Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring gennem twitter

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

I f.eks. USA er der masser af restauranter, der lokalt scorer kassen på at bruge Twitter. Vi er bare - i store træk - temmelig langt bagud i Danmark i forhold til at adoptere de muligheder, som et medie som Twitter giver.

Forestil dig f.eks. en frokostleverandør i København centrum, der får deres kunder og potentielle kunder til at følge sig på Twitter. Hver  morgen kan de så twitte om dagens gode tilbud, råvarer og hvad ved jeg - og folk kan så bestille på basis af dagens gode tilbud.

Det bruges i vid udstrækning lokalt overalt i USA - med stor succes.

 

Thomas

nu har jeg kigget på din twitter profil og har svært ved at finde de tweets du sender ud som markedsføring, kan man søge og finde dem på den måde eller hvordan finder jeg dem smartest ?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daniel Bæk:

Det er ikke fordi jeg ikke kan se det potentialle potentiale med Twitter - men udfordringen for en dansk eksempelvis froskostleverandør er vel at kun 4% af hans kunder er på Twitter. Det er klart at såfremt at Twitter opnår større udbredelse så begynder det at blive interessant. Indtil da vil jeg stadig mene at det vil være lettere for eksempelvis frokostleverandøren at gøre nøjagtigt det samme på Facebook hvor en langt større andel af hans kunder allerede har en profil - men det er jo lidt et religionsspørgsmål :)

Hvorfor ikke bare drive markedet selv - og liste brugerne over på Twitter, der er meget mere egnet til formålet end Facebook? Hvis det rygtes, at de gode tilbud kommer rullende den vej, skal der nok komme folk på.

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

microbruger:
nu har jeg kigget på din twitter profil og har svært ved at finde de tweets du sender ud som markedsføring, kan man søge og finde dem på den måde eller hvordan finder jeg dem smartest ?

Du kan jo altid bruge Twitter Search: http://search.twitter.com/search?q=+seo-lex

Og skal du længere tilbage i tid, er det bare med at bladre løs. F.eks. til den 22. juli, hvor jeg lavede en lille "konkurrence" om en gratis SEO-LEX.

Du kan også følge http://twitter.com/seolex og du kan tjekke http://twitter.com/bdstore, der trods sine kun 18 followers konverterer. Det skyldes nok, at twittene sendes ud på Facebook også ;-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Starbuck har en million followers og da de forleden gav gratis kage hvis du købte kaffe, stod folk i kø for at komme ind. Som Thomas rigtigt siger, så har vi bare i Danmark ikke fattet hvor vildt et medie det er. Og som Thomas også siger, så er det bare et spørgsmål om at lokke brugerne til at bruge mediet. Det koster jo ikke noget og konverteringen er super! Jeg har selv solgt for mere end 100.000 kr. E-pusher og konferencebilletter og det er da ok.

Dbh Martin

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Starbuck har en million followers og da de forleden gav gratis kage hvis du købte kaffe, stod folk i kø for at komme ind. Som Thomas rigtigt siger, så har vi bare i Danmark ikke fattet hvor vildt et medie det er. Og som Thomas også siger, så er det bare et spørgsmål om at lokke brugerne til at bruge mediet. Det koster jo ikke noget og konverteringen er super! Jeg har selv solgt for mere end 100.000 kr. E-pusher og konferencebilletter og det er da ok.

Dbh Martin

Vi er rørende enige, Martin. Og det får mig til at tænke på en lille episode for mange år siden, hvor jeg var ansat som salgschef i en stor virksomhed. En dag havde vi besøg af af en direktør fra en af de amerikanske ejere, og han spurgte mig: "Well Rosenstand - how is business right now?". Jeg svarede ham i overensstemmelse med sandheden: "A little slow these days. Not too much going on actually".

Han stirrede på mig, som om jeg var faldet ned fra månen - og så svarede han: "Damn! Then MAKE it happen!".

Det er jo hamrende banalt - men 100 % sandt, ikke? Hvis Twitter ikke er slået an i din målgruppe, så få den til at gøre det. Lok, list, tru eller hvad ved jeg. Mulighederne er helt vilde, hvis det gøres rigtigt, og det er en yderst skidt strategi at sætte sig ned og vente på, at andre får det til at ske.

 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 205
Fra  Webjuice.dk Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

Jeg har arbejdet en del med twitter og kan kun sige det er som at sælge slik til børn - jeg har i øjeblikket ca. 50K followers fordelt på forskellige kategorier, hvor ca. 15K af dem er i SEO branchen.(alle engelsksproget)

forestil jer jeg som eks. vælger af finde followers indenfor kattebranchen, med lidt erfaring vil det tage mig et par uger af få ca. 10.000 followers som alle som minimum har en lille interesse for katte - herefter er det bare med at klø på tilbud på tilbud på tilbud.

raise and repeat

 

 

Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et sidespring til anvendelse af twitter. Smile

Hvordan kan det være at jeg ikke kan se mine kommentarer (tweets) på de twitter profiler der følger mig ?

er det kun profilen selv der kan se dem ?

Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

ja kan se, at man ikke selv kan se den besked man sender på de profiler der følger en... er det rigtigt set ? :-)

Lige et spørgsmål til :

Hvis man følger en og sender en reply på hans/hendes tweet, så får han/hun ikke beskeden op på sin profil, såfremt han/hun ikke følger en selv..er det rigtigt forstået ?

er det ikke lidt usmart hvis det er rigtigt..så er de replies jo ikke noget værd når modtageren ikke kan se dem....

Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen erfarne Twitter brugere der lige kan hjælpe mig med de spørgsmål ?

Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

come on, en eller anden må da kunne svare på mine sidste spørgsmål, vil bare være oplyst inden jeg kaster mig ud i twitteriet for alvor :-)

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)