Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk Aps men lager og kontor i Flensborg- muligt?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Flensborg
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Sad i går og kiggede på alle ældre indlæg omkring opstart i Tyskland, og fandt mange gode svar fra bla. Sydbolig, Fashion-seller, Scandieuro og jomagens.

Jeg vil gerne starte en webshop med salg af tøj til det europæiske marked (hovedsageligt Italien, Spanien, Holland, Tyskland, England og Skandinavien) (b2c) på en webshop - vi producerer ikke, men skal udelukkende sende fra vores lager.

Da jeg er på SU, har jeg fundet ud af, at det er bedst for mig at starte et Aps, da jeg derved kan lade et evt overskud stå i virksomheden og først trække det ud, når jeg engang er færdig med at studere for at undgå at betale SU´en tilbage. Nedenfor har jeg listet en del af de spørgsmål, jeg har, og måske kan du hjælpe med at besvare et enkelt eller to. Eller måske tænker du, hvorfor jeg dog ikke har overvejet en helt anden løsningJ Det skal nævnes, at jeg selv bor i Flensborg og ingen problemer har med det tyske sprog.

  1. Kan man have lager og kontor i Tyskland uden at etablere et tysk selskab? Eller er det en fordel trods de mange regler for tyske virksomheder, som jeg har læst om herinde, at etablere et tysk selskab? ´
  2. Kan det gøres smartere ved at etablere et søsterselskab i Tyskland?  Det, der er kringlet for mig, er, at jeg er på SU, og ikke har lyst til at betale det hele tilbage, hvis jeg vælger en ”forkert” løsning.
  3. Hvis man ikke behøver at etablere et tysk datterselskab, skal man vel sælge med dansk 25% moms frem for med den tyske 19% til ens kunder?

Sikke en masse, men håber, at nogle kan hjælpe videre med et enkelt eller to af spørgsmåleneJ

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest hvad skulle ideen være med et dansk ApS fremfor et tysk selskab?Det vil kun skabe flere problemer end løsninger for dig.

Først og fremmest vil du med et dansk ApS, men hvor aktiviteten ligger i tyskland alligevel blive skattepligtig af den af aktiviteten der kan henføres til Tyskland. Du skal stadigvæk registreres hos de tyske myndigheder, hvis du lægger et lager i Tyskland.

Hvorfor ikke lave et tysk GMBH eller alternativt et UG.

Henrik

Fra Flensborg
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, tak for dit hurtige svar. Jeg er ikke inde i reglerne omkring gmbh eller ug mht at jeg modtager SU, og om det ligesom ved et aps vil være muligt at lade et evt overskud stå i virksomheden indtil jeg er færdig med at studere.. Men umiddelbart skulle man også synes, at det måtte være bedst udelukkende at starte et tysk firma op.?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til SU gør det ingen forskel om du "sparer" op i et ApS eller hvilket som helst anden selskabstype som du finder rundt om i verden.

Men ved at lave et dansk ApS gør du det mere kompliceret for dig selv, da du da skal rode med både tyske og danske myndigheder. Hvis du bor i Flensborg vil det være naturligt at lave et tysk selskab. Det vil være det mest simple.

Henrik

Fra Flensborg
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det må jo være mest logisk, hvis det forholder sig sådan med opsparing i Tyskland også.

Var ikke lige obs på UG-selskabsformen, men har fundet følgende link dertil: http://www.ug-ltd.de/unternehmergesellschaft/gruendung.html som jeg vil kigge på i løbet af dagen. Igen mange tak for dit hint mht UG.

-Lene

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er ved at lave et koncept hvor et par danske firmaer kan få alt lager, fotografering af varer mm håndteret hos os. Hvis det kunne have interesse så smid evt en PB (privat besked) og vi tager den derover...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lene

Jeg vil mene at du ligeså godt kan holde dig til det ApS du snakkede om fra starten. Du har blot lager og kontor i tyskland dette skal du ikke registreres for nogen steder i Tyskland. Den største fordel ved Tyskland i dit tilfælde er nok at de har et rigtig godt postvæsen(DHL) hvor du kan sende ud i hele europa til meget små priser i forhold til de danske fragt firmaer eller postDK.

Stift det danske ApS, du skal alligevel operere i hele europa så der er ikke den helt store ide i at åbne i tyskland, udover at du vil kunne sælge til Tysk moms 19% istedet for 25% i DK fx. Dette kan du dog kun til en hvis omsætning omkring 350.000 mener jeg, hvis du sælger fra tyskland til DK, herefter SKAL du som tysk firma momsregistreres i DK og dermed alligevel sælge med dansk moms (25%)

Jeg har tidligere haft firma i Tyskland, og det er nu egentligt ikke så besværligt igen som det kunne lyde, men jeg kan ikke se hvorfor du skulle oprette firmaet i tyskland når du opererer i alle de europæiske lande alligevel. Du vil have noget nemmere ved at få hjælpe til dit danske firma, end hvis du har et tysk. Hvis du alligevel vil have et tysk firma, laver du jo bare indskud fra det danske firma til det tyske og opretter det sådan. Så har du både et dansk firma og et tysk datterselskab, hvis du virkelig ønsker det.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim S:
Jeg vil mene at du ligeså godt kan holde dig til det ApS du snakkede om fra starten.

Vil du forklare mig, hvordan en bosiddende i Flensborg og med lager+ plus kontor  kan undgå at få statueret fast driftsted i Tyskland???

Kan du forklare mig, hvordan et varer kan leveres til Tyskland uden at der som minimum er et tysk momsnummer?

Henrik

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg antager at hun bor i DK, og ikke Tyskland? Det er korrekt at hvis hun ønsker at hun skal have hendes daglige gang på det kontor i Tyskland og hvis dette er hvor alt driften foregår så skal hun formentligt registreres hos det lokale handelsregister.

Der er da ingen problemer i at hun sælger varer til tyskland fra danmark med dansk SE/CVR??

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim S:
Jeg antager at hun bor i DK, og ikke Tyskland?

Udgangpunktet i hendes indlæg var at hun selv boede i Flensborg.

 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)