Generelt sagt - kan det vises på en skærm, så kan det også kopieres. Selv med alle fine java- eller andre løsninger vil du opleve at det er muligt at lave en kopi forholdsvist nemt. Kopisikringer er i øvrigt ofte til gene for slutbrugeren, som du også selv nævner: Eks. kan folk ikke printe eller på anden måde viderebehandle din bog. Adobe PDF har flere e-book-løsninger, som efter sigende skulle sikre imod kopiering. Det fungerer bare kun hvis kunden er usandsynligt uvidende omkring teknik - og heller ikke kender nogen der er wizz inden for feltet. Og siden målgruppen nok er folk, der i det mindste kender ordet "internet", så er den løsning nok heller ikke "kopisikret" nok for dig. Musikbranchen har gennem de senere år forsøgt at kopisikre deres produkter og køre rov på "pirater" og får et stadigt dårligere ry. Hvis de i stedet prissatte og tilgængeliggjorde deres musik rimeligt, så ville pirateriet (i mine øjne) være langt mindre omfattende. Jeg tror at du skal tænke samme tanke: Lad være med at kæmpe imod det uundgåelige, men omfavn det og tilpas dig dine omstændigheder. Find en passende pris og tilgængelighed for dit produkt, så skal der nok komme et salg. Bøgerne fra IDG (word for dummies, etc) sælges jo stadig stort, til trods for at de er ret nemme at fotokopiere. Men de er også tilgængelige på ethvert posthus, kiosk, supermarked, boghandel, tankstation, whatever. Blot mine 5 cent. |
Effektiv markedsføring på Internettet
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Netop at det er en indledning er da en kæmpe appetitvækker til at læse videre - Og som du selv skriver, Christian, så kommer du jo til at stå til ansvar på de efterfølgende sider. Jeg er delvis enig i, at hvis det var salgstalen til bogen kunne mange godt blive skræmt, da "os danskere" jo er de største vogtere. |
/Anders Trans Sørensen, redWEB ApS, Tlf: 20 7371 20
I redWEB er vi eksperter i Joomla Webdesign.
Når jeg om lidt fortæller, at dette forord virker negativt på mig, har det intet med Janteloven at gøre. Jeg siger intet om, hvor vidt jeg tror på manden bag, og jeg siger intet om, at han ikke skal have lov til at føre sig frem med store armbevægelser, hvis det er det, han ønsker. Forordet virker negativt på mig, fordi det er for hektisk og pågående. Det er som at lytte til et DAMP-barn eller til en manisk sindslidende. Hvis formålet med forordet er at introducere bogens indhold for mig på en måde, så jeg får lyst til at læse den, mangler jeg noget faktuel viden. Jeg vil gerne se de påståede succeser dokumenterer. Det ville bedst kunne gøres gennem et personligt brand: Forfatterens navn og navnene på de succesfulde virksomheder. Hvis jeg ikke kender forfatterens navn eller mindst én af virksomhederne, vil det betyde, at jeg tvivler på bogens indhold. Hvis forfatteren derimod er f.eks. Martin Thorborg eller måske Lars Larsen, vil det få mig til at spidse øjne. Når sprogbrugen er så pågående, får det mig simpelt hen til at skimme i stedet for at læse. Derfor mislykkedes "jomfruelighedslæsningen" også for mig. Jeg scrollede hurtigt til bunden af indlægget for at finde forklaringen på den mystiske sprogbrug. Derefter læste jeg resten af forordet, men nu altså uden den jomfruelige tilgang. I en bogs forord forventer jeg at finde en introduktion til, hvordan bogen bør læses. Jeg forventer at forordet giver mig de briller, jeg skal bruge for at forstå bogen rigtigt. De briller, jeg har fået i dette forord, fortæller mig, at jeg skal skimme bogen for guldkorn, som formentlig vil komme temmelig spredt, men pakket ind i en masse overdrivelser. Hvis jeg læser dette forord hos en kammerat eller på et bibliotek, vil det automatisk få mig til at stille bogen tilbage. Så min begejstring for skrivestilen kan ligge på et ganske overskueligt areal, hvilket naturligvis ikke betyder, at det er forkert lavet. Det betyder blot, at hvis jeg er i målgruppe for bogens budskaber, forhindrer dens form disse budskaber i at nå mig. Det kan man som forfatter betragte som mit problem, eller man kan overveje at få pulsen ned på 140 når man gennemskriver forordet én gang til. mvh Hans |
