Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skaffer jeg kapital til et ApS?

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så der jeg er lidt uening med dig :-)

Jeg synes jo netop det er gennemtænkt at betale det ekstra i omkostninger om året, om ikke andet så er det ordentligt opbygget og mine kunder og forretningsforbindelser kan se at de handler med et ApS hvor de kan trække diverse informationer og regnskaber, som jeg ikke mener du kan helt på samme måde med et SmbA.

Ydermere er min klare fornemmelse at der er mange der ser SmbA'ere som deciderede useriøse. I de virksomheder jeg har været ansat i tidligere, lyste alle lamper når der var forespørgsler fra nye kunder med SmbA registreringen., og som oftest skulle de betale forud. Man kunne jo også forestille sig at de 30000 kr. du nævner, tjener sig ind igen ved en kunde der vælger et ApS firma som leverandør frem for et konkurrende SmbA.

 

MVH Claus

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Brian

Er det de 125K til at oprette et Aps eller er 125K + opstartsudgifter?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

I et driftsselskab er det 125tkr......i et holding 125tkr.+stiftelsesomkostninger, idet du her ikke må tære af

egenkapitalen.

Tilmeldt 3. Jun 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

skal blot lige fortælle, at  Regeringen fremsatte den 25. marts 2009 forslag til ny lov om aktie- og anpartsselskaber. Anpartsselskaber kan stiftes med grundkapital på 50.000 kr. mod tidligere 125.000.kr

Mvh

Baagø

Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Baagø:

Hej Brian,

skal blot lige fortælle, at  Regeringen fremsatte den 25. marts 2009 forslag til ny lov om aktie- og anpartsselskaber. Anpartsselskaber kan stiftes med grundkapital på 50.000 kr. mod tidligere 125.000.kr

Mvh

Baagø

og vedtog 80.000 kr i sidste uge....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 16. Jul 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Malene:>

Jeg ved ikke hvor du har alle de tal fra, men det koster ikke noget, at oprette et ApS, og du skal heller ikke bruge en revisor eller advokat.

Det vil sige, at det er gratis at have et ApS, hvis du omsætter for mindre end 2 millioner årligt.

 

Mvh, Peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

petze:
Det vil sige, at det er gratis at have et ApS, hvis du omsætter for mindre end 2 millioner årligt.

Har du læst tråden?

Detr er gratis at stifte et ApS, hvis du gør det selv ja. Men her er der tale om et holdingselskab og disse er underlagt revisionspligt og mig bekendt er der vist ingen revisorer som reviderer gratis!Confused

Ydermere fremgår det af tråden, at stiftelse skal ske for lånte  ppenge - så ja Malene har I, at der også er finansieringsudgiften som  en del af omkostningen ved den omtalte struktur.....

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu ligger landet jo sådan at der ikke er meget revision i et holdingselskab. Sagen er den at revisorerne ikke behøver at revidere det underliggende selskab. De kan erklære sig om det forudsat at det underliggende materiale er i orden.

Det næste er at det er dybt naivt at tro at man kan undgå regnskab m.v. blot fordi man driver virksomhed i SMBA form. Der er stadig aktører som banker m.v. som skal se et regnskab og tro mig om bankerne ikke vil være mere skeptiske med at yde kreditter til et SMBA end et ApS fordi vi taler om en relativ ukendt selskabsenhed hvor størstedelen af fortalerne er brugere på Amino, samt udbydere. 

For mig at se er den bedste løsning at opstarte som interessentskab, lave en skattefri omdannelse når pengene er der, og derefter bygge et eller to holdingselskaber ovenpå. Så skal man ikke selv have penge op af lommen og man låser ikke sig selv; Har man et  SMBA og vil man godt skifte over til ApS, er der kun en vej; Skattepligtig opløsning = Avancebeskatning. Et SMBA kan nemlig ikke omdannes til ApS eller A/S skattefrit, eller inddrages i en skattefri fusion med et  ApS eller A/S. Det glemmer udbyderne bare at gøre opmærksom på. De siger i stedet; Hvorfor skulle man også det. Tja måske fordi den eksterne investor som dukker op med nogle millioner om nogle år vil kræve at investere  i et ApS eller et A/S. Det kunne også være et salg.

Efter de nye regler vil man via et holdingselskab kunne sælge aktier i datterselskaber skattefrit uanset ejertid når blot ejerandelen er 10% eller  mere. Det kan man mig bekendt  ikke i et SMBA. Det vil godt nok være surt at skulle svare avanceskat af 10 mio. DKK fordi man valgte at spare 10.000 eller noget i den stil ved stiftelsen, eller ikke lige kunne vente et år.

Iøvrigt er det jo værd at nævne at der i de nye selskabsretlige regler er mulighed for at stifte et ApS uden krav om indbetaling af hele indskudskapitalen, dog min. 80.000 kr. skal indbetales.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Som to partnere skal I tænke over hæftelsen i et I/S, hvor i hæfter solidarisk. Det vil sige I bliver juridisk indblandet i hinandens pengesager, og den enes gæld eller dispositioner kan indvirke på den andens og selskabets økonomi.

Hver at skaffe 40000kr bør I kunne håndtere (efter nytår) eller 62500kr hver før nytår + div. omk. Beløb i denne størrelsesorden burde stadig kunne hentes via div. forbrugslån, og I er meget bedre stillet juridisk hvis I ejer et ApS sammen end hvis I har et I/S sammen.

I har ikke beskrevet meget om jeres forretning, men det tager normalt tid at komme igang. Jeg ville hellere lave to personlige firmaer der arbejder sammen initielt end et I/S hvis indskudskapitalen er afgørende. Et I/S er en dårlig konstruktion juridisk.

 

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)