Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af hus

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 4. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan maks leje ud i tidsbegrænset peridode på 2 år - og man må ikke gøre det gentagende gange. Opdages det at man gentagende gange lejer ud i tidsbegrænset periode, ophæves tidsbegrænsningen aut. af evt. huslejenævn eller lign.

(Jeg har siden 2008 lejet mit hus ud fordi jeg er flytte sammen med min kæreste og ikke kan sælge)

Tilmeldt 4. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan fastsætte sin husleje præcis som man vil MEN huslejenævnet kan som en tidligere bruger har skrevet annullere din husleje fastsættelse og så tvinge dig til at tilbage betale. Og det gælder oså huse og privat udlejning. Jeg har selv lejet et hus ud siden 2008 og har netop konfereret med huslejenævnet om hvad en ca. husleje for mit hus skal være i det område - alene fordi jeg ikke vil stå i den situation at skulle tilbage betale. Havde en lejer der klagede til nævnet men som jo så ikke fik ret, fordi jeg jo netop har sat huslejen til det de vurderer.

Så ja man kan gøre som man vil MEDMINDRE nogen klager - så brænder man nallerne gevaldigt. (og jeg har læst 117 juridiske dokumenter igennem og rådgivet mig med både huslejenævn, skat og reviosr)

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an  på hvornår ejendommen er opfør, se nedenstående

ejendomme opført efter 31/12 1991

I alle private udlejningsboliger opført efter 1991 kan udlejer og lejer frit aftale huslejens størrelse.

Lejen kan fastsættes frit uden hensyn til lejelovgivningens regler om, at lejen ikke væsentligt må overstige det lejedes værdi jf. § 15a, stk. 1, i boligreguleringsloven og § 53, stk. 3, i lejeloven.

 

bb

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

majer711:
Man kan maks leje ud i tidsbegrænset peridode på 2 år - og man må ikke gøre det gentagende gange. Opdages det at man gentagende gange lejer ud i tidsbegrænset periode, ophæves tidsbegrænsningen aut. af evt. huslejenævn eller lign.

Så firkantet er det altså ikke - vi havde vores hus udlejet i en 4-års periode (der skal bare være en god begrundelse). du må også gerne leje det ud flere gange, men ikke til den samme (dvs. du skal finde en ny lejer). Og du skal have en begrundelse for tidsbegrænsningen, fx, at huset skal sælges efterfølgende.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)