Tusind tak ti jer alle I har alle sammen nogle RIGTIG gode pointer. Det er NØJAGTIG den slags tilbagemeldinger jeg føler rykker. Det fortæller mig EN MASSE om hvor min målgruppe er og hvordan jeg skal nå dem... og hvor spredt den er. At danskerne ikke er klar til en bog med lidt spændig i en indledning og en begejstring i skrivesproget er jeg jo så blevet klar over. Bare fortsæt med tilbagemeldingerne hvis der er andre, der har en kommentar |
Der har været lidt stille på denne tråd et stykke tid, for: Takket været jeres tilbagemeldinger, kritik og spark bagi ;o) har jeg i mellemtiden bygget en hjemmeside med det formål at fortælle en god del af, hvad jeg ved om Søgemaskine optimering, Google Adwords og strategier for at få en langt større indtjening fra sin hjemmeside. Selv om hjemmesiden langt fra er færdig (bygger på den hver dag pt.), er der allerede over 20 sider... og der er allerede en del "insider" tips. Hvis du har lyst til at melde tilbage vil jeg være meget glad for bl.a. at få svar på følgende: Hvad var dit umiddelbare indtryk, da du kom ind på hjemmesiden. Hvad var godt? Hvad var skidt? Hvad savnede du? (Google AdWords kommer på i løbet af et par dage, så den er jeg klar over) Andet? Mvh, Christian |
Hej Christian Jeg kan lige så godt indrømme at jeg er den lidt utålmodige type, specielt når jeg læser. Jeg ville helst at en bog startede med slutningen, hvis du forstår hvad jeg mener. 1. Min første tanke var "Fedt !! - Jeg er ved at starte en internetbutik op, så DET har jeg lige brug for, for at komme godt fra start". 2. Synes at starten på teksten, gjorde mig nysgerrig. 3. Ja, jeg tror på dig, for det lyder meget erfarent, og så betyder det meget, at du skriver på "dansk". 4. Øøøh... tænke, tænke... Vil skyde på omkring 200-250 kr ??? 5. I starten af teksten, blev jeg mere nysgerrig og fik lyst til at læse videre, men jeg må ærligt indrømme, at jo længere jeg nåede ned, begyndte jeg at tænke "Hvornår er det liiige man får pointen". Jeg synes at det måske handlede lidt for meget om det samme hele vejen ned, bare skrevet på forskellige måder. Men som sagt, er jeg et lidt utålmodigt menneske, og tror ikke at jeg er den eneste i Danmark. . Men ellers formuleret rigtig rigtig godt, og på et "sprog" alle forstår - også nyopstartede. Men tror godt at det kan forkortes lidt. Held og lykke med bogen. Annette |
Hej Annette. Tusind tak for dit svar. Jeg opfatter, at du har svaret på mit allerførste indlæg i denne tråd... og det er også helt fint. Det har givet mig en masse god feed-back, som jeg kan bruge til noget. Jeg er enig i dine betragtninger, hvilket du allerede nu kan se på hjemmesiden www.EffektivMarkedsfoering.dk En af de ting jeg går ind for, er så tidligt som overhovedet muligt at få sin hjemmeside op at køre. Selv om der ikke er ret meget indhold på, så kan man begynde at få reaktioner på, hvad der fungerer og hvad der ikke fungerer. Med hjemmesider er det lige som skibe: Man kan sætte dem i vandet og se, om de flyder (ikke alle gør - tro mig, jeg har også haft mine superprojekter som ikke holdt vand, når det kom til stykket). Min lille lommestatistik siger, (RUNDT REGNET) at ud af 10 hjemmesider (forretningsområder), så er 2 absolutte vindere, 2-4 kan man droppe igen og resten kan man få til at give en hæderlig indtjening ved at arbejde med dem. Man KAN ikke vinde hver gang. At indse det og arbejde med dette faktum giver langt bedre mulighed for at gøre de rigtige ting: Tricket er at få mest ud af den situation. Hvis IDEEN holder, så kan man altid navigere: Tilføje nyt indhold, forbedre grafikken, og.... ikke mindst, RYDDE OP I TEKSTEN. Jeg er altså tilhænger af at teste i en lille målestok og når man så kan SE at det virker, så er det bare om at skalere det der virker op til stor målestok. Så har man ikke spildt en masse tid og penge på et håbløst projekt. HVORDAN man så gør det i praksis er noget jeg kommer ind på i E-bogen og som det sidste nye, i mine 1 dags intensive kurser. Mere om det på hjemmesiden i løbet af i dag... Mvh, Christian |