuden ikke skader for meget på miljøet under fremstilling. Men du har ingen af disse.

Til sidst og VIGTIGTS, skal det siges at der er MANGE mennesker der benytter sig af denne teknologi, godt eller ondt. Det er ikke noget nyt. Og det er ret simpelt.

 

 

Ved du hvad Senna? Hvis du havde været lidt mere åben i dine første indlæg, så havde DU været en af dem jeg havde skrevet en mail til, og beskrevet alt i detaljer... Men du ville hellere diskutere, og nedgøre, hvilket selvfølgelig også er din ret...

Jeg VED da selvfølgelig godt at generatoren bliver trukket af motoren, men hvis det kostede mig noget ville det jo give udslag i at jeg brugte mere Benzin, hvilket jeg IKKE gør, tværtimod!

Hver gang du poster er det noget nyt du prøver at fortælle andre er HELT umuligt, men ligegyldig hvor mange posts du laver, vil jeg kunne pille dem ned, for jeg har en bil der kører 20 Km/L, færdig, bum!

Så hvad har du ellers at komme med?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er stadig interesseret men har smidt din mail væk igen :S

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg har en bil der kører 20 Km/L, færdig, bum!

 

Ja. Men problemet kommer når du går over til at smide strøm på dit batteri. Jeg vil gætte på dit batteri bliver fladt ret hurtigt. Hvilket gør at du ret hurtigt kommer ind i den onde cirkel jeg snakkede om. 

Det kan godt være du kan køre 20km/L men i hvor lang tid ????? en køber vil som minimum kunne forvente at kunne køre 300 km på en dag. Jeg er sikker på at hvis du kører 300 km i træk vil dit gennemsnit IKKE være 20km pr .L Jeg er ret sikker på du vil have et tab, pga dit loop. Og din bil vil køre kortere pr. L. en den gjorde fra start uden din maskine.

Ud over det så skal du når du kommer hjem fra de 300 km og både din tank og bat er tomt, oplade dit bat, hvilket er ekstra penge.

Jeg prøver ikke at være negativ. Jeg prøver bare at fortælle dig at det du laver stider imod naturloven og derfor ikke er muligt.

Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Senna:

Jeg har en bil der kører 20 Km/L, færdig, bum!

 

Ja. Men problemet kommer når du går over til at smide strøm på dit batteri. Jeg vil gætte på dit batteri bliver fladt ret hurtigt. Hvilket gør at du ret hurtigt kommer ind i den onde cirkel jeg snakkede om. 

Det kan godt være du kan køre 20km/L men i hvor lang tid ????? en køber vil som minimum kunne forvente at kunne køre 300 km på en dag. Jeg er sikker på at hvis du kører 300 km i træk vil dit gennemsnit IKKE være 20km pr .L Jeg er ret sikker på du vil have et tab, pga dit loop. Og din bil vil køre kortere pr. L. en den gjorde fra start uden din maskine.

Ud over det så skal du når du kommer hjem fra de 300 km og både din tank og bat er tomt, oplade dit bat, hvilket er ekstra penge.

Jeg prøver ikke at være negativ. Jeg prøver bare at fortælle dig at det du laver stider imod naturloven og derfor ikke er muligt.

 

 

Vi kommer HELT uden om strøm problemer med Impulser på men der er vi altsår ikke helt endnu, (mangler Osciloskop og lignende), men jo, batteriet bliver selvfølgelig fladt når man ikke har ekstra generator på, det har du såmænd ret i (men det kunne vi komme ud over med de rigtige impulser). Som det ser ud nu kan man cirka køre 200km og ikke være faldet i produktion (det vil sige, at jeg da jeg havde kørt 200km, afmonterede slangen og lavede en test der gav 2 liter på 3 minutter stadigvæk), og vi har ikke lavet yderligere tests endnu for VI MANGLER PENGE... Ikke MANGE penge, men vi har knap nok råd til at fylde Benzíntanken op...

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Som tidliger bidragyder til denne diskussion, kan jeg se at Senna klarer el/brint diskussinen udemærket, idet hun har RET. Derimod har jeg et par andre input som deltagere og evt. miljøsvin skal have med i tankerne når de lægger bil til.

1) Biler er optimeret i forhold til gældende regler for udledning af bla. CO2 , NOx samt brændstoføkonomi. Denne optimering tilsidesættes nå brændstoffet ændres. Dvs at man udleder mere NOx og CO2 end tilladt - er det miljøvenligt ? Som eksempel kan jeg fortælle dig, at man i rigtig mange år har kendt til Lean-Burn teknikken. En teknik hvor man kører med luftoverskud i motoren og derved kan køre væsentligt længere på literen. Men regningen kommer i kraft af en voldsom forøgelse af NOx/CO2 i udstædningen og ned i lugerne på folk. så da behøver ikke brint for at køre længere på literen :-)

2) Det er ikke lovligt  "bare" at montere udstyr på bilen. Husk på at en bil er sikkerhedsgodkendt, miljøgodkendt osv. Du påtager dig et ansvar i tilfælde af skade på dig selv og andre - en evt. skade som dit forsikringsselskab måske ikke vil dække og derfor kan blive dyrt for brugeren/dig.

Så jeg merer, at du og andre deltagere i projektet skal tage en snak med kyndige personer, inden I kaster for mange penge og timer efter projeket. I kan kontaktet TÛV (http://www.tuev-sued.de/auto_partner) eller IAV (http://www.iav.com/de/), der begge er firmaer der arbejder som konsulenter for bilindustrien. Hvis I ikke kan finde de rette personer i firmaerne, er I velkommen til at sende mig en PM - jeg har kontaker i firmaerne. I kan også prøve danske DELTA, men det er begrænset med viden de har inden for dette område, da de mest har bejder med prøvning/test.

Side 8 ud af 11 (102 indlæg)