Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor(er) søges til Brint projekt

Side 5 ud af 11 (102 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

HHO hvad pokker er det? det er en umulig Kemisk Forbindelse, er du sikker på du ikke mener H2 jeg ville personligt aldrig investere i et projekt hvor hovedpersonen ikke engang ved hvad det er hans opfindelse catalyserer.

men det korte af det lange er at, man kan aldrig udvinde brint fra vand uden tab. med de moderne teknikker, hvorfor ikke bare stikke noget magnesium ned i tanken nu hvor vi er i gang!

så kunne din opfindelse catalysere følgende reaktion Mg + H2O --> MgO + 2H også skulle magnesiummet bare lige elektroficeres en gang imellem for at splitte ilt fra magnesium. det ville være genialt og nyskabende.

 

Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke fysikker, men det jeg har fået oplyst i den sammenhæng, er at når man spalter vandet på den måde vi gør der, splitter man ikke hele forbindelsen, men har stadig fat i O... Altsår istedet for en trekant forbindelse hvor de to H`er begge har fat i O, får vi en H-H-O... Men som sagt jer er ikke fysikker, og jeg er sådanset ligeglad med hvad det hedder, bare det virker, og det gør det!

Ikke fordi det ikke skulle være muligt (stortset) på samme måde som vores... Hitler brugte (angiveligt) den her opfindelse på hans U Både, splittede vand til henholdsvis Brint (sammen med hans Diesel, drev det hans motorer), og ilt (som de så kunne indånde og være neddykket meget længere end andre U Både)... Men det er "off the record", der er ingen der vil indrømme noget sådan, før det bliver "acceptabelt" at bruge vand som brændstof!

Det er sjov historie når man kommer længere ned i teksten, men det er også uhyggeligt!

Det som i alle sammen må forstå, er at jeg HAR gjort det her, jeg er her ikke for at diskutere om hvorvidt det er muligt eller ej. Jeg VED at det er muligt, for jeg GØR det rent faktisk!

 

Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der måske forvirrer er at i tror jeg laver Brinten og fylder en form for tank op?

Hvis det er det i tror så kan jeg godt forstå at i er betænkelige omkring hvor meget strøm der bliver brugt på det, men lige netop det her, med Brint på bilen, er et system der ikke starter før motoren kører, og produktionen stopper når bilen slukkes! Det vil altsår sige, minimal eksplosions fare, da der ingen "tank" er, og ingen unødig brug af strøm!

Jeg er som sagt ikke på "kun vand" stadiet endnu, så benzin er stadig en faktor!

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

....

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej LaChrizz, HHO kan ikke eksistere fordi hvis det gør det, så bliver man nød til at omdefinere hele kemien.

Fordi Oxygen har en -2 ionisering, og hydrogen har under normale forhold  +1 ionisering. og Oxygens Elektronegativitet ( et mål for hvor gode atomerne er til at tiltrække elektroner) er 3,65 hvor hydrogens er 2,20 derfor bliver hydrogen atomerne hevet på plads lynhurtigt hvis den forbindelse over hovedet kunne opstå, fordi vands Gennemsnits struktur er H-O-H og hvis den forbindelse kunne opstå så ville O få en ladning på -1 og det kan du være helt 100 % sikker på at Oxygen aldrig ville acceptere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kan fortælle bare for hyggens skyld at der faktisk er opfundet en måde at splitte vand til ilt og brint uden brug af elektrolyze. Her er der tale om at super ophede vandet uden det begynder at koge, med en ryngen stråle super opvarmes vandet så brinten fordamper, dette gør at man rent faktisk kan sætte ild til vandet. Er ikke klar over hvor stort et tab af energi der er, og det blev opdaget ved et tilfælde. Men en stråle der kan få vand til at brænde er ret sejt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Super fedt projekt!! Big Smile

Jeg er ikke fysikker, så min viden derom er begrænset. Tilgengæld er jeg automekaniker og vil gerne hjælpe hvis jeg kan.

Er det besværligt at udvinde brint? Jeg tænker på om en maskine kan gøre det mere eller mindre automatisk?

Jeg ved nemlig at der er tider i dk hvor der bliver produceret for meget el, så man faktisk stopper vindmøllerne, f.eks. om natten. Nogle gange eksporterer vi el til vore nabo lande for en billig penge, men andre gange betaler vi faktisk for at komme af med det.

Så hvis man kunne producere brint om natten ville den kun blive co2 neutral! Wink

Mvh Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Ja det er utroligt nemt at lave brint, du kan lave det i din egen stue med udstyr for 500 kr.

Kan du få gratis strøm, så er der klart en fordel, men et nyt problem, nemlig opbevaring af brint. Har selv studeret en del i dette, og ved der laves kulfiber tanke i alm dykkertank størrelse som kan holde til 10.000 psi hvilket er helt sindsygt, og det løser problemet, men hvem tør kører rundt med en 10k psi tank i bilen, det er jo en bombe, og en ret stor en.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Automekanikeren du kan også lave Brint ved at lade Syre reagere med et Metal.

Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

automekanikeren:

Super fedt projekt!! Big Smile

Jeg er ikke fysikker, så min viden derom er begrænset. Tilgengæld er jeg automekaniker og vil gerne hjælpe hvis jeg kan.

Er det besværligt at udvinde brint? Jeg tænker på om en maskine kan gøre det mere eller mindre automatisk?

Jeg ved nemlig at der er tider i dk hvor der bliver produceret for meget el, så man faktisk stopper vindmøllerne, f.eks. om natten. Nogle gange eksporterer vi el til vore nabo lande for en billig penge, men andre gange betaler vi faktisk for at komme af med det.

Så hvis man kunne producere brint om natten ville den kun blive co2 neutral! Wink

Mvh Brian

 

Skriv til mig LaChrizz1@hotmail.com

Side 5 ud af 11 (102 indlæg)