Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sort arbejde

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Holger:

Hvor er det godt at se, at moralen er helt i top i blandt trådskriverne. Så skal min tvivl da komme alle til gode, at der ikke i de private hjem, står forskellige produkter, som der ikke var plads til i firmaet. Disse ting kan jo købes med minus moms og minus skat, og være mere fordelagtigt købt, i forhold til, at de var købt for de sorte.

Men det ville revisoren jo nok ikke godtage....

Hav en god aften

Jeg havde for et års tid siden besøg af SKAT på min privatadresse, der gerne ville se om, jeg havde noget hjemme, som uretmæssigt var trukket fra i regnskabet. I mit regnskab var nemlig flere fakturaer "af privat lignende karakter" som de udtrykte det.

Og ja, jeg havde noget hjemme, som egentlig tilhørte firmaet. Omvendt havde jeg mere i butikken, som tilhørte mig og som jeg aldrig havde lavet nogen faktura på.

Vil med det eksempel bare fortælle, at hvis man har en virksomhed (måske især en lille en) betaler man gerne af egen lomme for at gøre det ekstra hyggeligt eller kundevenligt, hvis man alligevel har noget stående eller finder noget på "Loppen" som med fordel kan bruges.

Og så vil jeg slet ikke komme ind på de mange, mange timer min håndværker mand - gratis - har brugt på at lave inventar, gulve, facade m.m

Jeg har ingen som helst dårlig samvittighed over at tage et par ekstra fridage på en rejse eller bruge firmaets ting privat. (Men det bliver det selvfølgelig ikke mere lovligt af.) Omvendt køber jeg altså ikke noget, som er tænkt til privaten eller sælger noget uden om kassen. Dér går så min grænse.

Mange hilsner Miriam

 

Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:
Hvorimod det tit er dem med flere penge, der vil have det billigste og forventer det bedste, og sætter ikke pris på at man går ekstra ud af tingene, men forventer bare dette, hvorimod "arbejder" klassen netop lægger mærke til ekstra detaljer, arbejde udført UB osv..

 

Jeg underskylder på min "klasses" vegne ;-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder også som noget nonsens i mine ører. Man kan ikke sætte folk i kasser på den måde.

'Det man dog kan fastslå udover det rent moralske er at hvis du accepterer at lave arbejde uden regning og vedkommende får en klemme på dig efterfølgende så vil det være meget nemt for dem at sige til visse instanser at de aldrig har modtaget en regning på det. At du så kan hævde at det også vil påvirke vedkommende kommer du ikke langt med. Der findes jo netop ingen aftale om det og vedkommende kan godtgøre at du har lavet et stykke arbejde og at du har fået betaling.  

Jeg har en rimeligt afslappet holdning til det. Når jeg bliver forelagt sådanne forslag vedr. ting jeg skal have lavet eller kunder i min bedre halvdels virksomhed foreslår plejer det at være nok at man nævner sin profession.

 

 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Spørgsmålet gik egentlig på om min bygherre i den position han har, højt rangeret i bankverdenen, tilbyder sig med udbetaling af sorte penge. Og om dette er ok!  Netop disse mennesker har vel morale (troede jeg). Givet er det, at de orienterer deres medarbejdere længere nede i hiarkiet om, at dette er underlødigt og ikke velsét.

 

 

Der er ingen grund til at de skal have højere moral, "straffen" kan bare være højere hvis de bliver snuppet, da det kan komme i medierne mm. det gør det jo ikke hvis det er en butiksansat der får lavet nyt køkken sort, men hvis det er toplederen i en stor virksomhed, så er der jo mediedækning og efterfølgende eventuelle karriereproblemer.....

 

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

NgWen:

Koludabyg:
Hvorimod det tit er dem med flere penge, der vil have det billigste og forventer det bedste, og sætter ikke pris på at man går ekstra ud af tingene, men forventer bare dette, hvorimod "arbejder" klassen netop lægger mærke til ekstra detaljer, arbejde udført UB osv..

 

Jeg underskylder på min "klasses" vegne ;-)


Behøver du ikke, har som skrevet også gode erfaringer med disse, i forbindelse med udført arbejde..)

 

Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:
Behøver du ikke, har som skrevet også gode erfaringer med disse, i forbindelse med udført arbejde..)

Ja, det læste jeg også. Jeg undskylder på standens vegne (men tilhører den nu ikke) - jeg vil bare indsnige noget letfordøjeligt fordi jeg synes debatten begyndteat blive for "stram".

mvh

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)