Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugervenlighed og førstehåndsindtryk

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg håber at I alle har haft en god uge, og stadig har lidt overskud til den hjælp jeg nu vil bede om :)

 

En kort intro til siden og konceptet:

Undertegnede har sammen med to andre bygget www.onskeseddel.dk op. Konceptet med siden ligger op til, at brugerne opretter en online ønskeseddel og sender den til familie eller venner samt printer den ud og fordeler den selv på "gammeldags maner". Udover at de selv kan tilføje deres egen gaveønsker, kan de meget let hente inspiration blandt vores gaveforslag, som man med ét klik kan tilføjes sin ønskeseddel.

 

Det går rigtig godt. Udover de over 3.500 brugere, der er oprettet, kan vi også se på statistikken at mange blot nøjes med, at benytte funktionen med gaveforslag uden at oprette en bruger – vi går udfra at det er folk der "her og nu" mangler en gave, efter at være blevet inviteret til fest.

Det jeg gerne vil have hjælp til:

- Er siden og systemet brugervenligt nok? Føles det naturligt at finde rundt, kan du oprette og maile en ønskeseddel uden problemer?
- Hvad synes du umiddelbart om siden når du ser den første gang?
- Generelle kommentarer.

 

Vi har selvfølgelig gjort os en masse overvejelser, men for ikke at komme til at ligge op til en bestemt tankegang, undlader jeg at komme med dem :)


I kan afprøve brugerdelen med følgende oplysninger
- men er selvfølgelig også mere end velkommen til selv at oprette en profil :)

Brugernavn: test@onskeseddel.dk

Kodeord: test

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Tommy,

Først og fremmest, hvorfor står (?) i en linie for sig selv under login? ( aah man kan trykke på det, det tror jeg ikke er tydeligt nok )

God ide med oprettelse i topppen hvor alle ser det.

 

Hvorfor ikke lave tip en ven direkte i menuen, istedet for som en popup?

 

De 3 knapper på forsiden, overser jeg nemt, da jeg antager det nok er et billede som det der er i venstre side.

 

Gaveideer:

God ide med kategori opdelt, men hvad er de for nogle underlige kategorier under, dem som du kalder genveje?

 

Når man så søger på alle og til enhver pris, får man en meget meget lang liste, kunne den ikke deles op ?

Logget ind:

Nå man opretter en gave så får man ingen besked om den er oprettet, man bliver bare på siden med formlen. Dette kan helt sikkert forvirre nogle.

Ellers kan jeg ikke lige finde nogle andre ting.

Held og lykke med konceptet.

PS. God service i har i siden, det huskede mig lige på en veninde der havde fødseldag ( ret heldigt ramt)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tommy. Syntes lige at du manglede nogle svar herinde, så ville lige bidrage en smule.

Syntes generelt at siden er godt fundet på, selvom jeg ikke tror det umildbart er noget for mig - da jeg altid har haft let ved at skrive en alm. ønskeseddel i word, hvorefter jeg har mailet det eller printet det ud.

En ting som jeg dog syntes meget godt om - det er funktionen med gaveidéer. Har selv før stået i en situation, hvor man virkelig mangler noget at ønske sig - da man selvfølgelig gerne vil have et par spændende gaver, og ikke bare penge. En ting som lige faldt mig i øjnene var opbygningen af siden med gaveidéer, fx på; http://www.onskeseddel.dk/gaveideer/?kategori=5&pris_max=0 - hvor jeg syntes at det er meget uoverskueligt bygget op. Jeg syntes at hver enkel gave-idé fylder for meget, da billederne er for store. Det forvirrer en smule, da man skal scrolle meget, fordi at billederne er så store. Det gør det ikke bedre at nogle billeder er meget lange, andre meget bredde osv... Mit forslag var at lave en std. billed-størrelse, på fx. 150x150 - hvor man så evt. selv kunne beskære aflange billeder, så siden blev meget mere overskuelig.

