Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugervenlighed og førstehåndsindtryk

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Pedersen,

Tak for din megen feedback, og den tid du har brugt på det.

2 korte kommentarer:
1) Jeg har allerede nu et billede af en side fyldt med billeder, som man så bare skal kunne klikke på. Forestiller mig noget, der fylder hele skærmen med forskellige produktbilleder man kan klikke på... så kan du få lov til at shoppe.
2) Det med avanceret bliver nok ikke. Vi startede med at lave alle de funktioner en nørd kunne ønske sig, men det skræme brugerne. Derfor har vi nu en noget simplere side med kun én liste. Jeg tror ikke vi mister så mange på det, i forhold til hvor mange flere vi får i gang med at oprette deres ønskeseddel, ved at holde det simpelt.

Igen, tak for dine indput og dit link, god idé.

Det med designkonkurrencen kan jeg ikke lige tage stilling til nu - jeg er dog enig i, at designet kunne være bedre. Jeg savner selv den fornemmelse man sommetider får på andre sider, hvor man tænker ''damn, det er bare gennemført det her, jeg føler mig allerede hjemme''.

Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tommy.

Tiden jeg brugte på det var nu ikke det vilde.... jeg taster tjept! ;)

Det med de mange nørdede funktioner er jeg for så vidt enig i.
Men det er som oftest blot et spørgsmål om hvordan mulighederne bliver præsenteret for brugeren.
En submit-form hvor man ikke behøver at udfylde mere end man gider er altid en go' idé.
Så kan folk vælge til og fra hvor avanceret de vil have det - forskellen ligger i et par klik eller 7.
"Man" ved en masse om hvilke imput folk gider og ikke gider bruge.
Hvis du vil vide mere om netop dét så skriv en mail.
Og jeg er ikke på amino for at tjene penge/skaffe kunder. Så der er ikke noget af det hjælp jeg tilbyder herinde der koster noget :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Igen; tak, det er fornemt så meget hjælp, der bliver tilbudt :)
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tommy, 



Jeg faldt lige over en, i mine øjne, bug: 



Hvis man eks. kigger på nedenstående ønskeseddel, og klikker på de ønsker der er registreret, åbner den bare en blank side: 






Jeg antager det må være fordi man kan angive ønsker i fritekst, som ikke findes i gavedatabasen...? 



Jeg vil gerne vide noget om priser for at få lagt et par produkter ind under "Gaveidéer. Du kan bare kontakte mig via PM. 



Mvh 



Claus



Tilmeldt 31. Oct 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
1) hvorfor skal jeg skrive så mange oplysninger for at oprette en ønskeseddel?
2) har I lavet en api, så man fx kan sætte min ønskeseddel på sin egen hjemmeside? fx REST eller XMLRPC?
3) er det lavet sådan at andre end vedkommende, der ejer ønskesedlen kan markere hvad der er købt, så man ikke får dobbeltgaver?
4) spørgsmålstegnet under login er mærkeligt?
5) Jeg ville foretrække at ''sign up'' ikke var overskriften på selve onskeseddel.dk, men at man blev smidt til en separat side - det er jo ikke det man skal gøre mest, når man er hos jer?
6) har I lavet redskaber, så jeg fx kan være inde på guleroden.dk og så hurtigt overføre en gave, jeg gerne vil have til min ønskeseddel? - fx ved et bookmarklet eller en extension i firefox? Så hjælper jeg også dem, der vil købe gaver til mig.

Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 18-11-2006 20:47:48 Forfatter: CD

Jeg antager det må være fordi man kan angive ønsker i fritekst, som ikke findes i gavedatabasen...?


 

Det er korrekt regnet ud. Den er sendt videre til programmøren, så må vi se om han ikke hurtig kan få den fjernet :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 18-11-2006 22:02:14 Forfatter: Lars
1) hvorfor skal jeg skrive så mange oplysninger for at oprette en ønskeseddel?
2) har I lavet en api, så man fx kan sætte min ønskeseddel på sin egen hjemmeside? fx REST eller XMLRPC?
3) er det lavet sådan at andre end vedkommende, der ejer ønskesedlen kan markere hvad der er købt, så man ikke får dobbeltgaver?
4) spørgsmålstegnet under login er mærkeligt?
5) Jeg ville foretrække at ''sign up'' ikke var overskriften på selve onskeseddel.dk, men at man blev smidt til en separat side - det er jo ikke det man skal gøre mest, når man er hos jer?
6) har I lavet redskaber, så jeg fx kan være inde på guleroden.dk og så hurtigt overføre en gave, jeg gerne vil have til min ønskeseddel? - fx ved et bookmarklet eller en extension i firefox? Så hjælper jeg også dem, der vil købe gaver til mig.

 

1) Udelukkende for af vi skal kunne kapitalisere på projektet. Des mere vi ved om dig, des mere kan vi tilpasse de ting du ser og opnå en højere pris for vores annoncer. En bruger med alle informationerne udfyldt, er således mere værd for os end 3 kun med navn.

 

2) Nej, og det kommer heller aldrig ;) Det kontrolpanel vi havde i starten tilbød i sig selv for mange muligheder - indtil videre er det vores oplevelse at vi mister brugere ved at tilføje flere muligheder. Folk der er i stand til at oprette deres egen hjemmeside, gider ikke have en ønskeseddel hos os... den kan de ligeså let selv oprette.

 

3) Nej. Men hvis vi finder en måde, hvorpå dette kan gøres, uden at ejeren af ønskesedlen kan kigge med, vil det blive indført. Det er bare ikek sjovt for modtageren, at vide hvad man får? Eller er det forkert antaget?

 

4) Ja, det er den faktisk. Den var en overgang tilkoblet funktionen "Glemt kodeord"?

 

5) Den må du gerne uddybe. Jeg forstår ikke helt hvad du mener?

 

6) Igen må jeg henvise til 2''eren. Hvis vi kunne få folk til at installere den og benytte den aktivt, ville det helt sikkert gøre dem mere trofaste og styrke deres forhold til os. Men det vil kræve en utrolig stor indsats, som jeg ikke tror vil være rentabel. Vores nuværende brugerskare er meget almindelige danskere, uden viden om plugins og lignende.

Fra Århus
Tilmeldt 24. Nov 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
4) spørgsmålstegnet under login er mærkeligt?
Nej, det giver en alertbox om hvad autologin betyder :)

Det er snart jul? - Hvornår kommer onskeseddel.dk 2.0 ?

/Thøger
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 24-11-2006 22:57:32
Forfatter: Thøger Niels Pørtner
4) spørgsmålstegnet under login er mærkeligt?
Det er snart jul? - Hvornår kommer onskeseddel.dk 2.0 ?


Den er allerede kommet: Den er langt simplere end 1.0 og der er rettet en masse skønhedsfejl. Men vores programmør er vildt overbelastet, så det er svært at få nogle forbedringer i gennem lige nu :-/
Så hvis en eller anden, der har enorm indsigt i projektet, fik lyst til at hyggekode en aften, er han selvfølgelig velkommen til det ().
Tilmeldt 25. Nov 06
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 02:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tommy

Cool ide - måske kan vi lave noget sammen :-)

Jeg vil i hvertfald lige tjekke jer ud.

Bedste hilsener

Rasmus

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)