Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring gennem twitter

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis man forestiller sig, at man har feks har et firma der sælger byggematerialer på nettet og i den fysiske verden, hvordan syntes i man så bedst kan benytte Twitter til at komme ud til kunderne ?

skal man spytte slogans ud ?   skal man smide tilbud ? fortælle om varerne ?

eller hvad har i der er handlende herinde gode erfaringer med ?

Og vil det kunne betale sig at bruge Twitter til lige netop det formål, som i vurdere det ?

Ved godt det er tidskrævende, men alt i alt kan det svare sig økonomisk.. nogle der allerede har gjort sig nogle erfaringer med dette, gode som dårlige, er velkomne. ?

Er der evt. andre fora, portaler el. lign. der er mere velegnet ?

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener det var Dell, der havde stor success med at smide tilbud ud på Twitter. Men derudover, så skal du bruge Twitter til at skabe relationer til dine kunder. Hvis du ser Twitter som endnu et masse-kommunikations-redskab så har du tabt. Twitter er et meget personligt medie. Før folk gider følge dig på Twitter skal du have noget relevant og interessant at sige dem. Jeg ved ikke, hvor interessant dine kunder vil synes det er at høre slogans fra din virksomhed. At fortælle om varerne er også noget jeg vil mene virker bedre andre steder - på firmaets hjemmeside f.eks.

Men først og fremmest bør du nok overveje din målgruppe. Twitter er stadig et nichemedie, som kun bruges af en meget lille skare af mennesker i Danmark. Det virker som om en del fra Amino har taget det til sig, men derudover er det vist primært nørderne - herunder undertegnede - der er på Twitter som det ser ud nu.

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har tænkt det samme hvad kan man bruge det tvitter til. ud over info til folk at nu sidder man foran computer, og i dag skal man dit og dat. og man har det sådan. er det ikke bare tids røver?? eller hvad er hele pointen bag tvitter. skal vi blive små kendis??

Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

ja vi må have nogen på banen der bruger det med succes forretningsmæssigt, hvis de da findes ? Smile

Fra Københaven
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler jo meget om hvem din målgruppe er og hvilket forhold du gerne vil etablere til dem - altså er det ofte tilbagevendende kunder eller nogle du kun ser én gang. Kan det eksempelvis betale sig at lave en form for klub (jeg vil anbefale en Facebook Fanpage og så lav medlemsfordele) hvor du løbende kommunikerer med dine medlemmer, giver dem gode råd, de kan rådgive hinanden eller lignende. Og så selvfølgelig krydret med ugens tilbud o.l.

Jeg tror ikke Twitter er det optimale medie til dig - jeg mener at kunne huske en herinde der eksperimenterede med en række tilbud på Twitter. Jeg mener han solgte alarmer af en slags. Nogen der kan huske hvem det var? Han kan måske give feedback på hvad der virkede og ikke virkede.


Med venlig hilsen
Daniel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

microbruger:

ja vi må have nogen på banen der bruger det med succes forretningsmæssigt, hvis de da findes ? Smile

Nu kan jeg ikke huske om det var Martin Thorborg eller Thomas Rosenstand, sagde i et podcast at han skrev i sin twitter profil, og bad folk om at tilmelde sig hans nyhedsbrev og efter nogle timer havde allerede 200 tilmeldt sig. Så noget kan det da bruges til hvis man har mange followers.

Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

ramlenaj:

Nu kan jeg ikke huske om det var Martin Thorborg eller Thomas Rosenstand, sagde i et podcast at han skrev i sin twitter profil, og bad folk om at tilmelde sig hans nyhedsbrev og efter nogle timer havde allerede 200 tilmeldt sig. Så noget kan det da bruges til hvis man har mange followers.

 

jamen det handler jo ikke bare om at nogen følger dig.. det er der vist gået inflation i.. du skal jo ha noget et byde på, og er det mere anvendeligt til at skrive hvad du laver lige nu, end hvad du vil sælge og at folk så virkelig køber det....  ??

Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Bæk:

Det handler jo meget om hvem din målgruppe er og hvilket forhold du gerne vil etablere til dem - altså er det ofte tilbagevendende kunder eller nogle du kun ser én gang. Kan det eksempelvis betale sig at lave en form for klub (jeg vil anbefale en Facebook Fanpage og så lav medlemsfordele) hvor du løbende kommunikerer med dine medlemmer, giver dem gode råd, de kan rådgive hinanden eller lignende. Og så selvfølgelig krydret med ugens tilbud o.l.

Jeg tror ikke Twitter er det optimale medie til dig - jeg mener at kunne huske en herinde der eksperimenterede med en række tilbud på Twitter. Jeg mener han solgte alarmer af en slags. Nogen der kan huske hvem det var? Han kan måske give feedback på hvad der virkede og ikke virkede.


Med venlig hilsen
Daniel

ja vil da gerne høre fra en der har prøvet twitter af som salgskanal/markedsføringskanal..

Nå du mener facebook er bedre, er det så også den bedste af de andre sociale medier der findes mener du ?

I andre må også gerne komme med bud.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

microbruger:

ja vi må have nogen på banen der bruger det med succes forretningsmæssigt, hvis de da findes ? Smile

Jeg har brugt Twitter med øget aktivitet gennem længere tid nu, og har knap 1.200 followers. En stor del af dem er engelsksprogede - og en mindre del er danske. Jeg bruger Twitter til flere forretningsmæssige ting - herunder:

  • Annoncering af vigtige indlæg fra mig (artikler, radioprogrammer, gæsteblogs, videoer osv).
    Det er meget effektivt! Da jeg for nyligt skrev et gæsteindlæg for SearchCowboys gik det HOT på Sphinn (største sociale site for SEO) indenfor 15 minutter - primært via Twitter (både fra mig, RT og Tweets fra SearchCowboys)
     
  • "Live" chat under mine radioprogrammer
    Når vi sender mit radioprogram Strikepoint (næsten) hver mandag kl. 21, så bruger vi ofte Twitter til at få besked direkte fra lytterne, som inddrages i udsendelsen. Programmet annonceres naturligvis også på Twitter, når vi går i gang - ligesom vi undervejs kan finde på at skrive "off-the-air" kommentarer
     
  • Direkte salg
    Jeg annoncerer tilbud, rabatter, nye produkter, nye indpakninger osv. Responsen er fantastisk og konverteringerne som regel bedre end søgemaskiner! Det er overvældende imponerende godt, for at sige det lige ud! :)

I perioder oplever jeg flere besøg fra Twitter end fra Google - og konverteringerne er som sagt ofte bedre. Det overrasker mig faktisk lidt - både volumen og konverteringerne, men det er fakta.

Iøvrigt er det kun en mindre del af Twitter trafikken jeg måler lige nu - så mine tal er højere end det jeg kan se.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Man kan vel sammenligne Twitter lidt med et nyhedsbrev, dvs.
1) Find ud af hvorfor folk skulle blive follower af dig og det du har at tilbyde på Twitter. Der skal jo være en grund til at de følger dine tweets.

2) Har du noget interessant at fortælle dine followers om i dine tweets? Noget der kan give bedre kunde relationer og mersalg?
Hvad med små byggetips? (evt. som en tweet-følgeton (til andre: kan man lave en føljeton, hvor tweets er forbundet / refererer til hinanden?))
Eller supertilbud til dine followers
Uanset indhold skal det være relevant så dine followers bliver ved med at følge dine tweets og får andre med på vognen.

Jeg synes at Mikkel's eksempel viser meget godt at han har skabt en gruppe af followers der virkelig er interesseret i det han tilbyder, og ved at levere relevante tweets får han jo så en høj konvertering.

Så tænk på om du kan skabe en stor nok gruppe af followers som virkelig er interesseret i hvad du kan tilbyde dem.

Mvh. Ken

 

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)