Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lille pige død!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-23300445.html?forside

Hvordan regere man på sådan en nyhed? Hvis man da kan kalde den for det!

Personligt får jeg det meget skidt ved sådan en nyhed. Da jeg kan se for mig at hun har ligt en langsom død. Skal man have sådanne nyheder! Hvad kan man bruge dem til? Ud over at man selvfølelig ikke skal glemme ens barn i en bil.

Nu taget det mig igen 2-3 dage at glemme dette billede. Så kommer der sikkert en spasser igen der har parteret sin familie.

Det jeg gerne vil have at vide, er jeg specielt følsom? Eller er der andre der godt kunne have undværet disse nyheder?

 

Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Verden er et sygt sted.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det må man sige.

Men har vi brug for at blive mindet om dette hele tiden?

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Remydk:

Ja det må man sige.

Men har vi brug for at blive mindet om dette hele tiden?

Nej det har vi ikke.. Det er selvfølgelig fint at nyhederne dækker alle områder, men de burde fokusere langt mere på den positive slags, som motiverer mennesker istedet for at skræmme dem unødvendigt... Mere af det her tak: Thank You News Det er et super site!

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

"Men har vi brug for at blive mindet om dette hele tiden?"

Du har ret. Det ligger en dæmper på humøret med alle de triste nyheder.

I disse tider, hvor der bliver fokuseret meget på ligestilling, så burde en vis procentdel af nyhederne  i TV og  aviser være  tvungne positive.

Det lyder måske  lidt "lalle-glad", men det vil garanteret hjælpe på humøret.

Selv nøjes jeg med at læse overskriften, hvis jeg ved  at indholdet "pisser" mig af. Dyremishanling,  pædofili osv.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Det jeg gerne vil have at vide, er jeg specielt følsom? Eller er der andre der godt kunne have undværet disse nyheder?

Tja, hvis du er specielt følsom, så er vi 2 Smile

Hvor har jeg mange gange tænkt det samme som dig. Sommetider når jeg tænder radioen om morgenen, tænker jeg "Gad vide, hvilken syg nyhed, der skal vælte min i dag?" Hvor mange er slået ihjel i nattens løb, hvor mange unge piger er voldtaget, hvor mange børn er døde... Ja, det er sygt. Faktisk sker der noget sygt, hver dag. Og NEJ, jeg har virkelig ikke brug for at vide det længere - det gør ligefrem ondt i mit hjerte - specielt det med børnene.

Crying

 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes den værste var lige efter tsunamien, hvor  se & hør på forsiden af bladet satte et stort foto af en strand hvorpå der lå opsvulmede lig..
Og kan ikke huske hvilket, men en sladderavis bragte et ret close-up billede af to piger der var blevet skudt på en strand og sad i bar overkrop i  liggestole..
Hallo, hvad er det for noget at tage billeder af? Det er jo nærmest trykt i avisen før det sker, tænk hvor forfærdeligt det må være for pårørende at finde ud af det på den måde?? Og mon de stakkels piger ville have sagt ja til at ligge der i bar ingenting i aviser verden over?

Jeg har ikke noget i mod at læse om hvad der sker, også selv om jeg får det skidt med det.. Det er med til at minde mig om, hvor godt jeg egentligt har det. Men kan slet slet ikke se, hvad alle de fotos og videoklip skal gøre godt for - for det første kan der være børn som kommer til at se det, for det andet er det enormt respektløst både for de afdøde og deres familier og for det tredie kan man tro, at man bliver mere "kold" jo flere fotos man ser, så man til sidst bliver ligeglad.. og det kan da ikke være sundt.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Personligt slår sådan en trist nyhed mig hårdt, og minder mig om dagene som falck redder.

Men det minder mig også om hvor skrøbelig liv er og hvor uheldig man kan være. Livet er skønt og man skal værdsætte hver eneste dag...det gode, det dårlige, det sjov og det triste.
Jeg tror de fleste har fået en klump i halsen over en sådan nyhed og det bør minde os alle om at værne om hinanden.

Var nyhederne kun en strøm at positive ting, ville det hurtig blive en gråzone hvor vi intet værdsætter.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at tage en TV Avisen eller Nyhederne udsendelse, og se hvor få positive ting der bliver nævnt. Ud over slut historien så er "news" bare en stor gang negativt bræk...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Det jeg gerne vil have at vide, er jeg specielt følsom? Eller er der andre der godt kunne have undværet disse nyheder?

Jeg vil heller ikke mene du er specielt følsom, men nærmere sige heldigvis bliver du berørt af det. Det ville sgu være værre hvis du ikke blev.

Der er også sket en drejning i mediernes jagt på nyheder synes jeg. For eksempel hende Neda (mener jeg hun hed) som blev skudt og døde for åbent kamera. Behøver vi at se det for at forstå hvor skidt det står til?

Der findes grupper af forældre der himler op om at børn kan se nøgenhed og sex på nettet, i børnehøjde i butikkerne etc. Men de kan rask væk klikke sig direkte ind på en hjemmeside og se en person dø. Det er der ingen demonstrationer i mod. Sex er tydeligvis langt mere skrækkeligt for børn end vold og mord.

Jeg vil mene, at uanset om du er barn eller voksen, så kan du klare dig ganske godt gennem livet uden at se en person dø og især en voldsom en som den med hende. Jeg var selvfølgelig dum nok til at klikke ind og se linket og der går noget tid før jeg glemmer det blik hun havde i øjnene da hun kiggede direkte ind i kameraet.

Der burde være en Morten Korch avis hvor man kun blev mødt af solstrålehistorier og når man så synes man var lidt for glad, så kunne man gå på de andre avisers hjemmesider Geeked

/Tommy

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)