Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelsesfrist

Side 5 ud af 8 (74 indlæg)
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Heysa igen,

Ja, det var en flot opbakning. Uanset om det var en skulderklap eller ej, så virkede det lidt.. :)
Men jeg har desværre ikke modtaget noget bekræftigelse på at jeg ikke skylder dem noget. Jeg har modtaget en henvendelse på det brev jeg sendte hvor jeg på Martin T''s opfordring truede med advokat og bad dem sende al koorrespondance dertil. Det er dog ikke sket eftersom jeg har lige har modtaget 3. rykkerbrev hvor de truer med inkasso. Det ser dog ud som om brevet er udskrevet pr. automatik eller lign.
Jeg har ikke tænkt mig at betale noget som helst så nu må vi se hvordan sagen ender. Jeg skal nok sørge for at holde jer opdateret på debatten hvordan det går fremover! :)
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Grunk
 
Jeg er ret sikker på at du ikke høre fra dem igen, og hvis du gør  vil det sikkert vise sig at blive nogle meget "dyre" penge at inddrive   Hvis de ikke lade høre fra sig, har de sikkert indset reklameværdien i at over 1000 iværksættere og mindst 10,000 uregistrerede besøgende, sikkert ikke sympatisere med firmaer der kanøfler små iværksættere.
 
Bare hold ud ,jeg smider gerne de første par hundrede i kassen til lidt billig "amino" advokatbistand.
 
Mvh. Ole
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
hehe, ja, man kan håbe på at de set at det nok ikke kan lade sig gøre.. =)

Tak for det, men lad os håbe vi ikke får brug for dem. Jeg synes det er spild af god arbejdstid at skulle bruge tid på sådan noget..
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Key2More bruger salgsmetoder som enhver anden annoncehaj der vil malke dig for alt hvad du har lyst til at give dem.
 
 
Desuden er K2M de samme personer der står bag HRI og Dansk ReklameGuide der begge er deciderede annoncehajer (http://www.webtillid.dk/Forum/Indhold.asp?Metode=VisDetaljer&ID=136)
 
Du finder mange gode standardafslag på http://www.annoncehajer.dk/afslag.htm
 
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Grunk..

Jeg er iværksætter lige som dig. Har være i gang i 3 år efterhånden. Jeg siger normal nej til alt reklame over telefonen, men i en dårlig periode med stress og lidt af hvert tog de mig på den forkerte fod. Jeg er lige som dig blevet kontaktet af K2M. Jeg hænger pt. på en regning på 19370,- kr. Jeg agter ikke at betale. Jeg har kontaktet en advokat og han råder mig til ikke at betale. Jeg har kontaktet RKI og de fortæller mig at de ikke K2M ikke kan smide mig derind. Endviderekan K2M ikke når du har gjort indsigelse i denne regning ligge ekstra gebyr og den slags på, da korrespondancen er sat i gang ved indsigelse. Jeg vil sige at jeg er meget optimistisk ved at komme uden om denne enorme regning. Jeg har været i kontakt med dem. jeg har tændt af fuldstændig. jeg ved at selvom du ikke tæller som en forbruger mere er der stadig nogle regler der gælder. Jeg skrev under på aftalen dum som jeg var. Jeg opsagde IKKE aftalen, da jeg fik at vide at jeg ville blive kontaktet igen med henblik på evt. fornyelse af aftalen. Det var bare ikke det der stod i kontrakten som jeg ikke helt nærlæste i farten - igen dum som jeg var. Men jeg har stadig en god tro på at jeg kan komme uden om aftalen, da der er mange fejl i kontrakten. Der er nemlig ikke oplyst en fortrydelsesret samt jeg ikke tror du har fået et bilag med din annonce. Men jeg fik altså 8 ugers gratis prøvetid....:-) 

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er også blevet kontaktet af K2M, og gør som ved alle andre reklame kontrakter. Jeg beder om at få indskrevet en paragraf hvor i der står at kontrakten skal genforhandles efter prøvetiden. Der med kan sådanne grimme regninger undgås, da de reklame firmaer der ikke vil have indføjet en sådanne paragraf sikkert kun er uden på at snyde dig. Jeg kan fortælle at K2M ikke ville have denne paragraf ind i kontrakten. Så jeg fortalte dem at der så ikke kunne indgås nogle kontrakt mellem mig og K2M.
Mit råd til alle er altid at få denne paragraf ind i alle kontrakter.
Hvis der er en jurist der kunne skrive en sådanne standard paragraf, som også er juridisk bindende tror jeg at alle amino''er vil bruge den. Min paragraf har kun været brugt til skræmme "snyde" firmaer væk.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Grunk,

Det er jo en "kedlig" situation, du er havnet i.
 
