Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville DU betale for det?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 262
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Er blevet tilbudt at få sendt en reklame for min hjemmeside ud pr. post.

Det foregår sådan at X får en gave tilsendt, sammen med en stak reklamepostkort, de acceptere naturligvis at der vedsendes reklamer.

Der i blandt er en reklame for min hjemmeside.

De oplyser mig, at der IKKE vil blive segmenteret, og at min reklame nok kommer sammen med ca . 10 andre reklamer i samme pakke.

Pris: 8,- (Excl moms) pr stk ved 500 stk.

Tror i det kan betale sig?

 

UN

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil da sige det kommer an på dit produkt, men online reklame til online salg er altid det bedste.

Hvad sælger du ?

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 262
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal siges at min reklame, udelukkende ville være for en webportal. - Altså intet salg, kun for at skabe opmærksomhed omkring min side.

Kan ikke se nogle produkter der ville egne sig godt til ikke at blive segmenteret, hvad vil du da mene ville kunne betale sig?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke lidt mere nemt og gå den anden vej og se på dit produkt og se om DET kan betale sig, i stedet for at fokuserer på alt muligt andet !

Men du har stadig ikke svaret på hvad dit produkt er ??? ja en portal, men hvad er konceptet/produktet. Du har jo noget du gerne vil have folk til, hvad er det ?

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Brug dine penge på google adwords istedet (hvis du ikke allerede gør det), alt efter konkurrencen kan du sagtens for besøgende for under de 8 kr. pr. stk. og så betaler du kun for besøgende, og ikke kun muligheden for besøgende som det er tilfældet med den offline kampagne du nævner.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis dit mål er at hive dem ind på din hjemmeside og lave en handling vil jeg tro du får en MEGET høj kontakt pris til dem som reelt kommer ind på din side, herefter er det ikke sikkert de gør andet end at lukke ned igen uden du er blevet beriget.

Så mit gæt er Nej det kan ikke betale sig med mindre du tjener kassen på det du gerne vil formidle, så mit råd er hold dig til målbar online markedsføring og brug alle dine kræfter der! 

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Offline markedsføring for online portaler, er kun en succes for enkelte virksomheder og/eller produkter når det indgår i en større mediekampagne eksempelvis tv og det koster rigtig mange penge.

Som de andre har nævnt, skal du udelukkende koncentrerer dig om at gøre dig synlig via nettet. Hvis du gerne vil have opmærksomhed, og din hjemmeside tilbyder noget ny viden eller information, kan du kontakte diverse fagblade eller lign. Skriv en pressemeddelelse og send den ud til relevante personer. Det koster kun din tid.

Held og lykke..

 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel K:

Som de andre har nævnt, skal du udelukkende koncentrerer dig om at gøre dig synlig via nettet.  

Det er ikke nødvendigvis rigtigt. I forudsætter, at kunderne alene søger information på nettet, og det er givet rigtigt for nogle varegrupper. Men for andre har annoncering i 'gammeldags' medier effekt. Det gør opmærksom på din side, og det får nogle, som ellers ikke vil søge på nettet til at 'komme forbi'. Det gælder nok primært specielle varer. Det kan gpdt være, at en kunde ikke søger efter 'kattemad' på nettet, men hvis der er en annonce i et fagblad for katteelskere, kan det skabe nysgerrighed, og trække potentielle kunder til.

Så man kan ikke entydigt svare på dit spørgsmål - det kommer an på din kundegruppe. Hvis den er speciel (som min er), ville jeg aldrig betale for husstandsomdeling, men omvendt, hvis du har bred appel kan det godt være, at det betaler sig. Men du er nødt til at forholde dig til din kundegruppe i forhold til modtagerne af en husstandsomdelt kampagne.

Og inden I nu overfalder mig for ikke at have forstået noget som helst af adwords mv: Jeg har gode erfaringer med at annoncere i specialmagasiner, mit besøgstal og omsætning stiger omgående.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirsten.

I din situation er jeg skam enig med dig, men nu er der i denne situation ikke tale om noget salg, men om at formidle et budskab via en hjemmeside.

Som jeg forstår er der tale om ren udgift i forbindelse med at få trafik på hjemmesiden, derfor skal udgiften pr. besøgende være så lav som muligt. Den billigste løsning fås udelukkende via nettet, som der tidligere er nævnt.

Som jeg skrev, kan man sideløbende skrive en pressemeddelelse og sende ud til relevante medier, hvilket kun koster egen tid.

Det første man skal være klar over inden man kaster sig ud i et medie-eventyr er at deffinerer sin målgruppe. Her skal man passe på ikke at beregne forkert, for hvis jeg har en hjemmeside der sælger kattemad, så er den første indskydelse at alle med kat er min målgruppe.. men nu skal man holde katte-tungen lige i munden, for dette er ikke den primære målgruppe.

Den primære målgruppe er alle med kat + internet, for husk man er en online portal. Gamle frøken Jensen der aldrig har ejet en computer, har ikke mulighed for at købe kattemad via en hjemmeside, selvom du bruger penge på en flot  brochure og smide den i hendes postkasse.

Nu har vi ikke noget idé om hvilken hjemmeside og hvilket budskab der er tale om, men annoncering på nettet sikre dig at du kommer i kontakt med din primære målgruppe. Så kan man efterfølgende beregne om det er værd at satse på sekundære målgrupper i andre medier osv osv..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig lige starte med at indrømme, at jeg nok ikke er helt upartisk.

 

Jeg synes 8kr per eksponering, lyder af utrolig mange penge i forhold til, hvad man kan få andetsteds. Det kommer selvfølgelig an på hvor mange mennesker, der ser dit postkort, men som jeg læser det, sendes det hjem til folk, og lægger ikke i cafér, skoler og ling. Derfor må man regne med, at der ikke er ret mange, som ser de enkelte postkort - ja, hvis da ikke lige de er så kanon skægge eller flotte at man hænger dem op på køleskabet, så venner og bekendte kan se dem. Når du skriver de ikke er segmenteret, forstår jeg det som, at målgruppen ikke er klart beskrevet for dig, og er den ikke det, er 8kr i hvert fald alt for meget.

For 4000kr kan du få trykt ca 12-14.000 flyers med farvetryk på beggesider i omkring 300g papir/karton. Hvis du får venner og bekendte til at hjælpe med at dele dem ud, har du fået 24 gange så meget eksponering. Det er den billige version, som jeg ville vælge, men jeg er også faens nærrig, når det ikke er mine egne penge, jeg bruger.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)