Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer


Jeg har længe gået med tanken om at starte en enkeltmandsvirksomhed, vedsiden af mit normale arbejde. Jeg har været igennem en masse forskellige ideer, men nu har jeg fundet min.

Jeg har sparet ca. 125.000kr op, og nu vil jeg igen. Start udgifterne vil 105.000kr  ex. moms.

Hvordan kommer jeg igang? Jeg har læst om en etableringskonto via SKATs hjemmeside. Jeg synes dog ikke helt den giver svar på det hele. Er indskuddet fra min privat konto til etableringskontoen 100% fradragsberettiget? Altså så jeg i grove træk, skal betale dét mindre i SKAT for året 2009?

Og når jeg så vil bruge mine indsatte kroner på etableringskontoen d.1juni 2010, skal jeg så være opmærksom på noget?

Dernæst kommer selve iværksættelsen af mit firma. Jeg kender til måden, at registere sig på via SKATs hjemmeside, dog skal jeg nok have hjælp til opstart mht. revisor - så fælden ikke klapper, når man som nystarter overser en hav af muligheder/regler.

Hvordan gjorte i med jeres "deltids" enkeltmandsvirksomhed?

På forhånd tak

Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

... Jeg er sikker på nogen herinde har startet op, da det er et iværksætter forum Big Smile

Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

... Jeg er sikker på nogen herinde har startet op, da det er et iværksætter forum Big Smile

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er kun ved start af et Aps du behøver inskud. Hvis du vælger at etablere et enkeltmandsvirksomhed behøver du ikke indskud.

Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. Men hvis jeg har nogle kontanter jeg vil invistere i maskiner til mit firma, som jeg vil starte i den nærmste fremtid, lyder mit spørgsmål på om det ville være en fordel for mig, at smide dem ind på en etableringskonto - hvis man kan trække det fra i SKAT.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du downloader bare registreringsblanketten: http://webregforum.pro.dir.dk/log/eogs/library/startblanket-revideret2-prod-maj06.pdf

Herefter udfyldr du den og sender den ind til skat. 14 dage efter har du et SE#. Du skal nu indberette moms hvert kvartal, eller halvårligt hvis du har valgt det. Gøres meget nemt via Skats tast selv.

Så skal du bare sørge for at føre regnskab over aktiviteterne i dit firma. De udgifter du har i firmaet, om de er betalt med private penge eller ej, kan du så trække fra i firmaets overskud.

Vil du lave et APS (koster 80k fra januar 2010), skal du have fat i en revisor/advokat firma, og lavet de nødvendige papirer. Dertil er der revisionspligt, hvor du skal have en revisor til at godkende regnskabet. Det koster noget mere, end hvis du bare laver det selv, som i et enkeltmandsfirma.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas....Er ikke helt enig med dig!

Nye virksomheder registreres altid med kvartalsvis afregning(op til 20 mio. kr. i omsætning)!

Du kan således ikke vælge mellem kvartalsvis og halvårlig ved start.

Har man digitalsignatur, kan man udfylde startblanketten on-line.

Du kan fravælge revision ved stiftelse af ApS. I princippet kan du selv lave papirerne til registrering

af ApS. Du behøver således hverken revisor/advokat vedrørende stiftelsen.

Om det så er en god eller dårlig ide, skal jeg lade være usagt.

/peter

 

Tilmeldt 22. Sep 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - står selv i samme situation som dig. Men jeg vil råde dig til at kontakte dit områdes væksthus. De kan hjælpe ganske gratis med rigtig mange ting! Held og lykke! - Henrik

Henrik Bjørnemose Andersen www.isail.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt kan du ikke registrere en personlig virksomhed online. Det kan du kun gøre med selskaber.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er du fejl på den Bent...det kan du under virk.dk(startblanket)!

Kræver dog digitalsignatur.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)