Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino brugere - Er amino for selvstændige - hobbyvirksomhed eller studerende ?

Side 5 ud af 16 (154 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Jeg ved ikke om det kan bruges til noget! Men jeg synes at havde observeret, at profiler med velligende billeder og fulde navn, ud fra en helheds vurdering, plejer at være en lille smule mere sobre i tonen, end dem uden. Jeg tror at man lige tænker sig engang ekstra om når man lægger billede og navn til.

Alle dem som enten har navn/fuldt navn, firmanavn eller linker i deres signatur, plejer under normale omstædigheder at holde en sober og god tone.

Men hvis man ik er interesseret i personlig branding, så er et krav om fuldt navn jo ik fair eller brugbart. Derfor må man jo bare lige studere dem man lytter til. Det bedste eksempel på dette må vel være vores alles KLOVN aka Henrik Krogh (ved godt han er kommet ud af busken igen)...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

serverservice:

Men en aldergrænse på 18 ville da være ok ?

Nej bestemt ikke. Jeg er 20 så jeg kan lige klemme mig over din aldersgrænse, men synes dit forslag er langt ude i skoven, uden du kan dokumentere det. Det er yderst sjældent at jeg herinde falder over en person under 18, som skriver forkerte facts, skriver noget som ødelægger debatten eller lignende, og hvis der er, så er der bestemte lige så mange over 18, der gør nøjagtig det samme.

Jeg kan overhovedet ikke se hvordan amino ville blive bedre uden folk under 18, lige som jeg heller ikke kan se hvordan amino kan blive bedre med uden folk over 40.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Kristoffer W Hansen:

Flere gang om dagen ser jeg folk (tit unger på14-16 år) her på siden, der forsøger at lege erhvervrådgivere, vel og mærke uden de har det mindste relevant forståelse af hvad det er de sidder og snakker om.

Jeg mangler stadig dokumentation på den påstand, du snakker i 'flere' og dermed altså ofte sket.

Alle kan jo sidde og sige alt mulig - og det mener jeg du har gjort med den sætning der.

 

Det kan godt være du ikke kan finde dem, men det betyder ikke at jeg skal bruge tid på at gøre det for dig. Jeg har skrevet min mening om emnet og du føler dig tilsyneladende meget ramt af min påstand. Det ændre dog ikke på min holdning til problemet

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

 

Alle dem som enten har navn/fuldt navn, firmanavn eller linker i deres signatur, plejer under normale omstædigheder at holde en sober og god tone.

 

Jeg er vist en undtagelse fra den regel Stick out tongue - men sådan har vi jo alle en forskellig Corporate Identity, så vores kunder kan kende forskel på os

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Men hvis man ik er interesseret i personlig branding, så er et krav om fuldt navn jo ik fair eller brugbart. Derfor må man jo bare lige studere dem man lytter til. Det bedste eksempel på dette må vel være vores alles KLOVN aka Henrik Krogh (ved godt han er kommet ud af busken igen)...

Jeg synes som sagt også at det ville være mærkeligt med et krav om billede og navn. Man ville gå glip af mange gode indlæg på den konto, men man ville selvfølgelig også undgå mange dårlige. Jeg har som sagt ikke den gyldne løsning, men jeg kunne godt tænke mig, at forumet (rent teknisk) til lagde ordene fra en identificerbar profil, lidt mere vægt. Og dog jeg har egentligt aldrig haft et problem, med en anonym profil, så måske er det bare sludder.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer W Hansen:

Jeg er vist en undtagelse fra den regel Stick out tongue - men sådan har vi jo alle en forskellig Corporate Identity, så vores kunder kan kende forskel på os

Det vil jeg nu ik mere... Fordi vi var MEGET uenige i den bank debat, så var tonen da ik ond eller andet. Så vil helt sikkert mene du er med i den "normale" gruppe Wink

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Fashion-Seller:
Men hvis man ik er interesseret i personlig branding, så er et krav om fuldt navn jo ik fair eller brugbart. Derfor må man jo bare lige studere dem man lytter til. Det bedste eksempel på dette må vel være vores alles KLOVN aka Henrik Krogh (ved godt han er kommet ud af busken igen)...

Jeg synes som sagt også at det ville være mærkeligt med et krav om billede og navn. Man ville gå glip af mange gode indlæg på den konto, men man ville selvfølgelig også undgå mange dårlige. Jeg har som sagt ikke den gyldne løsning, men jeg kunne godt tænke mig, at forumet (rent teknisk) til lagde ordene fra en identificerbar profil, lidt mere vægt. Og dog jeg har egentligt aldrig haft et problem, med en anonym profil, så måske er det bare sludder.

Vælger man ikke helt naturligt at være mere kritisk over for en anonym profil?

Personligt har jeg aldrig gemt mine persondata i hverken firma, forum eller domain-info, for jeg står 100% inden for det jeg skriver

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Kristoffer W Hansen:

Jeg er vist en undtagelse fra den regel Stick out tongue - men sådan har vi jo alle en forskellig Corporate Identity, så vores kunder kan kende forskel på os

 

Det vil jeg nu ik mere... Fordi vi var MEGET uenige i den bank debat, så var tonen da ik ond eller andet. Så vil helt sikkert mene du er med i den "normale" gruppe Wink

Jamen jeg er da glad for du satte lige så meget pris på den kontante og ærlige debat, som jeg selv gjorde

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer W Hansen:
Vælger man ikke helt naturligt at være mere kritisk over for en anonym profil?

