Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange bruger blogging aktivt med succes?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Odense C.
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har fået hjælp herinde fra flere gange mht. reklamer osv. på min blog. og tak for det...

 

Men jeg er begyndt at tænke meget over det med blogging og specielt spørgsmålet omkring det at bruge blogging aktivt og faktisk tjene penge på det...og hvor mange der egentlig gør det? tror der er rigtig mange der har blogge, men bliver der generet noget reel værdi til firmaet ? her kan værdien både være rent $ eller synlighed/branding.

For mig selv kan jeg sige at jeg er begyndt at tjene ret gode penge på min blog www.fotograftips.dk . Ikke i direkte reklame penge da det kun er gjort op i meget små beløb men mere i bookninger til opgaver, workshops og fordrag. 

Jeg har kørt min blog i et års tid med reglen "1 indlæg pr. dag" og har i den tid opbygget en stor skare af læsere som følger med og som deltager aktivt. Jeg ligger på et gennemsnit i 2009 på omkring 950 unikke besøgende pr. dag. Jeg gør brug af flere forskellige medie som video cast, podcast, twitter, facebook og selvfølgelig det mest væsentlige kvalitets indhold. 

Jeg syntes efterhånden jeg har fået ret stor erfaring i hvordan man skaber trafik og får lavet content der er med til at generer trafik og commitment. Samtidig har jeg det sidste halve år støvsuget nettet for viden om blogging samt købt rigeligt ind af fag litteratur så jeg mener at jeg sidder inde med noget viden som kunne være til brug for andre.

Hvem ellers i DK sidder inde med handson erfaring på det område? Jeg tænker jo klart i om der var andre der ville kunne bruge min viden på det her pkt og hvordan jeg kommer ud med at jeg sidder inde med denne viden.... det mest nærliggende ville være at starte en blog omkring det :) men ville i være interesseret i at få hjælp til blogging ?

Fra Herning
Tilmeldt 10. Sep 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai

Lyder godt, at det faktisk kan lykkes den vej, som du er gået. Jeg vil også gerne det samme indenfor min branche, men mangler nok lige det rigtige incitament, men tror nok, at du har givet mig det.

Hjælp ville jeg helt sikkert være interesseret i, og har faktisk lige været omkring din blog for at se, om jeg automatisk kunne blive opdateret, når du lavede et indlæg - blot for at blive inspireret.

Jeg ser frem til at få gode ideer og vil nu selv lave et indlæg og forsøge at gøre det noget oftere.

Fra København
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ud til at være en super fed blog du har!

Jeg kender faktisk ikke nogen tal for hvor mange, der tjener rigtige penge på blogs herhjemme.

Jeg tvivler på, at der er specielt mange, der tjener penge via reklamer osv. Det er nok mest de gode modebloggere, der får en bid af kagen. Er der andre, der ved noget?

Jeg ser indtjening via en blog på to niveauer:

  1. Indtjening via reklamer osv.
  2. Indtjening via booking osv.

De fleste bloggere i Danmark tjener penge via 2 ligesom dig selv.

Du har da helt sikkert noget at sige om blogging, så hop da ud i det...

 

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai,

Det er ikke overraskende, at du får så godt udbytte af din blog, for den er rigtig lækker. Du deler viden, viser din faglige kunnen og dit overskud uden  salgsgas. Den slags virker.

Jeg kender op til flere, der har haft meget positivt afkast af deres blogs på den måde. Men der er heller ingen tvivl om, at der ikke er nok, der bruger en blog aktivt til at generere noget værdi til deres virksomhed.

Hvis jeg må være så selvcentreret, skrev jeg et blogindlæg om netop, hvorfor man skal blogge.

Og ja, din viden kan helt klart bruges. Hvis den bliver skrevet ordentligt, er der sikkert plads til en blog om blogging mere i DK. Klø du endelig på.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Willer:

Jeg tvivler på, at der er specielt mange, der tjener penge via reklamer osv. Det er nok mest de gode modebloggere, der får en bid af kagen. Er der andre, der ved noget?

Hej Simon,

Jeg kender en case eller tre, hvor folk tjener nogenlunde penge på reklamer på blogs. Men det er folk, der ikke opfatter sig som bloggere, men i stedet bruger blogs til at profilere passende reklamer og hvor det primære formål med bloggen er at tjene penge.