En anden ting er selve bruger-delen og brugervenligheden i den. Prøvede lige at logge ind med din test-konto, og umildbart syntes jeg at det ser meget godt ud. Det er meget nemt at oprette ønsker, uploade billeder og megetmere - hvilket er meget dejligt for brugeren. Et lille kritisk punkt er dog selve ønskesedlen; http://test.onskeseddel.dk/ - som generelt er flot. Problemet er bare så meget hvert enkelt ønske fylder, fx Adams Æbler - hvor billedet er stort. Igen ville det være rart med et mindre std.størrelse billede, en overskrift og meget kort tekst. Mange folk har i dag lange ønskesedler, og derved vil det ære et problem at udskrive sådan en. I princippet er billedet og teksten ikke så vigtig, da folk som skal købe gaver - kun er interesserede i gavens navn og evt. en pris.

Det er godt nok ved at være en smule sent, men jeg håber at du kunne bruge lidt af det jeg skrev. Men generelt et meget flot og gennemført system. (det optimale var den dag alle landets borgere havde en bruger hos jer, og man nemt kunne finde den man skulle give en gave :-)


// Jesper Skov

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 14-10-2006 22:05:47
Forfatter: Jesper Skov
Hej Tommy. Syntes lige at du manglede nogle svar herinde, så ville lige bidrage en smule.

Mange tak, tråden har ikke fået ret meget opmærksomhed. Af hvilken grund, ved jeg ikke :-/

Dato: 14-10-2006 22:05:47
Forfatter: Jesper Skov

Syntes generelt at siden er godt fundet på, selvom jeg ikke tror det umildbart er noget for mig - da jeg altid har haft let ved at skrive en alm. ønskeseddel i word, hvorefter jeg har mailet det eller printet det ud.

Det har også været min fortrukne metode i mange år, men der er ét problem. Når listen er sendt så fanger bordet, og den nye weekendavis med en virkelig fed trådløs mus fra Logitech må vente til næste år - hvor i mod at man med en online ønskesedel har mulighed for at opdatere den løbende.
Funktionen med find gaveideer er meget benyttet, også af brugere der ikke har ønsket at oprette en profil - så jeg er glad for at du også synes om den. Vi prøver at ændre på opbygningen i aften, så den bliver mere overskuelig. Det er dog noget vi har eksperimenteret med før - at få mange informationer ned på lidt plads, er bare altid en prøvelse.

En ændring i opbygningen af ønskesedlen og en mere printvenlig udgave, lyder også fornuftig.

Dato: 14-10-2006 22:05:47
Forfatter: Jesper Skov

Det er godt nok ved at være en smule sent, men jeg håber at du kunne bruge lidt af det jeg skrev. Men generelt et meget flot og gennemført system. (det optimale var den dag alle landets borgere havde en bruger hos jer, og man nemt kunne finde den man skulle give en gave :-)


Tak for feedback og de pæne ord. Den dag vil jeg se frem til med glæde :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvfølgelig også tak til Martin, men mener at vi fik snakket videre om det over MSN i sin tid :)
- Ellers er det da uhøfligt af mig ikke at have kommenteret dit svar.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal da også lige være velkommen til at tilføje mig på msn. Min msn-adresse er; jesperskov@msn.com (skriv lige - da jeg ikke får besked når nogle tilføjer mig)

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tommy

 

Genial idé, virkelig godt fundet på og helt klart noget jeg vil anbefale familie og venner og absolut noget jeg selv vil benytte mig af. Jeg er selv typen der altid er sidst med ønskeseddel, da jeg aldrig kan finde på noget, når jeg skal...

 

Nå men jeg har jo så været inde og kigge på sitet...

 

- Det virker overskueligt når man lige kigger på forsiden, dog undre det mig hvorfor felterne til udfyldelse af navn, adresse mv. er blå, dog er email feltet gult?

 

- Kategorierne kunne godt udbygges bedre. Jeg gik ind under gaver til "Pigen" og fik en hel del forslag, som jeg, som pige absolut aldrig ville ønske mig og som tidligere nævnt fylder forslagene meget. Hvis der så er for meget der ikke er interessant, mister man lysten til at lede videre. Det kunne være kategorier såsom "Den sportige pige", "Den feminine pige" eller kategorier som "Kærlighedserklæring til hende/ham" etc.

 

- Når man vil sende sin ønskeseddel, er der blot et + ud for email-modtager feltet, som man skal trykke på for at tilføje en modtager, det er ikke optimalt for nye og uerfarne brugere. Der burde måske stå "Tilføj modtager".

