Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino brugere - Er amino for selvstændige - hobbyvirksomhed eller studerende ?

Side 1 ud af 16 (154 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 10 person

Jeg henvender mig fordi jeg mener at amino bør gøre noget for at skabe en bedre og mere seriøs debat som er til hjælp for iværksættere=selvstændige med ideer og visioner.

Jeg er gentagne gange blevet mødt med personlig kritik og kaldt de værste ukvemsord på trods af at jeg har ville tilbyde noget som firma eller sælge en webshop - og det bliver man træt af. 


Men nu skal det ikke handle om mig eller bestemte personer herinde

Men aminobruger - Det er IKKE godt nok !

Jeg kan se at der især på webside området vrimler med folk som står i kø for at faldbyde sig selv for en skilling. Det være sig webshops til 0 kr men bare et par google adwords reklamer eller til ca 1000-2000kr og jeg mener det er unfair konkurrence , fordi det er folk som:

Jeg har gentagne gange måtte tage mod dårlig kritik og endda spam mails fordi folk havde noget imod hvad jeg tilbød på amino eller mine forslag - 
Jeg er glad for at jeg IKKE lever af hjemmeside design da jeg kan se at de er i konkurrence med nogle som enten arbejder som studerende ikke er registeret som firma. Og uanset om du er studerende eller hobby designer - ja så er du med til at ødelægge markedet for andre seriøse firmaer.

 

Jeg ville foreslå at amino KUN er for iværksættere med CVR og ikke alle mulige andre der sidder og gør sig til dommer for hvad er rigtigt og forkert og hvad er den rigtige pris.

Måske en lidt mere fokus på hvad er god tone og "Hvordan kan jeg hjælpe spørgeren med sit problem eller emne" - ville gavne herinde.

Der er allerede en masse andre åbne foraer hvor folk kan henvende sig hvis man ikke er firma f.x jubiidebat. Så er der nogen der vil gøre noget for at vi får et godt forum med en god tone for folk som ER IVÆRKSÆTTERE. ?

 

 

 

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

serverservice:

Jeg ville foreslå at amino KUN er for iværksættere med CVR og ikke alle mulige andre der sidder og gør sig til dommer for hvad er rigtigt og forkert og hvad er den rigtige pris.

Vil ikke kommentere alt det andet, men dette er i mine øjne forkert. Amino er netop også et sted, hvor folk kommer for at få gode råd til opstart af virksomhed - altså inden de får et CVR nr.

Derfor mener jeg at Amino stadigvæk skal være for alle!

Venlig hilsen

Per Thomsen

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Måske aldersgrænse, men synes ikke kun for cvr registret..

Der er jo mange andre uden cvr der ønsker råd om at komme igang og der kan vi andre jo hjælpe.

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hold op hvor bliver jeg irriteret når jeg læser sådan en tråd

Jeg er selv på hobby basic, og kan derfor tilbyde det meget billigt. Men jeg synes det er op til den enkelte om hvad han vil tage. Synes det er helt forkert at hobby mennesker ikke må være herinde. 

serverservice:

Der er allerede en masse andre åbne foraer hvor folk kan henvende sig hvis man ikke er firma f.x jubiidebat. Så er der nogen der vil gøre noget for at vi får et godt forum med en god tone for folk som ER IVÆRKSÆTTERE. 

Igen dybt uenig. Der sidder mange af os der laver noget på hobby basic, og har dette som interesse, hvorfor i alverden tage muligheden for dem?

 

serverservice:

 

Jeg ville foreslå at amino KUN er for iværksættere med CVR og ikke alle mulige andre der sidder og gør sig til dommer for hvad er rigtigt og forkert og hvad er den rigtige pris.

Igen helt uenig, hvad med dem der blot søger gode råd osv.

 

Denne tråd er dybt godnat.

 

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

serverservice:

Jeg kan se at der især på webside området vrimler med folk som står i kø for at faldbyde sig selv for en skilling. Det være sig webshops til 0 kr men bare et par google adwords reklamer eller til ca 1000-2000kr og jeg mener det er unfair konkurrence , fordi det er folk som:

  • Ikke har et firma 
  • Ikke skal leve af at være iværksætter
  • Enten kun driver det som en fritids eller hobby virksomhed eller er studerende. 

Hvis der ikke er konkurrence på sådan et marked her, hvor skal konkurrencen så være henne af?

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke enig i at folk skal have et CVR-nummer for at kunne deltage på amino. Der er mange virksomheder i dag, som startede som hoppy-virksomheder, men har med tiden udviklet sig til store virksomheder. Det ville være en skam, hvis Amino valgte at slå en streg over de iværksættere der prøver at komme i gangsideløbende med et eks. studie, bare fordi nogen mener at konkurrencen måske er lidt urimeligt på et forum for iværksættere.