Jo, sådan har jeg det også! Det er også derfor at jeg er lidt i tvivl, om der overhoved skal gøres noget.

Det samme gælder iøvrigt problemet med de "unge" rådgivere, der synes jeg egentligt nok heller ikke er noget problem, når man kan se hvem der rådgiver en, kan man jo vælge at tage imod rådet eller lade vær!!!

(Simon: Jeg har egentlig samme oplevelse som Kristoffer, bortset fra at jeg ikke ser det som et problem)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej ServerService,

Det lader til, at du har stukket hånden i en vepserede, med dit oplæg til ændringer af Amino.dk.

Du nævner følgende problemstillinger i din oprindelige mail:

  1. 1. Du underbydes i pris af andre medlemmer af Amino. Eks. folk med hobbyvirksomheder, studerende, hjemmeboende børn, udlandske firmaer, etc.
  2. 2. Du modtager kritik og spammails (hademails?) fra "useriøse" Aminomedlemmer
  3. 3. Du finder det upassende, at Aminomedlemmer uden CVR-nr. skal deltage i debatten, da det trækker debatniveauet ned
  4. 4. Du savner fokus på takt og tone i debatindlæggene

Ad 1)
Markedsøkonomi bygger på fri konkurrence, hvilket betyder, at alle er i sin gode ret til at byde frit på en opgave. Som sådan er det netop det hele vores vestlige samfund er bygget op omkring rent økonomisk. Du foreslår, at forsøge at udelukke en del af samfundet, så vi kan skabe et lukket forum, hvor kun bestemte grupper af samfundet kan deltage.

Som udgangpunkt kan jeg ikke bakke op omkring et lukket Amino. Jeg mener, at Amino bør afspejle samfundet, og at de medlemmer som er her, må sælge sine varer på lige konkurrencevilkår som uden for Amino. Hvis du udelukkende lever af at sælge dine varer på Amino, så forstår jeg din frustration, og må anbefale dig at sælge dine ydelser via flere kanaler, frem for udelukkende at anvende Amino. 

Generelt så går jeg ind for markedernes fri konkurrence, og at de som ikke kan konkurrere på pris, kvalitet, service, mv. ikke skal have særlige konkurrencefordele ved at udelukke dele af markedet.

Ad 2)
Det er meget ærgerligt hvis dette er blevet en del af din hverdag. Det er ikke rart at modtage hverken spam eller andre mails, som ikke har positive budskaber. Jeg oplever personligt ikke dette, så kan ikke umiddelbart nikke genkendende til at det skulle være en generel tendens på Amino.

Den eneste måde hvor jeg kan se at løse dette problem er at lade være med at komme med skarpe holdninger overfor specifikke persongrupper i et åbent forum. I et debatforum bliver man aldrig enig med alle, og man vil aldrig kunne "vinde" en debat. Der vil altid være mennesker med en anden holdning som begynder at kaste med mudder. Det gør både unge og voksne.

Generelt set kan du kun vælge at ignorere det, eller begynde selv at kaste med mudder. Valget er dit...

Ad 3)
Jeg er ikke enig med dig i at der er nogle persongrupper, som skal udelukkes fra Amino. Som mange andre allerede har skrevet, så er det jo netop dette, som gør at alle uhindret kan deltage i en debat. Amino.dk er (så vidt jeg er bekendt) ikke tænkt som en salgskanal eller som et professionelt medie udelukkende henvendt til etablerede virksomheder, men er et åbent debatforum, hvor alle personer uanset alder, indkomst, uddannelse, politisk overbevisning, mv. kan mødes på lige fod.

Amino.dk er stærkt netop fordi her er plads til alle. Enhver udelukkelse af persongrupper, mener jeg vil skabe et forringet Amino, hvor der kun er plads til at se tingene fra "den rigtige side". Altså den side som "vi der bestemmer" har besluttet er den rigtige!

Ad 4)
Korrekt - du har fuldstændig ret i, at der skrives nogle hårde indlæg, som ikke gavner debatten positivt. Mit bedste råd til dig er at prøve at ignorere alle de kommentarer som du mener ligger uden for almindelig takt og tone. Eller sagt på godt dansk: "Don't feed the trolls"... Big Smile

Generelt så mener jeg, at en 14 årig kan indeholde lige så mange spændende sider som en 40 årig. Erfaring udvikler personer, men ofte er det naiviteten, som skaber en god forretning.

Gad vide, om alle nuværende selvstændige var startet op som selvstændig, hvis de dengang de gik i gang kunne forudse hvor besværligt det ville blive?

Ungdommens gå-på-mod og vildskab har bestemt sin charme. Lige så vel som erfaring og uddannelse har sine positive sider.

Big Smile

Mange hilsner,
Martin E. Jensen

Side 5 ud af 16 (154 indlæg)