Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Basta på TV2 Fair når de sender: Benzinsparere dumper stort

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved er den måde de måler på vedtaget et sted for at gøre det let for forbrugere at sammenligne bilerne. Så at de bare sætter dem ind i et tilfældigt scenarie kan man jo som sådan ikke bruge til noget, da det med størst sikkerhed ikke vil stemme overens med de laboratorietests der er blevet taget af producenten.

Men som sagt, TV2 er en underholdningskanal - de får seere ved at give den lidt ekstra end hvad der er sandt, og det er jo én ting man må have med i tankerne når man sætter sig foran kassen ;)

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Er Basta ik generelt gode til at lave deres egne fakta og diffinere deres egen sandhed?

Synes tit at deres sager og dokumentation er lavet på et meget tyndt grundlag... Nogle gange er det som om, at det der var intentionen ik var muligt at bevise eller faktisk var reelt nok, og derfor skulle man bare få en historie ud af det, da man havde brugt en masse ressourcer på at nå frem til dette...

Det samme gælder Kontant på DR1, dog er de væsentlig bedre til at have sager med bare en smule kød på...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Inden du maler fanden på væggen, som sikkert er forsent nu.

Jeg så udseendelsen, og der var også en med fra FDM, samt udtalser fra de forskellige importører, så de har jo haft det hele med.

Og kikker man netop på bil reklamerne, så er det jo det de påstår, Op til 22 l/km.....Og læser man i brochuren fra fx Suzuki Splash så skulle den kunne klare 20 km/l blandet kørsel.....Og vi ved jo alle at det er utopi, hvis man bare har haft bil i et par år....

Og vil man køre motorvej, økonomisk, så skal man have en stor motor, da den ikke arbejder så hårdt.

Og desuden, så lade FDM manden også meget vægt på at det eneste de tal kunne bruges til var at samligne bilernes økonomi. Da de jo alt andet lige så ville være de mere økonomiske......Men at man ikke kunne regne med at man kunne køre det på literen.

Ligeså så var der en flygtig snak om EU normen, som de skal opgive det efter....

Men som så mange indslag så ser man kun det man vil, jeg er selv absolut ikke fan af basta.......men ret må være ret.

/Kenneth

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt Kenneth, da oplyste data er kun til sammenligning mellem bilerne.

Og testen de viste i fakta var vist heller ikke så videnskabelig, så de eftersøgte det resultat de fik.

 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

På lige netop benzinforbruget er der mange faktorer der spiller ind. Problemet er egentligt paradoksalt nok, at den EUnorm der er fastsat giver et retvisende billede, men at modtagerne ikke forstår hvorledes tallene skal bruges.

Vi tager det nemlig for bogstaveligt!

Når en bil angives til at køre 20 km/l så er det baseret på den mængde energi der skal til for at drive bilen fremad sammenholdt med den energi der ligger i en liter brændstof, - sådan lidt kort fortalt. 

Vi, forbrugere (og måske bilsælgerne), tror så at vi kan bruge tallet til at regne ud hvad vores kørselsforbrug koster os. Kører vi 100 km. forventer vi altså at en bil der kører 20 km/l forbruger 5 liter. Det er ingenlunde tilfældet, hvilket de fleste bilejere kan bekræfte. Alene temperaturen på benzinen og den luft der skal medgå til forbrændingen kan give afvigelser i negativ retning, Man skal heller ikke glemme at personen bag rattet er en faktor hvad benzinforbruget angår, ligesom der også er lokale forskelle i hvordan trafikken afvikles. Vejarbejderne på de Københavnske indfaldsveje har f.eks kostet billisterne millioner af kroner i øgede benzinudgifter. 

Så istedet burde man droppe km. angivelsen, og erstatte det med noget andet.  

Jeg er så iøvrigt meget uenig i det synspunkt at det vil gavne miljøet at skifte til nye biler. Der er ikke sket noget epokegørende på det område siden den elektroniske indsprøjtning, og det vil sige at bilerne bygges på en teknolgi der er mindst 30 år gammel. Istedet for skrotningspræmier m.v. burde man give et tilskud til motorjustering og opdatering på et værksted, samt et kørerkursus til bilførerne. Det vil give arbejde lokalt i små virksomheder som er langt mere omstillingsparate end de konjunktur følsomme mastodonter af bilfabrikker, langt mindre spild af resourser generelt, og økonomisk råderum til istedet at satse på mere fornuftige løsninger, herunder afskaffelsen af pendleri til non-fysiske virksomheder som er det største miljøsvineri. Der er ikke noget din eller min hjemmecomputer ikke kan (komme til at kunne) som den computer du benytter på din arbejdsplads kan. 

/Michael 

Fra Ballerup
Tilmeldt 11. Jan 09
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er journalister jo ikke de bedste til at være 100 % objektive - selv om de burde. Det bliver rigtigt slemt når der går videnskab i den.

Det er derfor vi den ene uge ikke kan drikke kaffe nok for at leve længere og den næste uge er man så nød til at begrænse sig til max 1 kop om dagen.

Det må vel være et spørgsmål om at den gode gamle disciplin fakta check ikke bliver passet så godt i dag.

Senest eksempel jeg hørte var:

I løbet af ugen hører jeg på P3 om en spansk mand, der har vundet en sag ved EF domsstolen. Han var blevet syg inden ferie start og fik ikke kompenseret de ferie dage hvor han så var syg. Det lavede EF-domstolen så om på. De var dog ikke færdige og synes åbenbart de ville lave ekstra arbejde. De udvider derfor dommen, så hvis man bliver mens man har ferie kan man blive kompensereret.

Dagen efter var det blevet til 5 høns på TV2 nyhederne, hvor Jes Dorph fortæller:

Gode nyheder for alle arbejdere. En spansk mand har fået medhold i EF-domstolen, da han mente han skulle kompensere han for at blive syg i ferien.

Ikke et særligt farlig eller stor fejl, men det irriterer, at man ikke på en nyhedsredaktion som TV2 News kan få styr på sit shit. Men de er jo ikke alene om det.

God weekend til alle

Mvh Nicolai

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville hellere se Torben Diggeldauer (Rune Klan, Tak for i aften) på sagen Big Smile

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christian, Så ikke udsendelsen - men jeg er som forhenværende branchemand (automekaniker -) helt enig i dine bemærkninger. Derfor skal vi jo heller ikke forfalde til at sluge det rådt det de kommer med - men selv bruge vor sunde fornuft !

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)