Det er vigtig i test af website at tænke som en bruger, der ikke er vandt til at bruge internettet...for ja der er stadig nogle som er novicer...og hvis man opbygger efter den tankegang, vil de fleste have let ved at bruge det.

Jeg kunne godt forestille mig, at I gerne vil have det meget enkelt, hvilket jeg selv er tilhænger af, men det er ikke altid til brugerens interesse...

 

- En andet idé kunne være at brugerer der går ind og kigger på en bestemt ønskeseddel fra en de skal give en gave, har mulighed for at se hvilke gaver der er taget. Men selvfølgelig skal den der har lagt ønskesedlen ind, ikke have mulighed for at se dette. Dette kunne måske styres under login???

 

    - Så mangler der beskeder, når man har foretaget sig noget, f.eks. ved tilføjelse af nyt ønske, så står man blot med blanke felter og når man senere har afsendt sin ønskeseddel, så står man stadig i samme vindue og er itvivl om ønskesedlen er afsendt...

 

Endnu en gang - genial idé, men det virker som om der mangler en del test.

 

Håber du kan bruge lidt af det jeg har skrevet.

 

Rigtig held og lykke med det...måske jeg henvender mig senere for at høre hvad det koster at annoncere;o)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Camilla,

Tak for rosen og de mange guldkorn. At du vil anbefale den til bekendte er jo sød musik i mine øre, da håbet med siden er at en stor del af markedsføringen bliver mund-til-mund.

Det med at mail-feltet er blåt, lyder næsten som om du har noget software der tilbyder at udfylde feltet automatisk? Jeg ved at Google Toolbar markere de felter, som den er i stand til at udfylde for en, med en bestemt farve. Kan det være forklaringen? Jeg mener ikke at vi har gjort noget, for at give dem forskellige farver.

Kategorioversigten kan efterhånden godt udbygges, uden at man ender med tomme kategorier. Det er dog et svagt punkt for os, at styre gaveideerne... men den del skal nok gennemtænkes helt.

Det med at markere hvilke gaver der har taget er en rigtig god idé. Vi har dog ikke rigtig kunnet regne ud, hvad vi skal gøre for at forhindre ejeren af ønskesedlen i også at se dette? Det er jo ikke sjovt hvis du på forhånd ved, hvilke gaveideer der er taget.

Vores programmør kigger også med i tråden, så nu må vi se hvor mange af ideerne der kan nåes i aften, og hvor mange der skal på "ønskesedlen" ;)

I hvert fald; mange tak for, at du ville bruge det sidste af din søndag, på at teste min side.


Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tommy

 

Har hurtigt gået det igennem. Jeg er imponeret over hvor nemt det er at finde rundt.

Godt gået !

 

Jeg lavede login under mit eget navn oprettede ønskeseddel og sendte den til mig selv. loggede ud og prøvede så at finde mig selv.

Kunne ikke finde mig selv ! ved ikke hvorfor! Først troede jeg at det var fordi jeg havde skrevet mit brugernavn med småt. Skrev det med store forbogstaver og det hjælp ikke. Så slog det mig at det måske skal være rigtig tydeligt evt. et direkte link med ønskesedlens brugernavn og email

 

Da jeg var inde i gaveideer

- syntes jeg at tingene står for tæt

jeg trykkede i 500kr og så på en i genveje det gjorde jeg 2 gange og opdage at det var enten eller

- altså lidt afstand imellem og et "eller" der hvor det er relevant

 

Jeg vil gerne lige sættes lidt ind i annonce mulighederne

Hvis ikke her  så send mig en mail anne@enna-legof.dk

 

Omkring det med der er brugere der ikke opretter sig, kunne man ikke lave lidt popup drilleri og kun til dem ??

Hader selv popup

 

Og nej jeg er ikke lynhurtig. Men regnskab passer da ikke til en fredag aften, vel ?

Anne 

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tommy.

Kort sagt:
Smaddergo'' idé - elendigt site.

