Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sort arbejde

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har en byggesag som er gået i hårdknude.

Det er en længere historie som jeg evt. kan vende tilbage til.

Min bygherre vil givet gerne indgå et kompromis ved at "spare momsen" som han siger, = udbetaling af sorte penge.

Dette har jeg afvist,

Personen er direktør i en kendt dansk bank og jeg har på ingen måde interesse i at fremkomme med et navn på vedkommende.

Jeg har bare interesset i at høre jeres holdning derude!

Mvh / Tømrermesteren

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Sort arbejde er noget pis! Den indkomst staten får via "hvidt" arbejde er jo hele grundstenen i vores velfærdssamfund. Det er derfor helt grundlæggende, at dette ikke bør finde sted, da det jo har enorme konsekvenser for vores land. 

 

Når det så er sagt, så synes jeg godt man kan tillade sig at være lidt large i visse tilfælde. Altså naboens dreng må gerne for min skyld få 50kr for at klippe hækken. Det er selvfølgelig ikke OK, men så lang tid det er nede i dette prisleje kan jeg godt acceptere det. Hermed ikke sagt, at man bør acceptere det, eller sige "alt med måde", men så alligevel..... Den er lidt svær ;P

 

Et aspekt man virkeligt kan diskutere er etikken omkring, hvorvidt man bør angive hinanden? Her ved jeg ikke helt hvad jeg hælder til. Bør man ringe til Skat, når man ser naboen får lavet en tilbygning "sort"? Det er en problematisk og meget etisk diskussion og personligt tror jeg ikke, at jeg ville anmelde min nabo... Hvad ville I gøre?

 

Et sidste faktum er, at mange herinde sikkert ikke vil indrømme, at de har lavet sort arbejde, da dette jo er et offentligt forum, hvori mange ejer og driver egen virksomhed. Produktet af dette må unægteligt være, at diskussionen ikke kan tage en så objektiv form, som hvis vi alle havde været anonyme.

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen danskernes generelle holdning er jo, at det er ok - Samme resultat hver gang vi bliver spurgt ;o)

Personligt synes jeg ikke at det er så charmerende, men......jeg har da tidligere købt sort, tør jeg godt at indrømme.

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror rigtig mange har en udpræget dobbeltmoral, når det kommer til sort arbejde. Officielt tager alle afstand fra det, men som i eksemplet er mange for, når egen lomme skal betale. Der har været mange forsøg på at komme sort arbejde til livs uden held, og så længe vi har det skattetryk må vi nok indse at sort arbejde er kommet for at blive.

Desuden er grænsen svær at deffinerer, for som i eksemplet på de 50 kr. så kan vi blot gange det med 10 for at få 500 kr. gang det igen med alle unge mennesker der slå græs, eller klipper hæk i hele danmark og beløbet vil nu være ganske stort og relevant.

Byggebranchen er om nogen, nok den branche der er mest kendt for at udføre sort arbejde, og tror de færreste håndværkere med hånden på hjertet kan afvise nogensinde at have udført sort arbejde. Igen det med hvor går grænsen? Hvis du hjælper din mor med at skifte et underskab i badeværelset, fakturerer du så også for det arbejde?

Det er et ømtåligt emne, men synes bestemt ikke om at angive hinanden, og mener at det må være op til folk selv at bestille eller udføre arbejdet hvidt eller sort alt efter hvad deres moral siger dem.

 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet gik egentlig på om min bygherre i den position han har, højt rangeret i bankverdenen, tilbyder sig med udbetaling af sorte penge. Og om dette er ok!  Netop disse mennesker har vel morale (troede jeg). Givet er det, at de orienterer deres medarbejdere længere nede i hiarkiet om, at dette er underlødigt og ikke velsét.

 

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad i alverden får dig til at tro at sort arbejde kun sker i lavere sociale lag?????? Surprise

Jeg tror faktisk på, at hvis du gør det op i kr. så er det bestemt ikke i de laveste sociale lag, at der bliver handlet mes sort ;o)

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Finanskrisen har med al tydelighed vist at der er svindlere og folk der handler med beskidte penge i alle samfundslag. Så bare drop klassekampen. Det er so last millenium

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Spørgsmålet gik egentlig på om min bygherre i den position han har, højt rangeret i bankverdenen, tilbyder sig med udbetaling af sorte penge. Og om dette er ok!  Netop disse mennesker har vel morale (troede jeg). Givet er det, at de orienterer deres medarbejdere længere nede i hiarkiet om, at dette er underlødigt og ikke velsét.

Nej, selvfølgelig er det ikke det!

Jeg læste dit spørgsmål som om du lagde op til en mere generel debat omkring sort arbejde.

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Men Martin har du været på en øde ø de sidste 2 år, hvis du tror bankfolk er mere moralske end os andre ? De er kræmmere og gøglere ligesom alle andre virksomheder.

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Sorte penge kan kun bruges til byture billige kvinder/mænd og resturantbesøg med konen/manden.

Man kan som virksomheds ejer eller andet, ikke tillade sig at bruge dem til invisteringer, dette være sig ny bil eller andet. Da det er for opsigtsvækkende. Og derved vil man begynde at bede om at blive knallet.

Men ellers kan jeg ved mine fulde(og når jeg når dertil ædrulige) fem ikke se at man skal tage imod disse penge. Da man skal regne med at de penge som man får ind som firma, er med til at styrke en overfor fx. banken. Og så gælder det ligeså troværdigheden overfor firma omdømmet.....for en to tre så vil alle handle sort da rygtet spredes.

/Kenneth

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)