Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra PSD til XHTML

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Da jeg er igang med at overveje at starte en hjemmeside op, hvor folk kan gå ind og bestille mig til at slice deres design og kode det om til valideret xhtml+css, vil jeg meget gerne høre fra jer, hvad priserne vil ligge på, hvis leveringen vil være for inden 24t?

Jeg har prøvet selv at komme op med nogle forslag og ville høre hvad der ville være mest realistisk:

EKSEMPEL 1:
Forside: 600,00 / 2 dages leveringstid
                 1000,00 / 24 timers leveringstid
Underside: 250,00

=================================

EKSEMPEL 2:
Forside: 1200,00 / 2 dages leveríngstid
                 1500,00 / 24 timers leveringstid
Underside: 1500,00

=================================

Der udover tilbydes der naturligvis opensource cms og wordpress

Hvad vil I mene der er realistisk, og har I eventuelt nogle idéer, inputs til at kunne gøre dette projekt ekstra unikt, så vil jeg meget gerne høre fra jer.

På forhånd tak.

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad du skal tage for dit arbejde, er bl.a. afhængig af dine omkostninger, og det du vil tjene på det. Jeg kan ikke vurdere om de priser er realistiske. Nok ikke helt ved siden af.

Jeg kan give dig et tip: outsource dit arbejde til udlandet, hvis du vil tilbyde det til lave priser ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marin,

Tak for dit svar.
Idéen med at starte dette projekt op, er jo naturligvis at have så få omkostninger som muligt, taget i betragtning af at jeg er ene mand.

Og da vi er midt i en finanskris, ved jeg at der er mange privat personer, firmaer og foregninger der gerne vil spare så mange penge som muligt, og omvendt vil jeg jo gerne have så mange referencer som overhovedet muligt.

Jeg har tjekket nogle udenlandske sider der tilbyder samme løsning, med startpriser på omkring $40 og $50.

- Men helt generelt, hvad skal jeg så tage højde for hvis jeg skulle starte dette site op ?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

DU kan måske få en idé ved at kigge på dine danske konkurrenter.

F.eks www.css-outlet.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ihvertfald massere af dem på markedet ..

 

Web og multimediegrafik er og bliver det mest udhulede marked indenfor IT ..

 

Dengang man troede en Mac var et must og der rent faktisk var en Motorola processor i var det penge værd ..

 

Idag kan enhver 15-årig knægt jo skrive XHTML valid med dertilhørende CSS og de skarpeste af dem endda også PHP eller det der er værre ..

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

dezzadk:

Der er ihvertfald massere af dem på markedet ..

 

Web og multimediegrafik er og bliver det mest udhulede marked indenfor IT ..

 

Dengang man troede en Mac var et must og der rent faktisk var en Motorola processor i var det penge værd ..

 

Idag kan enhver 15-årig knægt jo skrive XHTML valid med dertilhørende CSS og de skarpeste af dem endda også PHP eller det der er værre ..

 

Hvad så med dem der også kan kode java oveni det :P?

 

Jeg kan ikke se om dine priser er for dyre. Jeg synes skam det er en fin pris du tager. Men tænkt på at prisen til dit photoshop skal du jo have dækket.

 

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr-inc.dk:

Hvad så med dem der også kan kode java oveni det :P?

Jeg vil tro du mener javascript, men hvorfor snakker du om det? Det er ikke det produktet omhandler?

Mr-inc.dk:

Men tænkt på at prisen til dit photoshop skal du jo have dækket.

Hvad skal han bruge photoshop til når han bare skal kode XHTML?

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan vil du se en photoshop fil uden et program til det :)?

Prøv lige at tage det negative væk der.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mest af nyskerrighed: Hvorfor xhtml i stedet for html4?

Jeg mener: Internet explorer kan stadig ikke rigtigt vise xhtml som andet end html tag soup, saa er der nogle grund til det. Personligt syntes jeg det er meget mere besvaerligt at skrive. Og du kan alligevel ikke sende det med den rigtige content-type: application/xhtml+xml fordi saa vil Internet Explorer bare vise et xml trae, saa du er noed til at lyve og sende det som text/html. (Og xhtml2.0 er saa vidt jeg ved lige blevet aflyst).

Angaaende priserne, vil jeg nok anbefale dig at koere med en fast timepris, da timeforbrug kan varierer meget alt efter hvor kompliceret siden er. En mulighed er eventuelt at tage 5 forskellige design, slice dem og laegge dem op paa dit website med et timeforbrug, saa man har en ide om hvor lang tid det tager.

Har du taenkt over hvem dine kunder primaert er? Jeg tror personligt at du faar problemer med finde nok kunder til at tjaene noget ordentligt paa det, men en mulighed var at slaa dig sammen med en grafiker, saa i kunne leverer komplete websites.

 

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr-inc.dk:

Hvordan vil du se en photoshop fil uden et program til det :)?

Hvis jeg kun skulle åbne filen for at skære den ud ville jeg for eksempel bruge GIMP. Jeg er ikke negativ, jeg kommenterede bare på dit svar som jeg ikke kunne se relevansen i.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)