Jeg ville slå koldt vand i blodet, hvis jeg var dig!
 
HUSK fremover: Send altid opsigelser o.lign. i god tid, og fremsend med såvel almindelig post som med anbefalet brev/telefax samt evt. email.
 
Hvis det er vigtigt nok at komme ud af en aftale, er det vigtigt nok at sende en opsigelse i god tid og med mere end et brev (sandsynligheden for at 2 breve ikke når frem er jo ikke ret stor). For nu at sige det lidt firkantet.
 
Det afgørende er jo, om din opsigelse er "kommet frem" til selskabet eller ej inden d. 14. august. Det er dit problem, hvis opsigelsen ikke er det.
 
Det sker "tilfældigvist" ofte, at der netop "er"/"forekommer eller påstås at være forsinkelser med posten, når det drejer sig op opsigelser, rykkerbreve mv..
 
Så vidt jeg husker, afleverer Post Danmark (som jeg går ud fra, at du har sendt opsigelsen med) ca. 97 % af alle breve, dagen efter.
 
Du afsendte din opsigelse torsdag d. 11. august 2005. Dvs. den "burde" være kommet frem fredag d. 12. august - forudsat, at du postede brevet inden postkassen blev tømt.
 
Ellers kom brevet først frem lørdag d. 13. august eller mandag d. 15. august, og da lør- og søndage normalet ikke anses for at være "forretningsdage", anses din opsigelse normalt for at være kommet for sent frem, hvis den ikke er ankommet senest fredag d. 12. august.
 
Du kan forhøre dig hos Post DK om der har været uregelmæssigheder i postgangen i det relevante området i dagene omkring d. 11. og 12. august? Forklar situationen som den er - Post DK plejer at være meget behjælpelig i disse typer af sager.
 
Du kan jo ikke dokumentere, hvornår din opsigelse er kommet frem til virksomheden, og virksomheden har - sådan som du beskriver det- ikke dokumenteret, hvornår de har modtaget din opsigelse (ofte stemler virksomheder af samme årsag indgående post).
 
HUSK fremover: Send altid opsigelser i god tid, og fremsend med såvel almindelig post som med anbefalet brev/telefax samt evt. email.
 
Hvis virksomheden rent faktisk "lusker" med den sene modtagelse af din opsigelse og gør det som "fast" praksis overfor sine kunder, kan det i øvrigt være i strid med god markedsføringsskik, og "det, der er værre".
 
