Hej Kirsten.
I din situation er jeg skam enig med dig, men nu er der i denne situation ikke tale om noget salg, men om at formidle et budskab via en hjemmeside.
Som jeg forstår er der tale om ren udgift i forbindelse med at få trafik på hjemmesiden, derfor skal udgiften pr. besøgende være så lav som muligt. Den billigste løsning fås udelukkende via nettet, som der tidligere er nævnt.
Som jeg skrev, kan man sideløbende skrive en pressemeddelelse og sende ud til relevante medier, hvilket kun koster egen tid.
Det første man skal være klar over inden man kaster sig ud i et medie-eventyr er at deffinerer sin målgruppe. Her skal man passe på ikke at beregne forkert, for hvis jeg har en hjemmeside der sælger kattemad, så er den første indskydelse at alle med kat er min målgruppe.. men nu skal man holde katte-tungen lige i munden, for dette er ikke den primære målgruppe.
Den primære målgruppe er alle med kat + internet, for husk man er en online portal. Gamle frøken Jensen der aldrig har ejet en computer, har ikke mulighed for at købe kattemad via en hjemmeside, selvom du bruger penge på en flot brochure og smide den i hendes postkasse.
Nu har vi ikke noget idé om hvilken hjemmeside og hvilket budskab der er tale om, men annoncering på nettet sikre dig at du kommer i kontakt med din primære målgruppe. Så kan man efterfølgende beregne om det er værd at satse på sekundære målgrupper i andre medier osv osv..