Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Basta på TV2 Fair når de sender: Benzinsparere dumper stort

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke set udsendelsen, men hvis de har gjort som du beskriver, så er testet intet værd.

 

Jeg tror dog ikke at de har tømt tanken og bilen total, for det er næsten umuligt uden at afmontere tanken, da biler ikke er forsynet med en bundprop i tanken.  Suger man det op med en slange er det også svært at få alt med.

Eneste 100% nøjagtige er som du beskriver at forsyne bilen med en mindre tank.

Det de forhåbentlig har gjort er at kører indtil bilen løber tør og derefter hælde 5 liter brændstof på. Det er nemlig den næst bedste metode, selvom den ikke er 100%.

Mange nyere biler (både benzin og diesel) er faktisk elektronisk indrettet, så de går i stå, når tanken er næsten tom. Det skyldes at man fra fabrikkens side vil undgå luft mv. i systemet.

 

Btw. Christian. Det er total oldschool når du skriver om karburator og svømmerhus mv.  Man har stort set ikke kunne købe en bil med karburator siden 1990, da biler siden da er forsynet med elektronisk indsprøjtning som erstatter karburator, svømmerhus mv.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

TV2 er skide ligeglade med sandheden, der skal seere til og resten er ligegyldigt.

Dbh Martin

Klart! De lever jo af reklamerne - jo flere seere jo højere priser på reklamerne. Så bliver det jo sådan noget Extrablads-journalistik (Undtagen Morten Spiegelhauer. Han er klart et plus i regnestykket  Yes)

Miriam

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Er det ikke ret lige meget?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Er det ikke ret lige meget?

Hvis spørgsmålet går på min første tråd, så klart nej - det er ikke lige meget.

Hvis folk bliver forført til at tro, at man ikke opnår de besparelser; man er stillet i udsigt, så kan det være afgørende for, hvordan hver enkelt borger handler:

Basta versionen: Jeg kører videre i min gamle slæde, for jeg sparer alligevel ikke noget.

Den anden version, hvis den er mere korrekt: Jeg skrotter min gamle, forurenene, benzinslugende bil fordi jeg kan se, at jeg sparer en masse penge.

Skrothandleren bliver glad, Køberen bliver glad, Bilsælgeren bliver glad, Familien bliver glad, Banken bliver glad (selv om de ikke burde deltage i festen) og samfundet begynder at komme på fode igen.

Så.... nej, det er ikke lige meget.

Venlig hilsen,

Christian

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ligemeget?? hvis jeg solgte biler så ville jeg have protesteret!! gad vide hvordan tv ville være hvis publikum slet ikke gad stille krav til det de blev præsenteret! må sige at de godt kunne have -særligt som journalister- været lidt mere grundige i deres arbejde. for den test var ikke andet end sløseri for fyldets skyld. for ohh hvor mange elsker at høre at de bliver snydt hehe og dermed ikke sagt at fabrikanternes test ikke er virkeligheds fjerne :-)

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 202
Fra  Monbo Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg en sjælden gang har tjekket min bils forbrug gør jeg det omvendte: fylder bilen op og noterer km - antallet.

Når jeg så fylder på igen så aflæser jeg antal liter og antal km.

Så har jeg antal km/liter.

Såre simpelt - det kunne TV2 også have gjort - men det er selvfølgelig mere "underholdende" at se nogle biler løbe tør for benzin....Huh?

Jeg synes Christian har ret i at det er uretmæssig omtale af bilerne.

Vh. Bo

Besøg webshop med unikke håndlavede smykker på Monbo.dk

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor gøre det så besværligt. Ved fuld tank, nulstiller man triptælleren, og kører til tanken er næsten tom. Herefter ind på den nærmeste tankstation, og fylder tanken helt op igen. Se hvor mange liter man tanker og sammenhold det med antallet af kilometer kørt på triptælleren. Feks. 800km / 40 liter = 20km/literen. Jo flere kilometer man kører i sådan en test, jo mere nøjagtigt vil det vel blive. 

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo Kalvslund:

Når jeg en sjælden gang har tjekket min bils forbrug gør jeg det omvendte: fylder bilen op og noterer km - antallet.

Når jeg så fylder på igen så aflæser jeg antal liter og antal km.

Så har jeg antal km/liter.

Såre simpelt - det kunne TV2 også have gjort - men det er selvfølgelig mere "underholdende" at se nogle biler løbe tør for benzin....Huh?

Jeg synes Christian har ret i at det er uretmæssig omtale af bilerne.

Vh. Bo

 

 

Arrh, du kom mig i forkøbet Big Smile

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det havde da været nemmere at de fyldte bilen helt op, kørte 100km.

Fyldte bilen op igen, og noterede hvor meget den havde brugt for at kører de 100km.

Så havde de fået en rimeligt præcis måling af hvor mange liter der skal til for at kører 100km, og derved også hvor langt den faktisk kører pr. liter bensin.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig i, at underholdningsværdien ikke er så høj ved at gøre tingene rigtigt.

OK jeg må erkende, at den med svømmerhuset er passé.

Men tilbage kan der, efter min bedste overbevisning stadig ligge en liter benzin og skvulpe rundt i tanken når motoren stopper.

Benzintanke er jo ikke udviklet til at kunne præsentere valide data til Basta. Tænk, hvilken forskel det gør når bunden af en tank ikke er en tragt, men en flad "madkasse" og hvor "den bedste bil" har vundet alene fordi deres studs til benzinslangen måske er placeret mere midt under midten af tanken end konkurrenterne, der måske har studsen placeret i et hjørne.

Hvis bilen kører lidt opefter eller lidt nedefter eller hælder lidt til højre eller venstre når hhv. tanken er kørt tom inden de 5 liter er hældt på og sammenlignes med hvordan hældningen er i det øjeblik tanken køres tom, så kan jeg sagtens forestille mig, at der kan være en liter til forskel.

Mvh,

Christian

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)