Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmands-virksomhed

Side 5 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha ha claudio, jeg har ikke været herinde i lang tid og er derfor ved at læse op på indlæggene.

Allerede på første side, syntes jeg der var en ret underlig repons fra "sami's" side, men godt spottet.

Og de sidste par svar viser jo med al ønskelig tydelighed hvilken kedelig personage der er tale om.

Fortsæt venligst dine gode råd herinde, da jeg kan se du er rimelig aktiv.

( det kunne jo være man selv fik brug for hjælp senere)

Med venlig hilsen
Kenneth Skou

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker og bukker :)

 

hilsen Claudio

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Krogh:

Happyguy:
Lav hellere et SmbA. Det er meet nemmere at styre og revidere.


Meget nemmere at styre end en enkeltmandsvirksomhed. Inden jeg skriver at det er dit sædvanlige reklamegejl - så synes jeg jeg det ville være passede, at du begrundede dir forslag - og herunder hvorfor revision kommer ind i billedet når et enkeltmandsfirma i forvejen ikke er underlagt revisionspligt.

Henrik

Det kan ikke siges mere klart. Det er for billigt bare at komme med forslag uden at kunne begrunde dem. Faktum er at ingen af de to virksomhedsformer skal revideres og at der iøvrigt ikke er nogle forskelle i den praktiske revision hvis man vælger at få foretaget revision. -  Samtidig stiller Sami jo et relevant spørgsmål om hvad forskellen på de virksomhedsformer er.

Skal vi gætte på at HappyGuy's efterfølgende tavshed skyldes at han ganske enkelt ikke ved det.

Spørgsmålene om hvad Skat kan og ikke kan ligner i mine øjne berøringsangst. Uanset om man driver virksomhed i den ene eller den anden form eller bare er honorarmodtager kan Skat foretage kontrol af grundlaget, herunder få adgang til privaten. I sidste ende - hvor der anses at være tale om alvorlige forhold - kan det også ske ved uanmeldt kontrolbesøg og ransagning af bopælen. Det har jeg selv prøvet flere gange (som ansat i Skat naturligvis).

Men det normale er at Skat henvender sig skriftligt og at alle former for kontrol er noget som aftales.

Faktum er at man aldrig kan sikre sig "imod" at Skat foretager kontrol og hvorfor i alverden skulle man også det hvis der er orden i tingene og man ikke har noget at skjule.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

CoolHej Skat.

Ja, og tak for din hjælp... Det godt der er et ordenligt menneske herinde, da ville hjælpe.

Med venlig Hilsen

Bruger og ansvarlige for denne boks

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Side 5 ud af 5 (45 indlæg)