Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrol af sælgernetværk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har vi i en anden tråd efterhånden tæsket vores følelser til MLM godt igennem, på godt og skidt.

Jeg har et helt konkret spørgsmål jeg godt kunne tænke mig at finde svaret på for at blive lidt klogere på alt det hersens MLM.


- Findes der nogle virksomheder der gør brug af MLM, som reelt har indbygget en bremsemekanisme i deres bonusordninger, når antallet af sælgere i et område bliver for stort i forhold til efterspørgslen på det produkt de sælger? I tilfælde af "ja" hvilke er de og hvordan gør de?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant vinkel Oscar, det er nemlig også min barriere for at lave sådan et koncept.
MLM er jo i bund og grund hammer genialt hvis man kunne fjerne de grådige sælgere der kun tænker på sig selv og ikke på kunden, firmaet som helhed m.m.
Hvis man kunne lave et MLM koncept med gode varer og hvor man fjernede de uetiske aspekter, uden at ødelægge drivet og dynamikken, så ville man virkelig have et killer koncept!

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
En lynhurtig tanke kunne være at firmaet reelt kontrollerede mulige åbninger i salgsnetværket og f.eks afhængig af efterspørgslen tillod sælgere at skaffe f.eks 100 nye sælgere i et geografisk afgrænset område. Der efter er det først til mølle. F.eks ved at åbne puljer som man så forsøgte at fylde op og når puljen af nye sælgere er nået modtager man en del af den samlede puljebonus.

Problemet med dette er at man så ikke længere kan lave bonusordningen basseret på at man skaffer sælgere. Dvs. det er vel egentlig også en fordel i forhold til lovgivningen.

Når incitamentet for at skaffe sælgere ændres til kun at være en gang imellem i stedet for altid, er det så bare vigtig at have nogle andre former for bonusordninger, f.eks ved salg af 5000 produkter eller lignende.

Spørgsmålet er så bare om vi egentlig ikke er tilbage til et ganske normalt forhandlernetværk og MLM-delen så reelt mest handler om at skaffe nye sælgere i korte perioder?

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
I de sidste 3 år har jeg været med til at skabe et nyt slags MLM koncept til vores virksomhed.

Vi kommer selv til at godkende hver eneste "ansættelse". Det bliver udfra antal sælgere i området og omsætning tilsammen i området.

Ellers vil jeg lige tilføje, at vores koncept er lavet til at skabe indtægter til vores sælgere. Idéen er så for os, at tjene "lidt af meget" i fremtiden.

Jeg har desværre ikke set noget andet koncept end vores, der først og fremmest fokuserer på sælgerens indtjening. Det er jo sælgerne der laver arbejdet

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar,

Først vil jeg komplimentere din Gensmann website, den er for fed; en fryd for øjet.
 
Men...når det så er sagt, må jeg blande mig - i hvad jeg kan se er en "gammel" debat her på Amino.dk, det evindelige svar på hvad Network Marketing er - om det er hat og blå briller - er vejen frem.
 
Først og fremmest er der ingen grund til at bruge energi på at diskutere hvorvidt NM er et godt koncept for virksomheder at benytte, ej eller om det er lovligt. Come on, you folks - nogen gange sidder jeg hovedrystende og læser indlæg fra folk udenfor branchen er bare ikke har forstået en meter - og så endnu være de MLM-wannabees og amatører der så svarer på disse indlæg.
 
Du beskriver i dit indlæg hvorvidt der er sat eller kan sættes grænser for antallet af "sælgere" i et område.
 
I den forbindelse må jeg pointere forskelle i Network Marketing i praksis... Det du savner et svar på er langt mere i relation til Network SALES og ikke Network MARKETING; eks. vil et støvsugerfirma være langt mere SALES end MARKETING, hvis de har koblet en Network del på, forklaring:
 
Det er muligt at støvsuger-selskabet benyttet flerledet afregning - men grundet at en støvsuger ikke er en forbrugsvarer som løber tør eller ikke virker efter en måned er hver enkelt sælger være nødt til at hente indtægt fra sælge nye støvsugere hver eneste måned - dermed vil der automatisk være en latent begrænsning i antallet af sælge i en by, men jeg mener nu slet ikke et sådan firma nogensinde vil nå en grænse; det regulere sig selv.
 