Mvh
 
Karsten
 
Tilmeldt 2. Dec 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil godt bidrage til dette emne, da jeg også er kommet i kløerne på K2M, de vil heller ikke godtage min opsigelse, og jeg hænger nu på en regning på ca. 14.000 kr.
Min historie er dog lidt anderledes da jeg har sendt min opsigelse via mail. Jeg sender en mail, ved at besvare den mail hvori jeg har modtaget kontrakterne, jeg får ingen besked fra nogen server om at der skulle være noget galt nogen steder eller at mailen ikke er kommet frem og er derfor sikker på at mailen er landet på K2M`s server.  Jeg opsiger aftalen efter 2 uger da jeg ikke mærker nogen effekt af banner reklamerne, jeg hører herefter intet fra K2M. Da de 8 ugers "gratis" bannerreklame er udløbet tager jeg kontakt til K2M og får at vide at de ikke har modtaget min opsigelse, jeg spørger til om der har været problemer med deres server den 12/10 hvilket de bekræfter at det har der ikke været, jeg spørger viderer indtil om der ellers har været noget med deres computere der skulle gøre at de ikke kunne modtage mails den pågældende dag hvilket de også bekræfter at der ikke har været. Jeg sender selvfølgelig mailen igen fra min sent post mappe, og der er da heller ingen problemer denne gang med at modtage min mail. Kort efter samme dag mdtager jeg så en mail hvori K2M oplyser at de aldrig har modtaget min første opsigelse.  Herefter går det op for mig at K2M har en brist i deres forretnings moral. Jeg kontakter dem pr. telefon og der følger en ret heftig samtale sted, hvor jeg giver udtryk for min vrede, og specielt da jeg bliver beskyldt for at have lavet en falsk mail ved at ændre på datoen i min computer.
Jeg syntes dog at det er dybt urtfærdigt at jeg skal bøde for at K2M ikke har styr på deres mail`s når det drejer sig om opsigelser, for der har ike været noget når det har været andre emner der har været på tale, og derfor vil jeg gå meget langt for ikke at komme til at betale. Endvidere syntes jeg at jeg har en god sag, da jeg kan dokumenterer at jeg har den pågældende mail til at ligge i min sent post mappe, og her findes kun mails som ér sendt.  Jeg vil derfor gerne være med til at evt. tage fat i en advokat, eller dagspressen, for at få stoppet K2M i denne form for markedsføring/bondefangeri, således andre iværksættere ikke havner  i den samme situation, hvilket nmt kunne ske da jeg kan se at K2M netop markedsfører det omtalt produkt på amino`s forside.
 
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen allesammen,

I dag er jeg blevet ringet op af en person fra K2M som spurgte til mine udeståender hos dem. Jeg svarede at jeg stadig holder fast i min forklaring og hvorefter jeg blev spurgt om jeg ville have at sagen skulle gå videre til deres advokat. Dette svarede jeg kækt ja til. Derefter blev jeg spurgt om jeg havde en advokat hvorefter jeg svarede at det burde personen vide eftersom det var vedkommende der svarede på mit brev hvor jeg skrev at al korrespondance skulle sendes til dem. Men jeg oplyste om at det stod i mine breve, som jeg i øvrigt ikke havde fået svar på allesammen. Derefter sagde hun at deres advokat ville tage sagen videre og samtale sluttede.
Hvad gør jeg nu? Jeg skrev jo en tilfældig advokat på mit brev i håb om at det ville skræmme dem væk, og nu er jeg lidt bekymret for at de skal tage kontakt til den advokat.. [:0]
Hvad gør jeg nu? Skal jeg trække på en kontakt til en fra familien som skulle være en god advokat eller skal afvente deres respons igen eller?
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/6/2005 10:23:07 PM Forfatter: Grunk

Hej igen allesammen,

I dag er jeg blevet ringet op af en person fra K2M som spurgte til mine udeståender hos dem. Jeg svarede at jeg stadig holder fast i min forklaring og hvorefter jeg blev spurgt om jeg ville have at sagen skulle gå videre til deres advokat. Dette svarede jeg kækt ja til. Derefter blev jeg spurgt om jeg havde en advokat hvorefter jeg svarede at det burde personen vide eftersom det var vedkommende der svarede på mit brev hvor jeg skrev at al korrespondance skulle sendes til dem. Men jeg oplyste om at det stod i mine breve, som jeg i øvrigt ikke havde fået svar på allesammen. Derefter sagde hun at deres advokat ville tage sagen videre og samtale sluttede. Hvad gør jeg nu? Jeg skrev jo en tilfældig advokat på mit brev i håb om at det ville skræmme dem væk, og nu er jeg lidt bekymret for at de skal tage kontakt til den advokat.. [:0]
Hvad gør jeg nu? Skal jeg trække på en kontakt til en fra familien som skulle være en god advokat eller skal afvente deres respons igen eller?

Jeg sagde også at de skulle skrive til min advokat, og det gjorde de faktisk. Min advokat svarede at hendes klient ikke havde i sinde at betale, da vi følte os vildledte bla bla (indsæt advokatsprog), og så har vi ikke hørt fra k2m mere..                

www.onapp.com

Side 5 ud af 8 (74 indlæg)