Der er ikke noget "jeg er blogger"-mentalitet over de sider. Der handler det ikke om faste besøgende, interaktion og alt det der, der ellers kendetegner blogs. Der handler det om at tjene penge.

Fra København
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

Der er ikke noget "jeg er blogger"-mentalitet over de sider. Der handler det ikke om faste besøgende, interaktion og alt det der, der ellers kendetegner blogs. Der handler det om at tjene penge.

Ja, så kan man jo diskutere om det er en blog.
Jeg har også selv haft et par sider, der er sat op som blogs, men kun handler om at tjene nogle penge...

 

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nikolai Tillykke med din blog og succesen herunder. Indledningsvis er det min overbevisning at man skal holde sig for øje at når man blogger på dansk og profilere denne på samme er markedet ikke det største. Med henblik på indtjeningsmuligheder er der en ting jeg savner ved selve blog mediet og som muligvis kunne være en mulighed. Det, at koble sig op på andres produkter/ydelse før / under eller efter et salg eller blot ved interesse for dette firma. Eksempelvis kunne det jo være fedt med nogle blogger i forskellige aldersgrupper koblet på et telefon selskab / spille firma i forbindelse med deres nye trendy produkter e.l. ligeledes kunne jeg sagtens forstille mig det indenfor fotoverdenen - i bund og grund, en mulighed for, at bloggeren giver en anderledes værdi til et givent firma, dette selvfølgelig betalt på en eller anden måde, om det så er igennem reklamer, direkte indtjening eller lignende er jo op til de enkelte aftaler. Lidt ligesom man ser faste blogger på forskellige aviser o.l. giver værdi til disse, om de så er betalt aner jeg ikke. Dbh. Kim Kampp
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai.

Tak for inspirationen Yes

Jeg har længe gået med en idé, om en firmablog, men nu fik jeg skrevet en del overvejelser ned, som jeg håber at kunne få lidt respons på.

Jeg har skrevet indlægget her om firmablog, og håber du har tid til at smide nogle inputs :)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Endelig en Blog der kan inspirere mig til opbygningen af min egen, og så på dansk Yes Jeg kan godt se, hvordan min egen blog ser ud om 6 måneder.

Du er tilført til min favorit.

Jeg skal så lige høre, hvis jeg må, hvilken plugins har du installeret og hvorfor ?

Du har jo virkelig forstået at udnytte de funktions plugins der eksistere.

FEDT Cool

Fra Odense C.
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Ja så skete der noget... jeg forstod ikke rigtig hvorfor mit indlæg førte til ingen debat. I bagklogskabens klare lys kan det måske godt være første indlæg virkede for selvpromoverende... det var sku ikke tænkt sådan, men mere som debat.

Der er sket meget siden jeg skrev indlægget. Jeg har været på photocamp som er en messe som afholdes af den største prof forhandler i DK inden for for foto. Her oplevede jeg at blive stoppet 20-30 gange af fremmede der gerne ville snakke og takke for bloggen. Det betyder den har et kendskabs niveau.

Sidenhen har jeg indgået et samarbejde med Danmarks største fotomagasin og er blevet tilknyttet dem hele næste år og skal lave artikler og workshops for dem... og det er en ikke ubetydelig post på næste års budget. Det tegner sig et sted mellem 1/4 og 1/3!!! 

Jeg tror nemlig som det er påpeget i indlægget ovenfor at deciderede reklame indtægter ikke har en stor fremtid for bloggere i DK. Jeg tager det som ekstra men der hvor man som niche blogger kan tjene penge er på at brande sig selv og sælge sine ydelser. 

Jeg ville gerne tilknyttes et firma som "ambassadør" eller lignende da det ville kunne give en masse og faktisk også give bloggen liv, men det er sværere end man tror, men jeg mærker en markant større interesse for min person ved producenterne. 

Mht. plugins har jeg flere forskellige. For at starte fra en ende

  • Audio Boo WP: bruger jeg til at lave små podcasts fra min Iphone
  • all in one seo: bruger jeg til seo :)
  • Audio player: bruger jeg til at afspille mp3 og andre medier
  • Simple:Press Forum: bruger jeg som forums software.
  • wp-ads : styrer mine reklamer
  • wp issuu: til intergration af pdf "turn page" foldere jeg laver ved issuu.com 

Jeg håber det gav lidt overblik.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)