Her følger 100% ærlig og reaktions-orienteret feedback og kritik.
Det er formuleret fuldstændigt uden hensyn til hvordan det bliver modtaget. Hvis jeg var bruger ville jeg nøjes med at tænke det - men her skriver jeg det jo så i stedet som feedback ;)

Jeg har i øvrigt ikke læst de andres indlæg, for det ikke skal farve mine input.

Jeg ville som privatperson ikke komme igen på siden.
Forklaring (og masser af forslag til ændringer) følger:

Rent grafisk ligner det noget en eller anden med 14 dages erfaring lige selv har flækket sammen i photoshop.
Brug nogle penge på en ordentlig template.
Jeg vil varmt anbefale dig at oprette en design-konkurrence hertil på sitepoint.com
Der får du i løbet af 1-2 uger omtrent 10 forskellige designs at vælge imellem, og cirka halvdelen er af ekstremt høj kvalitet og ser yderst professionelt ud. Mindst 2 af dem sparker virkelig røv... Og du kan få det for under 1500 kr.
Hvis du ikke rigtigt orker at sætte dig ind i idéen med sitepoint gør jeg det gerne for dig som en tjeneste, hvis du springer til hurtigt, da jeg i forvejen har et par design-contests kørende derinde jeg alligevel dagligt skal ind og give feedback på. Så de ekstra få minutter det "koster" mig lige at checke din betyder intet.
De 20$ det koster at oprette sådan en konkurrence skal du dog selv betale (vi kender ikke hinanden godt nok til at jeg tør lægge ud her). Mail mig herom hvis du er "up for it".

Andet end grafik:

Opret bruger:
Her mangler hele familien. (Nærmere herom senere)
Konkrete input-felter der mangler er:
køn (mand/kvinde)
antal børn (køn/fødselsår på alle)
mand/kone/kæreste (ja/nej - køn/fødselsår)

FødselsDATO og ikke fødselsdag. Fødselsdag er det man har hvert år. Fødselsdato har man kun een af ;)

Farven på skriften i inputfelterne er så utydelig at jeg skulle knibe øjnene sammen for at se efter om jeg havde skrevet rigtigt. Det er slemt, så (jer ser udmærket)

Man videresendes til gaveonske_oversigt når man har oprettet sig.
Denne side er røvkedelig. Den er jo bare blank - gab. Jeg vil se billeder af alt det jeg kan ønske mig nu! I forvejen var det lidt irriterrene at skulle oprette sig først jo. NU vil jeg altså se noget jeg kan tilføje... ellers smutter jeg altså.
Der skal du da tjene penge på dine annoncører!
Hvis jeg havde fået lov at fortælle mit køn og mere om min husstand i registreringen ville jeg nu - i stedet for en blank side - kunne se MEGET målrettede billeder fra dine annoncører. Og jeg ville sikkert klikke på et af dem.
Linket "opret gaveønske" er helt forkert dér. Jeg vil se billeder af varerne!
Når jeg klikker på det eneste naturlige "send mig videre"-link kommer jeg til en røvkedelig submitform.
Jeg aner jo ikke hvad der skal stå dér endnu!
Jeg har jo lige oprettet mig...
Jeg skal sendes videre til et overflødighedshorn af billeder her... ikke en røvsyg submit form. JEG VIL WINDOW-SHOPPE! Hvornår får jeg lov?
Ej... jeg smutter altså igen.

Flere billeder på alle sider!
Der skal være varer på alle hylder. Indtil nu er det eneste billede jeg kan huske et par jeans på forsiden der var "presset sammen" i størrelsen. Jeg har endnu ikke set noget jeg kunne finde på at klikke på.

Links til "der hvor jeg kan se mange billeder" skal være flere steder på alle sider.
Nogle er vant til sådan noget står i toppen - andre er vant til det står ude i siden. Derfor bør det stå begge steder.
Lav også et fast ikon til "der hvor jeg kan se mange billeder" som går igen samme sted på alle sider.

Det er et "windowshopping-site". Altså man handler for andres penge (i tankerne i hvert fald) og vinduerne/hylderne er indtil videre tomme.

Gå ned i BR og hent deres legetøjskatalog. Eller vent til December ;)
SÅDAN skal sådan en side være (andre produkter seføli). Den skal BUGNE af varer hele tiden.... "
Side 1 ud af 3 (24 indlæg)