Jeg ser nu amino som et forum, hvor iværksættere af alle slags, mødes for at supplere hinanden med hjælp inden for alle faser i opstarten/driften af virksomhed. At der så er mulighed for at få nogle ordre, få nyt samarbejde med andre aminoer eller venner herinde, er så bare et plus for sådanne en side.

Jeg kan skam udemærket forstå problematikken i at der er nogen der har mulighed for at underbyde andre, men jeg syntes ikke det er grundlag nok for at indføre sådan et krav om CVR-nummer.

/Per Aaskov

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

serverservice:

jeg mener det er unfair konkurrence ,

Nej det sgu ikke unfair konkurrence. Du (burde) levere et helt andet produkt end en studerende kan levere.

Og jeg synes det er sjovt som folk har det med at udlukke andre, synes Martin Thorborg skulle komme inde og kommentere på dette, han er trosalt nok den der har det sidste ord.
Folk med CVR. nummer vil gerne udlukke folk uden cvr. nummer
Folk over 18 år vil gerne udlukke folk under 18 år.
Folk med hvid hud vil gerne udlukke folk med sort hud.

Tag da kampen op og kom med en bedre argumentation.

Forsat god søndag Cool

 

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil grundlæggende give Per ret, men kan også sagtens følge "Serverservice" i din frustration. Amino har i mine øjne, desværre, ændret sig en hel del det sidste halve års tid. Tonen er blevet rigtig hård herinde og de fleste tråde bliver desværre mange gange kørt ud på et diskutionsspor, som er meget uheldig. Jeg fornemmer at der er kommet rigtig mange nye Amino´er til som er meeeget unge og det er jo egentlig fedt, for det viser jo, at der måske blomstrer en iværksætter i endnu flere unge idag, end der gjorde for år tilbage. Der hvor det er knap så fedt, er at mange af de debatter som føres herinde, bliver trukket ned i et meget "ungt" og knap så "rutineret" niveau, som tidligere og at tonen bliver ekstrem hård, men der skal være plads til os alle, så det er lidt svært at gøre noget ved andet end at Amino´s moderatorer måske skal være en smule hårdere i deres indgriben, når der bliver skudt med skarpt Big Smile Måske skal der flere moderatorer til...

Det man kan frygte er, at de mere rutinerede iværksættere, vælger at forlade Amino, eller blive mere anonyme og det er lidt skidt, for det er jo dem vi alle kan lære af. "Serverservice" har i hvert fald ret i, at stort set enhver tråd hvori der indgår ønske om at få et tilbud på en opgave, bliver grovspammet med helt urealistiske tilbud, som kun kan bunde i at tilbudsgiver driver sin "forretning" som en slags nebengeschäft til ens studie e.lign. Men igen kan vi ikke rigtig gøre noget ved det, da AMino er et sted for alle og ikke kun for folk der proffesionelt driver deres forretning med cvr. nr osv

Jeg er i hvert fald personlig ked af den retning som Amino har taget det sidste halve års tid, så lad os se om ikke vi sammen kan få det tilbage på det "gamle spor" igen Wink

Dbh
Jørgen 

 

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

serverservice:

jeg mener det er unfair konkurrence ,

Nej det sgu ikke unfair konkurrence. Du (burde) levere et helt andet produkt end en studerende kan levere.

Og jeg synes det er sjovt som folk har det med at udlukke andre, synes Martin Thorborg skulle komme inde og kommentere på dette, han er trosalt nok den der har det sidste ord.
Folk med CVR. nummer vil gerne udlukke folk uden cvr. nummer
Folk over 18 år vil gerne udlukke folk under 18 år.
Folk med hvid hud vil gerne udlukke folk med sort hud.

Tag da kampen op og kom med en bedre argumentation.

Forsat god søndag Cool

 

 

Jeg kan ikke være mere enig med Simon her, bortset fra det med sort hud :P. 

Som Simon siger, så bør fimaer lave et bedre produkt end en studerende, eller en på hobby basic kan. Nogen vælger den billige løsning, andre vælger kvalitetsløsningen. Dog kan mange studerende også levere kvalitet for den pris de sætter for dagen.

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg syntes hr. serverservice har fat i et relevant emne, hvad enten folk kan lide det eller ej.

Flere gang om dagen ser jeg folk (tit unger på14-16 år) her på siden, der forsøger at lege erhvervrådgivere, vel og mærke uden de har det mindste relevant forståelse af hvad det er de sidder og snakker om. Det eneste de ved, er de teorier som andre har skrevet på et forum eller en blog.

Det er med til at forringe hele grundlaget for forummet (i mine øjne)

Side 1 ud af 16 (154 indlæg)