For at komme ind på defitionen af Network MARKETING, må jeg tage ordet "sælgere" ud af ligningen, og istedet sætte DISTRIBUTØR kasketten på den person, som er engageret i et givent selskab.
 
Jeg lever idag af gentagen passiv indkomst, som kommer fra et netværk af distributører som hver eneste måned, måned efter måned, forbruger vore produkter. X antal af disse distributører bygger aktivt større netværk, x antal bygger ikke som sådan netværk, men deler en begrænset mængde produkter med egen husstand og familie - og nu da en "tilfældig forbipasserende". En stor gruppe derimellem har mindre eller større netværk af en masse mennesker, som hver eneste måned forbruger produkter, som de sandsynligvis aldrig ELLER kun periodisk slipper. Afkastet fra det netværk, som de bygger ENGANG (modsat støvsugermanden) dækker alt fra eget forbrug, ekstra lommepenge, godt løn-supplement til levevej, GOD levevej til fuldstændig økonomisk uafhængighed.
 
Det jeg beskriver er definitionen på den måde vi driver forretning i mit selskab - vi kalder det ACCESS Marketing; vi finder nye måder at nå slutbrugeren på. Vi har et koncept, som gør at det personlige forbrug en husstand som mininum har, svarer til vores minimumskrav som distributør, derfor har vi store kundegrupper, som er registreret distributører, uden at være "sælgere" (som det jo yndes at blive kaldt), netop derfor har vi ikke brug for en afgrænsning i antallet af registreret distributører - lokalt eller nationalt.
 
Uden iøvrigt at fremhæve eller skubbe andre selskaber bort fra mine betragtninger, så bør man altid kigge på et selskabs marketingplan (bonusplan); deri ligger svaret på om man skal rende rundt og sælge eller man kan skabe en RIGTIGT pr. definition Network MARKETING forretning.
 
 
Lasse Burholt
www.lasseburholt.com/origins - Storytelling og branding når det er allerbedst
 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

>>> - Findes der nogle virksomheder der gør brug af MLM, som reelt har indbygget en bremsemekanisme i deres bonusordninger, når antallet af sælgere i et område bliver for stort i forhold til efterspørgslen på det produkt de sælger? I tilfælde af "ja" hvilke er de og hvordan gør de? <<<

 
Øhh, - det vil jeg påstå ALDRIG sker - markedet er i dag lige så meget nationalt og internationalt som det er lokalt og regionalt.
 
Jeg har i dag kunder over hele Danmark - og kunne i princippet sagtens have kunder i udlandet også.
 
Et NM-firma kan da på INGEN måde holde styr på, hvor deres repræsentanter opholder sig og/eller driver deres forretning.
 
Som AmWay-distributør eller ACN-repræsentant kan og må man formidle kunder over hele verdenen samt sponsorere nye distributører og repræsentanter over hele verdenen - eneste krav er selvfølgelig at NM-firmaet er til stede i landet.
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

>>> Hvis man kunne lave et MLM koncept med gode varer og hvor man fjernede de uetiske aspekter, uden at ødelægge drivet og dynamikken, så ville man virkelig have et killer koncept! <<<

 
Dette mener jeg helt klart, at ACN opfylder til fulde m.h.t. gode varer samt killer-koncept...!?
 
Hvad menes der med ''de uetiske aspekter''...!?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke rigtig der findes sådanne regler og mekanismer i virksomhederne selv.

Forretning, NM eller mere traditionel, går faktisk ud på at ekspandere og ekspandere indtil et marked er mættet.
 
Hvis det er en stopklods for at gå i gang med forretning, har man ikke rigtig forstået noget som helst om forretning. Hvis du fik en guldmine forærende og viste guldet var der og ikke gravede det op med begrundelsen, at du på et tidspunkt ville have tømt minen, er du idiot.
 
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)